Volkswagen Golf 7: preţ mai mic decât Golf 6, ecran capacitiv de 8 inch şi "calitate demnă de E-Klasse"
Deşi Volkswagen nu a oferit încă imaginile oficiale ale noului Golf, informaţiile despre noutăţile de bază ale modelului compact german au fost deja publicate. Iar Golf promite multe, mai ales la nivel tehnologic.
Volkswagen a oferit ieri presei germane, într-un eveniment care a avut loc la Wolsburg, câteva detalii interesante legate de noua generaţie a compactei Golf, aşteptată să debuteze la Berlin, în 4 septembrie, înainte de prezentarea sa oficială în faţa publicului de la Salonul Auto de la Paris. Deşi nu există în acest moment imagini oficiale cu noul Golf, Volkswagen a oferit în acelaşi timp câteva fotografii care oferă o idee legată de silueta noului model şi de forma blocurilor optice faţă.
PREŢ MAI MIC, PLATFORMĂ INOVATIVĂ
Cel mai important amănunt: noul Volkswagen Golf 7 va avea un preţ de bază mai mic decât cel al lui Golf 6. Acest lucru se întâmplă chiar dacă noul model va fi prima generaţie Golf care nu va fi construită pe o platformă deja existentă, ci pe noua platformă MQB a Grupului VW. Aşa cum vă anunţam ieri, modelul german va scăpa de 100 de kilograme din masa proprie, în condiţiile în care acesta promite mai mult spaţiu şi mai mult confort decât generaţia anterioară.
VW Golf 7 va fi construit în două uzine ale Grupului - Wolsfburg şi Zwickau. Modelul german este mai lung cu 5.6 centimetri faţă de Golf 6 (4255 de milimetri în lungime), iar ampatamentul a crescut şi el cu aproape 6 centimetri, până la 2637 de milimetri. Pentru că este mai lată şi mai scundă decât Golf 6, noua compactă Volkswagen primeşte un look mai agresiv şi atletic, în timp ce şoferul este aşezat cu 1.2 centimetri mai jos. Portbagajul a suferit şi el îmbunătăţiri la nivel de spaţiu, cei 30 de litri în plus ducând capacitatea de stocare la un total de 380 de litri. Cu bancheta rabatată 60/40, lungimea totală a spaţiului de încărcare ajunge la 1.55 metri.
INTERIOR: ACCENT PE ŞOFER
La capitolul facilităţi pentru şofer, Golf 7 va veni cu un scaun botezat Active-Ergo care este aprobat de o serie de organizaţii de sănătate din Germania şi care promite protejarea spatelui celui de la volan printr-un profil ergonomic întărit şi de funcţia de masaj sau de posibilitatea extinderii lungimii şezutului. Deşi nu avem în acest moment nicio fotografie a interiorului, cei de la Volkswagen promit o evoluţie a actualei planşe de bord, care este "mai clară şi mai precisă" şi vine orientată către şofer. Designul interior a fost semnat de Klaus Bischoff, unul dintre directorii biroului de creaţie Volkswagen.
Conform primelor impresii ale jurnaliştilor germani, principalul argument al interiorului lui Golf 7 în comparaţie cu cele ale concurenţei este senzaţia pregnantă de calitate. Luminile ambientale roşii sau albastre de până acum s-au transformat în alb, poziţionarea diferitelor comenzi pe bord şi pe volan este clară instantaneu, iar calitatea materialelor, spun jurnaliştii nemţi de la Auto-News, "o egalează pe cea dintr-un Mercedes E-Klasse". Evident, nu vor exista inserţii din lemn, motivul fiind legat de faptul că acestea nu se potrivesc cu imaginea lui Golf.
TEHNOLOGIE: ECRAN CAPACITIV CU SWIPE, SISTEME DE ASISTENŢĂ
Cei care se vor orienta spre Golf 7 vor putea alege între display-uri de 5, 5.8 sau 8 inch, primul dintre acestea fiind standard şi alb-negru. Pe de altă parte, sistemul multimedia este primul din istoria lui VW Golf care se bazează în versiunea de 8 inch pe un touchscreen capacitiv. Mai mult, ecranul sensibil la atingere beneficiază chiar şi de funcţii swipe, de genul celor utilizate pe telefoanele mobile, pentru zoom pe hărţile sistemului de navigaţie sau pentru "răsfoirea" albumelor audio disponibile pe hardul de 64 de GB. O noutate interesantă este apariţia unui senzor de proximitate pentru ecran care recunoaşte prezenţa degetului la un centimetru de monitor şi afişează imediat opţiuni care până la apropierea de display nu erau disponibile. De exemplu, în modul de navigaţie GPS, ecranul este "umplut" de hartă, dar apropierea unui deget determină apariţia unor butoane care altfel ar fi "furat" din dimensiunea acesteia.
Produsele Apple sunt integrate automat de ecosistemul multimedia al lui Golf 7, existând însă şi opţiuni AUX şi USB pentru fanii acestor tipuri de conexiuni. O altă noutate este faptul că telefoanele pot fi conectate printr-o mufă dedicată, iar sistemul se "leagă" la antena exterioară a maşinii pentru a oferi un semnal mai bun protejând în acelaşi timp bateria. Frâna de mână de pe Golf 7 nu mai este mecanică, ci electronică, iar lipsa levierului din centrul consolei le-a oferit designerilor VW oportunitatea de a "inventa" spaţii utile pentru pasageri.
Tot la capitolul tehnologie merită amintite sistemele de asistenţă la condus care au apărut în prima fază pe Touareg, Phaeton şi Passat CC şi care acum se mută şi în segmentul compact. Este vorba de sistemul de cruise control adaptiv ACC, care controlează automat distanţa faţă de maşina din faţă, de City Emergency Braking (frână automată de urgenţă în oraş până la 30 km/h), de Lane Departure Assist (avertizare la părăsirea benzii de rulare), de Traffic Sign Recognition, de un pachet care monitorizează nivelul de oboseală al celui de la volan şi de un sistem de asistenţă la parcare cu vedere de sus pe care Volkswagen l-a botezat OPS.
