Volkswagen este pe val: 2.79 milioane de maşini vândute în 6 luni

Publicat miercuri, 11.07.2012 12:16 de Bogdan Mirică

Brandul Volkswagen se bucură de o creştere cu 10.2% a vânzărilor la nivel european. În primele şase luni ale lui 2012 au fost livrate 2.79 milioane de maşini.

Volkswagen sfidează încă o dată instabilitatea economică din Europa şi anunţă o creştere a vânzărilor în prima jumătate a anului 2012. Brandul german, nu grupul VAG, a reuşit să livreze clienţilor săi 2.79 milioane de maşini, cu 10.2% mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Lucrurile au mers bine şi în luna iunie, chiar mai bine cu 13.7% decât în iunie 2011. Nemţii au vândut 498.600 de maşini şi au confirmat evoluţia pozitivă de care rivalii se temeau.

La nivel european, Volkswagen şi-a îmbunătăţit rezultatele de vânzări cu 3.1%, reuşind să totalizeze 907.800 de maşini. Evoluţia a fost una pozitivă, în ciuda cererii mai mici cu 4.7% în Europa de Vest.

Au compensat însă pieţele din centrul şi estul continentului, care au bifat o creştere de 45.2 procente (134.000 de maşini vândute), dar şi cea locală, din Germania, unde s-a consemnat o îmbunătăţire cu 2.6 procente.

Pe celelalte pieţe mondiale brandul german s-a descurcat de asemenea bine: în Rusia s-au vândut 81.000 de maşini (+78.1%), în China 982.600 (+15.2), în America de Nord 295.300 (+24.2%) şi în America de Sud 390.900 (+4%). 

via carscoop

  • men, miercuri, 11.07.2012 12:22

    pt heitari- stiti vorba aia : v-a dat-o pe la nas!

  • 27DST, miercuri, 11.07.2012 12:29

    Depinde pe ce val. Daca e val din Marea Nordului, atunci clar nu se poate pune cu un tsunami japonez din Pacific.

  • ian, miercuri, 11.07.2012 12:32

    ..bravo lor!de necrezut,cum reusesc sa-si vanda..vagonetii.eu sunt ferm convins ca totul se datoreaza tenacitatii cu care isi promoveaza marfa...la care se mai adauga o...incultura auto si ..iaca reteta succesului...acuma daca ar fi sa fim sinceri probabil..foarte putini dintre cei care comenteaza pe acest sit daca ar avea bani de o masina noua ar cumpara vw...

  • VAL, miercuri, 11.07.2012 12:50

    Cam atat a vandut Toyota in primele 3 luni. Si asta in conditiile in care productia a avut de suferit dupa problemele aparute la fabricile japoneze in urma cutremurului si a tsunamiului. Deci e cam de doua ori mai mare valul japonez. mai au germanii de invatat de la japonezi oricum.

  • Mafia, miercuri, 11.07.2012 12:52

    Daaa,........imi dau seama 2.79 milioane de masini vandute,2.79 de milioane de masini in service.Cine mai are incredere in panaramele de VW-ne.Mai bine aleg Dacia,decat VW.

  • LauCalin, miercuri, 11.07.2012 13:02

    Tocmai mi-am amintit ce spuneau unii despre Renault, cum ca ar avea vanzari spectaculase. Chiar nu are rost sa le explici ceva... nu inteleg, nu vor sa inteleaga sau nu trebuie sa inteleaga. Nu e VW brandul cei mai "smecher" insa la vanzari sunt tot sus de cand a venit criza. Si nu uitati ca masinile lor de buget sunt de vreo 2-3 luni pe piata. Ma refer la VW Up!.

  • Vasilica, miercuri, 11.07.2012 13:28

    Pe mine ma bucura faptul ca 2-3 ghertoi care nu au luat bac-u fac atac cerebral de parca sunt remunerati de vreo firma din domeniu auto ca vine mult sau putin vw. Multa prostie pe meleagurile patriei

  • @LauCalin usor cu entuziasmul, miercuri, 11.07.2012 13:32

    Uiti ca intre marile grupuri auto, Renault contine si o componenta japoneza - Nissan. Renault-Nissan ne-a aratat in trecut ca poate vinde mai bine ca VAG, de ce n-ar face-o si acum? Totul e discutabil si... foarte "provizoriu" !

