Volkswagen dezvoltă un motor W12 Turbo cu injecţie directă pentru viitoarele A8, Phaeton şi pentru SUV-ul Bentley Bentayga
Noua generaţie a motorului W12 dezvoltat de Grupul Volkswagen se anunţă un propulsor foarte interesant care promite consum cu 30% mai mic decât cel al actualelor propulsoare echivalente. Debutul său va avea loc în 2016.
Volkswagen Group (VAG) a oferit noi detalii legate de noua generaţie a motorului W12 dezvoltat in-house de grupul german şi care va motoriza în viitor modelele de top ale mărcilor premium pe care le are în portofoliu. Acesta va avea injecţie directă şi supraalimentare prin sistem turbo şi va beneficia de o creştere a puterii şi de o scădere a consumului în raport cu precedentele motoare W12 dezvoltate de mărcile grupului german.
Până acum, VAG utiliza două tipuri de motoare W12 pentru a motoriza modelele din gama proprie. Dacă Audi A8 beneficia de un motor W12 de 6.3 litri aspirat şi cu injecţie directă, unităţile W12 Turbo utilizate de Bentley pe modelele sale erau concepute diferit şi nu beneficiau de aportul tehnologic al injecţiei directe. Noul motor va combina cele două soluţii şi le va oferi clienţilor performanţe de consum îmbunătăţite cu 30% faţă de actuala unitate de acest tip din gamă.
Noul W12 pe Bentley, Audi şi Volkswagen
Primul model care va primi noul W12 al Grupului va fi SUV-ul Bentley Bentayga, care va fi lansat oficial în cursul anului 2016. Ulterior, viitoarele generaţii Bentley Continental, Bentley Flying Spur, Audi A8, Volkswagen Phaeton şi chiar versiunea americană a noului Audi Q7 le vor oferi clienţilor opţiunea de a beneficia de aportul de putere al motorului care va dezvolta 600 de cai putere şi beneficiază de tehnologia Cylinder-on-Demand, care dezactivează o parte dintre cilindri la viteze de croazieră pentru a economisi carburant. Aceeaşi tehnologie se regăseşte astăzi în motoarele Audi cu patru cilindri, care pe autostradă utilizează doar doi dintre cei patru cilindri pentru a împinge maşina pe şosea.
Foarte interesant este faptul că noul W12 dezvoltat de Grupul Volkswagen a fost conceput astfel încât să poate face faţă circuitelor, deci este foarte probabil ca unele modele ultrasportive ale germanilor să fie echipate cu noul motor. Evident, Audi R8 este primul candidat pe lista scurtă de potenţiali pretendenţi la râvnitul "trofeu".
via Automotive News (înreg.)
W12 e mai mult marketing. "Eficienta" , auzi! Pute a ipocrizie. Si mult marketing... Daca pe autostrada utilizeaza doar jumatate din cilindri pentru a impinge masina pe sosea, atunci la ce-ti mai trebuiesc in oras 12 cilindri cu arhitectura carliontata ??