MOTOARE: INFORMAŢII LIMITATE
La capitolul motorizări, Golf 7 rămâne încă în mare parte misterios. Ştim însă că motorul TSI de 1.4 litri şi 140 de cai putere cu Cylinder on Demand va face parte din linia de atac a modelului german, acesta fiind capabil să ofere un consum mediu mixt de 4.8 litri. La capitolul diesel, versiunea de bază va fi un TDI de 105 CP care consumă, spun cei de la VW, doar 3.8 litri/100 km în regim mediu mixt. Cel de la volan va avea la dispoziţie cinci programe de rulare diferite (Eco, Sport, Normal, Individual şi Comfort), iar direcţia progresivă, cu feedback diferit în funcţie de viteză şi de condiţiile de drum, va apărea şi ea între opţiunile disponibile pe noul VW Golf.
via Auto-news.de
-
@antonny, joi, 23.08.2012 13:12
Iarasi plimbi campii cu chinezariile tale. Vezi-ti de treaba cu v40. Sunt tare multe v40 pe strada. Golf nu are concurent. Poate focus,astra si hai sa zic i30
-
Alex RAdoi, joi, 23.08.2012 13:24
@antonny: Realizezi ca scrii aproape indescifrabil? De semne de punctuatie ai auzit?
-
ScorpyonVAG, joi, 23.08.2012 13:48
Pe langa cele adaugate de @antonny, mai spun ca in aceasta clasa cine isi cumpara o asemenea masina nu da banii aiurea pe un V40, A-CLASSE, Seria 1 sau Audi A3, deoarece nu merita investiti multi bani intr-o astfel de masina. Cine are bani fi sigur ca nu isi cumpara masinile de mai sus, se indreapta spre o clasa superioara. Iar cei din clasa mai mica sau de mijloc apeleaza la aceasta clasa prin prisma preturilor unde Golf,Astra,Focus,Leon,Octavia,Corolla,Auris,Mazda 3,Civic ofera preturi bune si fiabilitate ridicata (cu exceptia a unor mici bube la anumite motorizari insa care sunt evitate de catre clienti). De asta sunt asa populare aceste modele. Niciodata nu va ajunge Volvo sau alte modele la nivelul lor.
-
eu, joi, 23.08.2012 14:19
niciodată să nu compari cutia asta pe roți de volkswagin cu mercedes. niciodata! in special cu E-Klasse
-
ian, joi, 23.08.2012 14:45
...va fi mai ieftina....clar ca nu considerabil....au facut ei calculele vor investi probabil mai putin in publicitate...cat despre evolutie se datoreaza in buna masura concurentei ...stati linistiti ,nu de dragul fanilor sau a clientilor.....cat despre propulsorul acela de 1,6 105 CP....nu cred ca vor miza decat la un prim esantion de exemplare produse pt. testarea pietei mai mult.....si daca lucrurile nu vor merge cu siguranta vor tre sa faca ceva modificari...personal consider acel diesel pt. noua generatie putin depasit...aminteati intr-o stire ca au crescut pretentiilenemtilor d.p.v. a puterii motoarelor...sau vor pastra totusi prpulsorul de 1,6 tdi....pt.anumite piete...
-
ztele, joi, 23.08.2012 14:55
@Scorpyon: Masinile se cumpara in functie de necesitati, nu de buget. De ce mi-as lua o masina de 7 metri lungime si 40.000 de euro, cand eu nu ies din oras? E preferabila o masina mai mica cu maxim de dotari, de aceea V40, A-Klasse si seria 1 vor avea mereu clienti si se vor vinde foarte bine. Mentalitatea asta romaneasca de "caaaaaat mai mare" e cel putin hilara.
-
mntsn, joi, 23.08.2012 14:58
Era de asteptat ca la o astfel de stire care aduce multa valva si frustrare sa apara si aberatii, gen primul post, dar trecem peste. Pe mine ma uimeste totusi puterea germanilor de perfectionare si progresul in forta pe care il fac inclusiv in clasele accesibile, cum este clasa compacta. In general, au un "stil" de a progresa intr-un ritm infernal pentru concurenti, in orice domeniu de activitate. Spun asta din proprie experienta, deoarece lucrez cu germani si - desi isi ofera tot sprijinul pentru a ne ajuta sa tinem pasul cu ei - este extrem de greu si solicitant sa o facem in acelasi ritm. Cand reusim, este intr-adevar o mare mare satisfactie. Pentru asta au deopotriva tot respectul dar si toata invidia.
-
ScorpyonVAG, joi, 23.08.2012 16:19
@ztele: si de ce anume as da pe o masina mica 40.000euro, cand nu vad rostul ei ? De banii aia iti poti lua X5, S-CLASSE. Sau daca as fi obsedat de marca respectiva si as avea X6 si mi-as mai cumpara si un Seria 1 de exemplu. !
-
ScorpyonVAG, joi, 23.08.2012 16:21
Si sa revin la articol, masina va avea multa tehnologie noua ca sa poata din nou sa se afirme in segmentul ei, deoarece noile modele au cam inceput sa il intreaca la acest capitol, si am impresia ca va semana putin cu Scirocco (,,mai scund si mai lat").