  • davidjupanu, miercuri, 11.07.2012 13:41

    nu sunt fan vw chiar numi place designul ala sters si banal la aproape gama dar nai ce comenta cand vn vb de calitate fabricatiei fiabilitate si motorizari....e totusi o marca istorica cu prestigiu...istoria ii ajuta sa aiba astfel de vanzari.....golf e fondatoarea segmentului si foarte multe modele sau pastrat de decenii....golf passat polo beetle jetta.....apoi au reusit sa acopere aproape toate segmentele.....pe mn chiar nu ma mira aceste cifre....desi nu cred ca daca o sa am vreodata bani de o masina noua acolo vreo 10000-30000 de euro o sami iau vw......poate un golf GTD

  • @davidjupanu, miercuri, 11.07.2012 14:06

    @davidjupanu Cica "marca istorica cu prestigiu" :)))) Ce ISTORIE sa aiba o marca creata in 1937 din dorinta lui Hitler, cand principalele marci europene aparusera deja cu 40-50 de ani mai devreme ? Si ce PRESTIGIU cand cel mai popular model al lor, Vw Beetle, era perceput ca o masina ieftina. fara pretentii. "Masina poporului" iti spune ceva? Beetle a fost copiat dupa Tatra T97. Auzi, "prestigiu" ! :))

  • passat und rad and tat, miercuri, 11.07.2012 14:24

    Felicitari VW!

  • gelu, miercuri, 11.07.2012 14:28

    @@davidjupanu stai jos ai 2 pentru azi. Mai pregateste-te mai cresti da-ti BAC-ul si dupa aia sa vorbesti. Esti ridicolul intruchipat....

  • @profesorul gelu, miercuri, 11.07.2012 14:58

    BAC-ul e la moda ca replica sa inteleg sau ce? Am 29 de ani, stai linistit am trecut demult de faza asta. Ai cumva si alte contrargumente la ce am scris eu? Ca nu m-ai convins.

  • gelu, miercuri, 11.07.2012 16:28

    @@davidjupanu si ce daca wv a fost creat in 37? si ce daca a fost moftul lui Hitler? ce daca cel mai popular produs al lor a fost broasca? pana la urma ce te f...e pe tine grija? nu poti dormi noaptea, ai cosmaruri, ti-a cazut paru de pe limba de grija prestigiului wv? ORICE companie are un anumit inceput (mai modest sau nu) are o anumita evolutie, iar prestigiul lui wv se bazeaza inclusiv pe broasca. Bine, tu nu ai auzit de Transporter de Golf.... Da, WV are un prestigiu, o istorie incarcata si ne convine sau nu acum este o putere in automotive. Dovada o reprezinta cifra de vanzari, sumedeniile de marci din cadrul grupului si capacitatea acestui monstru de a oferi de la masini populare pana la cele de lux.

  • LauCalin, miercuri, 11.07.2012 18:30

    Stiti care e faza cea mai tare la "broasca"? Faptul ca a stat la baza companiei Porsche, radacinile lui 911 sunt tocmai acesta "broasca". Si tot aceasta "broasca" este si in prezent sub forma unei masini lifestyle si un omagiu adus modelului care a facut cunoscuta marca VW in lume. As vrea sa fac o mica paranteza si sa spun ca, in cazul in care nu stiati, dupa al doilea Razboi Mondial uzinele Wolsburg au fost luate de englezi si nu prea au fost incatati de Beetle. Motiv pentru care au zis ca dau uzina nemtlor ca n-au ce face cu ea. Nemtii si-au vazut de treaba, au continuat productia, Beetle se vindea tot mai bine si ghici ce: in '59 englezii incep sa produca Mini, concurent direct pentru Beetle. Motiv pentru care as vrea sa va intreb: cate modele pastreaza aceiasi denumire sau amintesc de masini care au facut istorie acum... hai sa nu zicem 50 de ani... sa zicem 30. In minte imi mai vin acum doar 2: BMW (Mini) si Fiat (500). Poate uitati cati si-au schimbat denimirile modelelor de-a lungul generatiilor, cat si designul. Pastrarea denumirii si anumitor caracteristici estetice inseamna omagiu, resprect si ducerea mai departe a increderii si traditiei pe care piata si-a facut-o pana in acel moment. Asta e o chestie e care nu ma astept sa inteleaga oricine (defap nu cred ca va intelege cineva mesajul asta- sincer nici nu am pretentia). Pentru cel care spunea de Renault-Nissan. Omiti un lucru important: acolo e vorba de alianta. Nissan este coordonat de Renault pana la un punct. Si invers. Nu poti spune de exemplu ca Infiniti are vreo legatura directa cu Renault, asa cum nici Nissan 370Z sau Pathfinder de exemplu nu au. Intelegi ideea?:) Ori aceasta "mizerie" numita VW detine Seat, Skoda, Audi, Lamborghini, Bugatti, Bentley mai nou tot mai mult din Porsche si este actionar majoritar la MAN, care la randul ei detine Scania. Deci practic VW este in stare sa-si bage mainile pe oriunde, fie ca VW Up!, fie ca e Lamboghini Aventador LP700, fie ca e un Bentley Mulsanne. Dovada e ca undeva va fi mereu o sigla VW ascunsa... evident unii inteleg ca asta inseamna VW= Bentley, Audi, Lamborghini etc... Si inca ceva referitor la traditii: mai nou toti se lauda cu motoare mici supraalimentate. Parca primii care au oferit asa ceva in serie mare a fost VW (1.4 TSI- ca sa vezi, asta parca este considerat un exemplu de motor bun - vezi clasamentele din fiecare an de la Engine of the Year). Asta se intampla in 2005. Cand au inceput sa ofere Ford, Opel, Renault, Peugeot etc. motoare asemanatoare? Parca acum cel mult 2 ani. Iar acele TDI-uri mancatoare de ulei si injectoare picate cum le place unora sa zica... de bine, de rau s-a demonstrat ca se pot parcurge muuulte sute de mii de km destul de usor, inca din 1989 de cand au aparut. E drept insa ca cei care au implementat tehnologia asta prima data, a fost Fiat in 1986. Ce dieseluri avea concurenta pe-aunci? Ca Opel si-a revenit cu motoarele diesel dupa ce a colaborat cu Fiat (cele de Isuzu nicioadata nu au fost catalogate ca fiind o referinta), iar Ford dupa ce a colaborat cu PSA. Ar mai fi de spus, dar deja unii incep sa creada ca sunt un "pupincurist" al nemtilor. Nu ar fi vorba de, cum se bat unii cu pumnul in piept pe-aici, cultura auto.