-
Andy, joi, 23.08.2012 16:26
@mntsn nu numai germanii au un ritm infernal de progres...daca ne uitam la industria IT, in special la placile video o sa vedem ca nvidia si amd (ambele americane) au un ritm hyper-infernal. Acolo generatiile se succed la 6-8 luni. La fel si in cazul mobilelor daca ne uitam la Samsung, HTC, etc. Concurenta inseamna progres si o masina noua, gen Golf 7 e exponential mai avansata decat una de acum 2-3 generatii (Golf 4 de exemplu). Daca si in Romania omul mediu si-ar permite o masina noua nu la 5-6 ani cum fac nemtii, ci macar la 8 ani ar fi excelent. Din pacate realitatea e alta, iar aducerea in discutie mereu a marcilor premium e o fantezie pur romaneasca (tinand cont ca majoritatea premiumurilor de la noi sunt masini second luate la 4-5 ani cu peste 100000 km la bord).
-
ztele, joi, 23.08.2012 16:40
@Scorpyon: Simplu, pentru ca daca esti student (de ex) in Stockholm (sa zicem), si ai nevoie de o masina sa mergi la scoala si eventual cateva plimbari in afara orasului, nu iti vei cumpara niciodata X5, pentru ca nu ai unde sa-l parchezi, taxele sunt enorme si vei arata ca un maimutoi in fata colegilor tai, majoritatea covarsitoare avand masini mici. In plus de asta, la X5 consumul e cel putin dublu, si tu, ca cetatean intr-o societate normala, te gandesti si la poluare. Astfel, daca ai la dispozitie un buget de 4-500 de euro pe luna rata de leasing, vei cauta sa-ti iei o masina cu dimensiuni exact cat e necesar, dar confortabila, cu gadgeturi interesante si nepoluanta. Nu am cum sa-ti explic mai detaliat de atat. Masina nu ti-o cumperi din ratiuni de public appeal, ti-o cumperi dupa necesitati, exact ce ai tu nevoie in perioada aia. Revenind la subiect: Sper sa arate cat de cat bine masina asta, desi am mari indoieli. Calitativ sigur va fi civilizata, poate depasesc Focus in vanzari anul viitor, ca deocamdata si-o tot iau in bena de la Ford.
-
ScorpyonVAG, joi, 23.08.2012 17:05
@ztele: Si fi sigur ca 90% din tipii respectivi nu ar da pe o compacta un pret piperat pe care il cer modelele premium pentru a isi face treaba. Asa ca tot la mana modelelor populare (Astra,Focus,Golf,Corolla/Auris) ajungem :)))
-
Andy, joi, 23.08.2012 17:16
@scorpyonVAG nu mai emite fraze cu tenta de axiome. Afara sunt femei la 40-50 de ani care au o masini gen Seria 1, A-Classe, A3. Am vazut la Paris barbati (probabil ca manegeri de nivel mediu sau chiar superior) conducand asa ceva in oras (iar acasa au 100% si o masina mai mare pentru concedii). Hai sa nu incercam sa ne arucam subiectivismul asupra comentariilor. Parerea ca o masina gen X5 merita mai mult decat o Seria 1 full e doar a ta. Daca nu s-ar vinde si masini compacte premium nu s-ar mai produce din start si nu ar mai fi concurenta asa de mare (tinand cont ca in ultima vreme au intrat si Lexus, Citroen, Volvo in joc)
-
bvean, joi, 23.08.2012 17:26
@ztele: Unde ai citit tu cum ca Golf "si-o tot ia in bena de la ford". Ori nu stii sa citesti (ceea ce nu cred) ori traiesti intr-o lume paralela. In ultimul an Golf nu a pierdut Locul 1 in vanzari - poate doar daca punem toate modelele ford la un loc :)
-
ScorpyonVAG, joi, 23.08.2012 17:32
@andy: asta este idea. Cine are GL-classe, isi permite sa dea bani aiurea pe un A-classe. Dar cine nu are acel GL-Classe, crede-ma ca se limiteaza la un Golf in detrimentul unui A3 care este mai ,,premium" ca si Golf de exemplu.
-
ScorpyonVAG, joi, 23.08.2012 17:37
Am uitat sa precizez ca marea majoritate a populatiei de pe glob nu are bani sa cumpere masini scumpe. De aceea Golf, Focus este atat de popular la nivel global. Daca existau bani multi la toata lumea, la nivel global probabil acuma era 8C Competitione :))))). De aceea afirm ca Golf va avea foarte mare succes, comparativ cu modelele premium, deoarece va avea tehnologie noua, design nou reusit, calitate ridicata (niciodata nu a dezamagit la acest capitol) si fiabilitate pe masura. Toate astea la un pret pentru oamenii de rand (nu romanii), (25.000 in loc de 40.000 a luni Volvo).
-
AndreiRN, joi, 23.08.2012 17:42
Ce % din acest nou Golf este Made in China? Acolo a aparut ieftenirea ca sa nu mai vb de 100 kg mai putin fier.
-
ScorpyonVAG, joi, 23.08.2012 17:45
Cat la % din Volvo este acum chinezarie daca a fost cumparat de Geely ? Intreb si eu aiurea precum Andrei. Atata timp cat locul de productie are instrumentele necesare si forta de munca calificata poate sa il fabrice si in zimbabwe (sau cum ii zice) ca tot de calitate este. In caz ca nu stiai VW a cumparat niste branduri chineze pe care le va umple cu tehnologie VW si vor activa pe piata din China care le vor aduce un profit pe masura.
-
CodrutC, joi, 23.08.2012 17:55
Se pare ca o sa fiu off topic dar ScorpyonVAG un MB A class full option are un pret de 2 ori mai mic decat un GL class entry-level , te rog numai exagera . Clasa premium compacta este pentru oamenii care gandesc ca ztele , iar probabil tu esti unul dintre oamenii care folosesc SUV-urile fara sa mearga pe drumuri off-road si doar incurca traficul prin orase .
-
ScorpyonVAG, joi, 23.08.2012 18:04
Codrut, tot nu ai inteles ca lucuitorii pamantului nu isi permit astfel de masini decat cateva procente din ei. Iar din aia care isi cumpara asa ceva mai au in familie cel putin o masina de o clasa superioara (nu neaparat SUV). Iar pentru mai multe detalii, te rog citeste posturile de mai sus.
-
CodrutC, joi, 23.08.2012 18:15
@ScorpyonVAG ok Referitor la Golf 7 tare curios sunt de cum va arata noua generatie. Stiu sigur ca VW are un potential mare , iar ziua de 4 septembrie va demonstra acest lucru insa este posibil sa le "scape" cateva imagini cu Golf 7 pana la premiera
-
edi80, joi, 23.08.2012 18:22
ztele nu are rost sa it bati gura..aici e romania mentalitale romaneasca grandomanie pe masura si saracie in mod egal!!!! afara lumea gandeste...pot circula f bine cu transportul in comun..de ex in atena metroul e gratis....sau cu o masina decenta care implica cheltuieli minime! iar student afara nu o sa vezi cu x y m si s decat pe fiul lu la lu ala din romania desigur caci in rest.....unii mai si gandesc de pe acolo!! in fine e poveste lunga pe care multi de pe aici nu o inteleg!! oricum daca nu ai un bemveu sau un haudi in viata asta ai trait degeaba!!!
-
LauCalin, joi, 23.08.2012 18:43
Ok, avem asa: -preţ mai mic decât Golf 6 - nu intamplator Martin Winterkorn s-a urcat anul trecut intr-un Hyundai i30 si a ramas foarte suprins. Ideea e ca VW incepe sa intelega ca ca imaginea de marca nu mai conteaza asa de mult precum pretul. Pentru ca concurenta (asiatica mai nou) este tot mai puternica si mai capabila. -Ecran capacitiv de 8 inch - eu asta nu o vad ca fiind ceva extraordinar, dat fiind faptul ca VAG are modele cu un asemenea ecran. " -"calitate demnă de E-Klasse": aici ceva eu nu mi se pare ca se leaga. Daca e sa analizam "la rece" avem doua posibilitati: ori VW exagereaza (ma intreb de ce totusi nu zis "calitate demna de A6?") pentru ca se face o comparatie care chiar nu isi are rostul fiind doua masini total diferita, ori calitatea lui Clasei E a luat-o in jos si este la nivelul unui Golf. Ceea ce zau ca nu cred. Ah, si ar mai putea fi si a treia variana: probabil la nivelul lui Clasa E de acum 15 ani s-au referit cei de la VW. :)) In alta ordine de idei, cu siguranta vorbim de o masina foarte capabila in clasa ei. Totusi se pare ca este un pas destul de mare in fata in comparatie cu Golf 6, chit ca vine in primul rand cu niste dotari poate aparent interesante. Acum veti spune ca nu e mare lucru, ca si altii au asa ceva Da, au, dar nu in clasa compacta de volum. La asa ceva te astepti de la un Clasa A au Seria 1 nicidecum e la un Golf. Si ar mai fi un lucru bun. Desi este de doar cativa ani pe piata, preturile lui Golf VI vor scade mult pe piata sh. Iar unul din motivele principale ar fi faptul ca pretul unui Golf nou nu va mai fi ca pana acum. Diferenta dintre un Golf nou si sh va fi mai mica, astfel ca proprietarii vor trebui sa lase "la greu" din pret. Pentru cei care considera ca un Golf este mult prea scump pentru ce ofera s-ar face in sfarsit dreptate. :)
-
@LauCalin, joi, 23.08.2012 19:07
bai caline citeste mai bine articolul , cine a spus ca VW a declarat despre Golf 7 ca are calitate demna de E-Klasse ? Asta au spus jurnalistii Auto-News "...iar calitatea materialelor, spun jurnaliştii nemţi de la Auto-News, "o egalează pe cea dintr-un Mercedes E-Klasse" Deci este vorba despre CALITATEA MATERIALELOR
-
ztele, joi, 23.08.2012 21:06
@Scorpyon: N-are rost sa continuam, ca nu ajungem nicaieri. Am rude in Suedia care au o singura masina: Lexus CTh. Nu au nevoie de masina mai mare, sau mai scumpa, sau mai luxoasa. Am prieteni in Danemarca, au Honda CRV. No, masina aia a fost aproape 50.000 de euro, cu tot cu taxe. De ce nu si-au luat X5? Pentru ca X5 este ostentativ, si atrage atentie nedorita pentru un om de rand. De-aia se vinde bine Golf, si Focus si restul modelelor, pentru ca pur si simplu trec neobservate. Nu pentru ca respectivii clienti n-ar avea bani de ceva mai scump. Diferenta la leasing intre un Passat si-un Camaro e de vreo 100 de euro pe luna. Numai noi si albanezii ne bagam la tot felul de avioane pe care nu ni le permitem. Ingvar Kamprad, proprietarul Ikea, incidental cel mai bogat om din Europa, avea pana de curand un Volvo S40 din 2001. Acum are un S80 din 2012. Omul asta poate sa-si ia in fiecare dimineata cate un Ferrari 458, oare de ce nu-si cumpara? Pentru ca nu atrage atentia cu Volvo respectiv. Si ultimul exemplu: Eu as da 35.000 de euro pe o Honda Accord cu dotari numeroase, dar nu as da 35.000 de euro pe un 7er, pentru ca nu am ce sa fac cu atat amar de masina. Mai cresti si o sa intelegi.
-
edi80, joi, 23.08.2012 21:23
multi nu inteleg ce inseamna masina de bun simt! si e firesc sa fie asa avand ca modele de viata toti bisnitarii sau jmenarii de la bloc sau din cartier tatuati cu ceafa mare care scoate paru din masina si da in stanga si in dreapta..si sutn in extaz cand canta al de al stan andra guta salam sau tot felul de ...inna non valori promovate la noi!!