  • SaabCuantic, miercuri, 11.07.2012 22:59

    Băieţi, nu vă mai ciondăniţi, ci mai degrabă bucuraţi-vă de ceea ce aveţi acum…V-am avertizat de atâtea ori, nu că aş fi vreun vizionar sau vreun fatalist, dar acest lucru simt că se va întâmpla: vom ajunge în nu multe decenii să conducem (sau, mai adecvat în contextul high-tech, să ne conducă!) hidoşenii pe roţi, universal standardizate, ca în “Total Recall”…Inspiraţia (atot)motivantă şi imaginaţia (atot)creatoare, ca şi grija pedantă pentru client, se vor duce dracului treptat, cum deja observăm în lumea artei, a muzicii, a filmului. Acum încă mai putem identifica şi vorbi despre “germane”, “franceze”, “italiene”, “suedeze”, “americane”, “japoneze”, “coreene” etc., căci, într-un final, toată lumea va fi nevoită să se urce în “Johnny cab” sau în alte porcării ridicole pe care ni le va rezerva adorabilissima maşinărie uniformizant productivă a globalizării…Mai ţineţi minte când râdeam toamna trecută de Vygor Opera? N-am realizat că era doar un semn prevestitor – coşmarul va deveni realitate în plină zi…

  • Mafia, miercuri, 11.07.2012 23:45

    Ce nu inteleg eu,este ca de ce ii mai se spune ''gandac'',cand el e poreclit broasca si chiar arata ca o broasca.

  • @ LauCalin, joi, 12.07.2012 01:14

    Excelent comentariu . Ca o completare la ce ai comentat, presa germana de specialitate ( manager-magazin, handelsblatt ) a anuntat recent ca in vizorul VW Group se afla in viitorul apropiat Navistar si Piaggio . Navistar este un jucator important in domeniul camioanelor in America de Nord acolo unde VW Group ( detine 90 % din Scania si 75 % din MAN ) nu are o prezenta importanta iar Piaggio este cel mai mare producator italian de motociclete ( locul 4 in lume ) ce s-ar completa excelent cu Ducati . Sa nu uitam ca in 2010 Ducati si Piaggio au purtat trataive de fuzionare .Cele mai importante premii ale industriei auto din sec XX au fost castigate de oameni legati de VW : inginerul sec XX in industria auto a fost desemnat Ferdinand Porsche iar managerul sec XX in industria auto a fost desemnat Ferdinand Piech ( presedintele VW Group si nepotul lui Ferdinand Porsche ) .

  • denon, joi, 12.07.2012 01:36

    Fie ca unora le place sau nu, VW este un brand cu un grad ridicat de respect iar acest respect a fost castigat in timp si prin munca, nu prin vorbe goale ..

  • Carlos, joi, 12.07.2012 09:09

    Stiti care-i diferenta dintre volkswagenul de inceput si volkswagenul de acum? In trecut o puteau cumpara drogatii hipioti cu restul primit de la narcotice, azi o cumpara doar dealerii prosperi...

  • LauCalin, joi, 12.07.2012 14:59

    Mda, cam asa e. In zilele noastre poate ca isi pot cumpara un Logan.

  • @LauCalin, joi, 12.07.2012 15:38

    Hipiotii? Neeh, tragi cu gloate oarbe... nu "se egzista" hipioti acu', iar Dacia n-a fost prinsa in curentul vremii respective :)