-
edi80, joi, 23.08.2012 21:28
dar din pacate pentru el are 86 de ani..sau din fericire pentru altiii:P
-
ScorpyonVAG, joi, 23.08.2012 22:08
Pai si eu cunosc persoana cu 3000euro pe luna si are Logan, alta cu 5000 si are A4 din 98. Putem da exemple fara numar. Eu ma refeream la masa intreaga. Si cand faci o achizitie cel mai important este costul dupa achizitie, adica cel de intretinere. Eu dupa asta m-as orienta cand va fi sa imi cumpar propria masina, dupa ce voi fi pe ,,picioarele mele". Recunosc si eu mi-as dori un X5 M sau S-class AMG, dar pana nu o sa am macar 10.000euro pe luna (daca o sa am vreoadata), nu o sa cumpar asa ceva chiar daca as gasi la 30.000.
-
LauCalin, joi, 23.08.2012 23:12
@@LauCalin, ai dreptate. Imi cer scuze, ma cam grabeam cand am scris si am confundat. Multumesc de observatie! Oricum, indiferent de cine a spus asoiere cu Clasa E in continuare mi se pae stupida, fie ca ar fi vorba doar de materiale. @Mafia, din nou ne lovim de vechea poveste: imaginea de marca. Atata timp cat Toyota nu a promovat puternic marca Lexus in Europa nu au nici cum sa fie cunoscuti. Este totusi vina celor de la Toyota, pentru ca atunci cand au lansat marca Lexus pe piata s-au gandit in primul rand la pietele din Asia si America. Totusi hai sa fim si realisti, BMW, Mercedes si Audi de-a lungul timpului au avut si modele care s-au impus prin calitate, fiabilitate sau placerea de a conduce. iar asta se intampla atunci cand Toyota considera Europa o piata secundara pentru Lexus. Adica acum vreo 20 de ani.
-
Andy, vineri, 24.08.2012 01:00
Per total Golf 3 a avut cel mai spectaculos salt de design fata de generatia anterioara.
-
LauCalin, vineri, 24.08.2012 01:35
Samba, nu zici rau ce zici. Doar ca unii isi doresc si altceva de la o masina. Nu doar fiabilitate. Nemtii ofera niste lucruri care te fac sa te simti mai bine in masinile lor, gen o tinuta de drum mai buna, insonorizare mai buna, cofort mai bun, finisaje mai bune, sistem audio mai bun etc.... adica lucruri care iti sar in ochi si le simti imediat. Toate astea "ambalate" intr-o renumita imagine de marca foarte buna. Cei care cumpara masini se pricep mult prea putin la ele ca sa fie in dilema daca sa aleaga un Golf sau un Civic de exemplu. Intreaba 10 oameni pe strada ce ar alege intre Mercedes si Lexus si vei vedea ca (aproape) nimeni nu a auzit de Lexus. Aici e marea problema a japonezilor in Europa. Nu fac masini proaste, insa din pacate mesajul asta, de masina fiabila, este transmis la prea putina populatie. Ori de asta trebuie sa se ocupe departamentul de marketing. Care de bine, de rau functioneaza perfect la nemti. Sa urmariti de exemplu cate campanii publicitare vor avea noua Toyota Auris si Golf VII in Germania (ca sa nu mai zicem de Romania).
-
CodrutC, vineri, 24.08.2012 01:56
@LauCalin sincer nu am vazut asa multe campanii publicitare la Volkswagen in Romania cate am vazut la Renault Fluence . Mai acum cateva zile domnii de la Citroen ne bagau pe gat sloganul "Creative Technology" sau ce sa mai vorbim de porcaria aia de reclama la Dacia Duster "scandelos de accesibil" . In ciuda tuturor acestor lucruri Fluence nu se vinde ca painea calda in segmentul sauasa cum o face Skoda Octavia si Jetta (de si la aceste doua modele nu am vazut foarte multe reclame pe posturile TV din Romania) . Trebuie sa recunoastem ca nu se compara Fluence cu Jetta iar preturile nu diferea mult , una fiind concurentul direct al celeilalte si viceversa
-
Octavian, vineri, 24.08.2012 08:48
@ScorpyonVag...pe ce te bazezi cand faci Volvo o chinezarie in raport cu alte branduri? Faci aceasta afirmatie pe motiv ca este detinuta de unul din cele mai mari branduri din nume care face o infuzie de capital in Volvo cum inaine nu putea decat visa? Iar acum toate publicatiile zic ca se bate cot la cot cu BMW, Mercedes, Audi in APROAPE toate segmentele? Sau detii/ai detinut un Volvo fabricat in ultimii ani si ai ramas foarte dezamagit in raport cu alte masini care le-ai detinut? SAU pur si simplu speculezi si esti genul care nu poate accepta ca sunt si alti producatori mondiali care produc masini cel putin la fel de bune ca ale nemtilor. Eu fac parte din acea categorie care nu doar speculeaza, le-a avut sub fund destul de mult timp, si volvo-uri generatie noua si branduri nemtesti. Stii care este diferenta? Nici una. Acuma da, nu compar cu M3, RS sau AMG. Vorbesc de masini normale, pana in 300CP. E chestie de gusturi pana la urma, dar nu vorbi daca nu ai fost cu un Volvo...nu zi ca ai fost pentru ca daca ar fi fost asa.....ai fi recunoscut ca da e ok, dar nu e pe gustul meu sau ceva similar Legat de alte chestii....sa compari un Golf cu un X5, X6....doar la romani se poate. Tipic romanesc, de ce sa iau masina noua cand pot lua un tanc SH
-
unckle, vineri, 24.08.2012 08:52
@Scorpyon - trebuie totusi sa accepti si faptul ca sunt unii oameni care nu vor sa faca parte din multime. Acei oameni nu vor cumpara Glof (sau alta din zona) ci un A, 1, A3, S40 (sau un lexus, ca sa se bucure si mafia). In ceea ce priveste dimensiunile masina asta noua nu pare a fi o mega-afacere. A crescut, adevarat, dar inca este o masina mica, "egoista" ca sa citez un titlu de drive-test. Este o masina pentru sofer si pasager, locurile din spate exista dar nu se pot compara ca spatiu cu un sedan ce se poate cumpara pentru aceiasi 20-25kEuro. @Ztele : mai mare = mai bun Din pacate asa gandeste romanul. Mentalitatea balcanica, antrenata sute de ani de o cultura 100%materialista fara valori morale reale, nu poate fi schimbata, nu iti pierde timpul. Crezi ca o sa ma creada cineva daca spun ca intr-un A pot baga cat intr-un Kangoo ? .. in timp ce masina ramane un Mercedes ;)
-
LauCalin, vineri, 24.08.2012 10:25
Codrut, pai chiar asa a procedat si Renault. Evident ca fanaticii acestei marci sustin altceva. In ciuda faptului ca dpdv calitativ Renault in general este in spatele lui VW (cu cateva exceptii insa), vanzarile sunt foarte bune. Ori cand totusi nu ai o reputatie superioara multora trebuie sa le spui oamenilor sa vina in showroom ca se ofera niste chestii misto, gen Duster "Scandalos de accesibil" sau "Fluence bine echipat de la 10000 de euro". Ori VW nu se poate baza pe asta intr-o reclama pentru ca o Jetta nu e nici 10000 de euro si nici Scandalos de accesibila, mai ales daca ne referim la Tiguan ca e tot SUV . :)) Se bazeaza pe altceva, inclusiv sloganul lor... Das auto, masina. Lasam deoparte faptul ca totusi acest slogan a fost folosit de Opel acum vreo 60-70 de ani. :))
-
Radu, vineri, 24.08.2012 11:43
Nu stiu daca am voi sa dau linkuri, dar a aparut pe AE urmatoarele poze http://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/golf/59845/new-vw-golf-spy-pictures#main-content-area
-
Radu, vineri, 24.08.2012 11:58
au*
-
denon, vineri, 24.08.2012 14:33
Ce gandire de manelist.Nici nu ai vazut cum arata Golf VII si deja aberezi ca e mai urat decat Hauris ..
-
Samba, vineri, 24.08.2012 16:47
@LauCalin.Mai Caline tata,ti-am citit toate comentariile si am ramas cu o parere pe o parte buna pe de alta parte mai putin buna.Sa incepem cu inceputul.Si hai sa incepem cu sitemul audio.Zici tu ca au sisteme audio mai bune?Imi pare rau sa o spun dar o sa te dezamagesc.Honda,Acura,Infiniti au sisteme audio premium la randul lor.Iar pe Lexus exista sistemul Mark Levinson ,marca de top a concernului Harman.Chiar si cei de la Lexus au spus daca intri la ei pe siteul oficial ca ''În ciuda încercărilor de abordare din partea mai multor producători de autoturisme de lux, noi suntem singurul care beneficiază de echipamentele de calitate ultra-înaltă produse de Mark Levinson'' ,exact asa au spus cei de la Lexus.Daca nu ma crezi te pot indruma spre link.Tu doar sa imi spui.Bun.Acum o sa incep cu tinuta de drum , insonorizare , cofort , si finisaje .Ce te face sa crezi ca de acest lucru dispun numai nemtii?Sa sti ca nu tot ce se produce in germania inseamna calitate,mai sunt si altii ( de fapt este invers,nemtii te atrag ,iti atrag privirea la design la comfort dar cand colo motoarele lor sunt compromise).Iar ce ai enumerat tu mai sus ,acelasi lucru le poate oferii si brandurile premium japoneze,pana si Honda ofera care nu este o marca premium.Daca era o marca premium nu ar fi intrat in rolul de a naste un concern de lux (Acura).Iar la partea cum ca ''Intreaba 10 oameni pe strada ce ar alege intre Mercedes si Lexus si vei vedea ca (aproape) nimeni nu a auzit de Lexus''.Eu zic ca au auzit.Cat de afon ar fi ,si cat de mult nu s-ar pricepe la masini,oricine isi da seama ca este o marca de automobile de lux,poate modelele sa nu le stie.Pe Lexus il face anonim chestia cum ca este rar .Ia du-te tu si intreaba la fel de Maserati,Bentley,Cadillac,Lincoln,etc sa vedem ce iti spune?Si da iti dau dreptate la fraza aceea ''din pacate mesajul asta, de masina fiabila, este transmis la prea putina populatie'',asa si este.Dar pana nu vor ajunge la ananghie nu isi vor da seama de fiabilitate,si cu ce masini s-au ales.Singurii care stiu despre aceasta fiabilitate a motoarelor sunt mecanicii,si proprietarii care s-au lovit de aceasta situatie .In rest ce sa mai zic,vor vedea in viitor ca au dat banii pe niste masini ,a coror fiabilitate este ''caput''.(ca sa ma exprim mai exact).Numai bine!
-
AndreiRN, vineri, 24.08.2012 18:17
Candva produsele germane reprezentau varful calitati dar au facut compromisuri intentionat pe motive de marketing care au distrus calitatea functionala marind in acelasi timp calitatea superficiala de poleiala.
-
sandman, vineri, 24.08.2012 20:14
masina asta o sa se vanda cel putin la fel de bine ca modelul precedent. si cu noile tehnologii o sa fie clar liderul clasei sale.
-
LauCalin, vineri, 24.08.2012 23:47
Samba, imi cer scuze ca m-am lungit atat de mult dar hai sa le luam pe rand. In primul rand mi-ai facut comparatii referindu-te la marcile premium japoneze si o marca de volum nemteasca. Eu zic ca e o diferenta enorma, este o comparatie din start gresita. Compara-le cu Audi daca totusi vrei sa faci o comparatie din ograda VAG. Dar nu o face cu VW. Care apropo, are un sistem audio, insonorizare si tinuta de drum clar peste Auris. Doar Honda Civic se poate compara cu Golf, insa si el pana la un punct. Pentru ca, fata de Golf, Civic sta mai slab la gama (varietatea) de motoare oferite si confort. E foarte clar insa ca Golf nu are ce comenta in fata lui Civic cand vine vorba de hibrizi. Si da, consider ca sistemele audio de pe VW redau mai clar si mai puternic sunetul decat sistemul audio al lui Auris. Si chiar iti vorbesc in cunostinta de cauza: conduc zilnic un VW fabricatie 2007 si am avut de-a face si cu Auris atunci cand, ca sa vezi, chiar eu i l-am recomandat unui prieten in detrimentul lui Golf. Pentru ca omul vroia o masina pe care sa se bazeze cel putin 5 ani fara probleme. Peste doua saptamani voi face un drum de cateva sute de km cu o Corolla Sedan 2006. la fel, o masina pe care o cunosc. Si evident foare fiabila (absolut nicio problema-nici becurile nu s-au ars) Ah si inca ceva: putine masini se pot lauda ca la viteza maxima te simti ca la 100-120 km/h. O singura data i-am dat "blana" masinii mele sa vad cum se comporta... ma simteam ca la 120 km/h. Motorul nu zbiera ca sa te sperii si puteam fara probleme sa tin o mana pe volan. Nici nu mi-am dat seama ca am ajuns la limita, doar vitezometrul si turometrul mi-au demonstrat-o. Repet, am facut-o o singura data din curiozitate pentru ca nu imi place viteza in mod deosebit. Dar asa ceva nu as avea curaj sa fac cu orice masina (sorry, gen Auris). Nu ma intelege gresit, nu este vorba de o lauda a masinii mele, ci de o constatare. Mai departe, la faza cum ca multi au auzit de Lexus eu cred ca esti optimist. Bine, nu e un lucru rau :p. Si hai sa zicem ca asa e, intreaba-i apoi ce ar alege dintre un Lexus LS si un Seria 7 sau Clasa S. Si apoi intreaba-te de ce majoritatea (ca sa nu zic toti) nu ar alege Lexus, fara sa dai vina pe ei. Repet, nu toata lumea se pricepe la masini, avioane, vapoare, ceasuri, aparate foto etc. Sunt insa convins ca mult mai multi au auzit de Cadillac, din mai multe motive. Pune problema putin altfel: gandeste-te doar in cate filme au aparut Cadillac-uri si in cate Lexus. sa nu uitam ca sunt filme legendare in care Cadillac era masina de baza, de exemplu Dallas sau Pulp Fiction, filme foare cunoscute si apreciate in toata lumea pe care multi le-au revazut de multe ori. Elvis Presley avea multe masini Cadillac, Beatles la fel etc. Sa te uiti din curiozitate din ce masini coboara actorii pe covorul rosu la premiile Oscar. Sunt si astia niste factori de imagine, asa cum este si regina Angliei cu Rolls Royce. Poate parea un exemplu stupid. Dar incearca sa gandesti in detaliu cum s-au facut remarcate unele marci in lume si de ce tocmai ele? Te-ai intrebat vreodata de ce in filmele americane marcile europene inseamna Volvo, SAAB, Mercedes si BMW? Mult prea putin Audi si VW. De Fiat, Peugeot sau Renault nu mai vorbim. Ei bine eu mi-am pus intrebarea asta la un moment dat. :) Cat despre Maserati sau Bentley, Fiat (Ferrari) si VAG au avut grija sa le faca cunoscute. Vanzarile sunt de cel putin 10 ori mai mari decat acum 10-15 ani. :)
-
LauCalin, sâmbătă, 25.08.2012 00:43
Da, ai dreptate, mass media pote fi un informator puternic de opinie. Insa daca ne-am baza pe asta am avea mai putine marci pe piata. Lucru cu care eu nu sunt de acord. Nicio marca nu este perfecta si fiecare ofera ceva care sa te faca sa o alegi, fie ca e vorba de design, renume in domeniul fiabilitatii, sigurantei etc. Ideea e ca suntem pe planeta asta 7 miliarde de oameni cu 7 miliarde de pareri despre orice, inclusiv despre cum este masina "perfecta" pentru fiecare. Din cauza asta avem atat de multe marci, atat e multe clase, preturi atat de variate si evident motive pentru care am ales o masina, chit ca sunt stupide sau serioase. :))
-
LauCalin, sâmbătă, 25.08.2012 13:35
Da, ai dreptate, a fost o perioada in care modelele Lexus se vindeau cu sigla Toyota. Dar din nou te intreb: de crezi ca Toyota nu au mai vrut sa aiba sigla lor pe capota? Hai ca iti raspund, pentru ca in cei aproape 15 ani de cand sunt "infectat" cu virului asta am avut timp sa ma si documentez. Ideea este ca la inceputul anilor '80 Toyota si-a dat seama ca poate intra si in segmentul premium. Potentialul era enorm pentru ca in anii '70 japonezii si-au facut imagine de marca fiabila, asa ca vanzarile cresteau continuu. Doar ca Toyota era si este si acum, o marca de volum. Sa asociezi Toyota cu segmentul premium este ca si cum ai asocia Duster cu Land Rover de exemplu. Sau un exemplu si mai simplu ar fi VW-Audi (Passat - A4, Golf - A3, chiar Phaeton - A8). Asa ca era nevoie de o noua marca a carei imagine si prestanta sa fie doar premium. :)
-
ZZZ, duminică, 26.08.2012 14:49
Ce de faniboys pe aici. Intai sa fiu offtopic sa ma bag si eu in discutia asta cu compactele premium. @Scorpionul Tot timpul vor exista clienti de masini premium compacte si clientii aia au ratiuni foarte intemeiate. Hai sa-ti dau cateva exemple, si ia in considerare ca in vest veniturile sunt mult mai mari: 1) oameni cu venituri consistente care au deja o masina de familie (un SUV o masina gen A6) si carora le trebuie o a doua masina pentru oras, pentru celalalt membru al familiei. Oamenii astia au anumite pretentii la calitate, dar constientizeaza ca le trebuie ceva foarte practic si care nu are sens sa consume enorm si care sa fie greu de intretinut. 2) tineri fara copii cu venituri consistente pentru care etalarea intr-o namila de SUV nu reprezinta un principiu de viata, dar care tin la calitate. 3) Femei cu venituri consistente carora contrar pitipoancelor de la noi nu prea le plac masinile foarte mari. Exemplele pot contiunua. Sa va iasa din cap ideile astea prostesti ca daca dai 50.000 pe o masina nu te uiti la consum si intretinere. Daca ai muncit serios pentru banii iti spun din experienta de familie ca te uiti chiar daca ai venituri de peste 10.000 pe luna. Ca stii ce-s aia bani, stii ce-i ala un echilibru. Trebuie sa intelegi pustanilor ca banii nu ies constant din pamant si un om normal nu face ca voi sa-si ia cel mai mare, cel mai tare bmw imediat cum pune mana pe ceva bani. Revenind la subiectul GOLF! Masina nu va avea nimic spectaculos, dar va fi cea mai apreciata din clasa ei si se va vinde mai bine ca generatia anterioara. De ce? Tocmai pentru ca va fi un produs de calitate si ca pentru ca nu va iesi cu nimic in evidenta. Cel mai bun principiu de a te mentine in frunte este sa nu-ti alungi clientii pe care ii ai deja. De aceea nu vor schimba nimic din filozofia Golf. Drept dovada, lansarea VW Golf a ajuns sa fie cel mai asteptat moment in lumea auto. Toata lumea vorbeste despre asta.
-
LauCalin, duminică, 26.08.2012 21:59
Filosofia Golf nu inseamna tehnica, ci altceva, gen design. Exemplu: faptul ca generatiile de Golf seamana mult in privinta asta. Pentru ca tehnic, este gresit sa spui ca Golf nu evoueaza. Gandeste-te logic, si concurenta evolueaza. Golf a fost prima masina compacta cu un motor supraalimentat foarte apreciat, a avut o cutie de viteze automata considerata exemplu (DSG), acum are sistem de oprire a cilindrilor. Pai zi-mi si mie daca e vreun concurent care sa ofere asa ceva. Nu sunt tehnologii "ultima ora", insa Golf este primul compact care ofera asa ceva. Cu faza cum ca la o masina de 50000 de euro te uiti la intretinere nu sunt de acord cu tine. Sincer mi se pare stupid sa dai 50000 de euro si sa ai emotii ca nu ai bani sa ii faci o revizie serioasa, ca ai cauciucuri pe 17" si unul e vreo 600 de lei sau sa mergi "la consum". Sau sa nu mergi deloc, sa nu consumi benzina. Am detaliat parerea mea la drive test-ul cu BMW X1 daca esti curios.
Citeste si
-
PARIS 2012 | luni, 15 octombrieSalonul Auto de la Paris 2012 - cel mai popular salon din lume cu 1.2 milioane de vizitatoriOrganizatorii Salonului Auto de la Paris au publicat astăzi bilanţul ediţiei de anul acesta. Un total de 1.231.416 vizitatori au fost prezenţi la evenimentul auto, devenit astfel cel mai popular din lume. Citeste tot
-
PARIS 2012 | joi, 11 octombrieFranţa: 1.000 de salariaţi PSA au protestat la Salonul Auto de la ParisCirca 1.000 de salariaţi ai PSA Peugeot-Citroen au protestat în faţa intrării în complexul care găzduieşte Salonul Auto de la Paris. Aceştia s-au luptat cu forţele de ordine şi au fost îndepărtaţi cu forţa. Citeste tot
-
PARIS 2012 | vineri, 28 septembrieHonda CR-Z facelift a venit la Paris cu mai multă putere şi cu un consum mai micHonda CR-Z a primit un facelift, concentrat pe partea tehnică. Hibridul a devenit mai rapid, mai puternic şi mai economic. Citeste tot
-
PARIS 2012 | vineri, 28 septembrieInfiniti: "Nu va exista o versiune de serie a lui Emerg-e, dar va influenţa viitoarele modele"Oficialii Infiniti au infirmat o eventuală versiune de serie a lui Emerg_e la Salonul Auto de la Paris. Însă, au anunţat că modelul va inspira aspectul viitoarelor creaţii ale mărcii. Citeste tot
-
PARIS 2012 | vineri, 28 septembrieChevrolet a lansat la Paris Spark facelift, Orlando Turbo şi noul TraxSalonul Auto de la Paris a adus în standul Chevrolet un facelift pentru Spark, o motorizare nouă pentru Orlando şi modelul Trax, noul crossover de segment B al constructorului american. Citeste tot
spuneti asa ... jurnaliştii nemţi de la Auto-News, "o egalează pe cea dintr-un Mercedes E-Klasse"........ma face sa rad ce sa spuna si ei ,nu o sa spuna ca Romanul ......Daca cei de la VAG nu o se faca ca ,Golf 7 sa fie un boooommmm,Hyundai o sa fie iubita ...........GOLF 7 nu va fi mai tare decat Volvo V4o ce sa mai spunem de E-Klasse