Volkswagen confirmă blocarea recall-urilor pentru Passat: "Update-ul software pentru Dieselgate măreşte consumul"

Publicat marţi, 12.04.2016 12:47 de Daniel Popescu

Volkswagen a confirmat că a fost nevoită să oprească recall-urile pentru Passat în cazul Dieselgate, întrucât software-ul care trebuia să remedieze emisiile măreşte consumul de carburant.

Presa germană a relatat săptămâna trecută că Volkswagen a fost nevoită să întrerupă programul de recall pentru unităţile Passat şi Skoda Superb echipate cu motoare diesel de 2.0 litri, întrucât update-ul software realizat de constructor pentru remedierea emisiilor a crescut consumul de carburant .

La vremea respectivă, producătorul german a afirmat că a blocat recall-ul din alte motive, inclusiv din cauza faptului că Autoritatea Federală de Transport din Germania (KBA) a vrut să se asigure că nivelul emisiilor de dioxid de carbon se modifică.

Cu toate acestea, la începutul acestei săptămâni, oficialii Volkswagen au recunoscut că informaţiile din presă sunt reale şi că problema a apărut într-adevăr la software-ul dezvoltat de programatori. Astfel, după implementarea software-ului, unele motoare diesel de 2.0 litri au început să consume mai mult carburant. "Trebuie să ne întoarcem la muncă în ceea ce priveşte software-ul", a precizat un purtător de cuvânt al Volkswagen pentru agenţia de presă Reuters.

În schimb, recall-urile pentru modelele Audi A4, Audi A5, Audi Q5 şi Seat Exeo cu motoare diesel de 2.0 litri au început şi decurg conform planificării. În total, până la sfârşitul acestui an, Volkswagen trebuie să recheme în service 2.5 milioane de maşini în Germania pentru a remedia problema emisiilor, iar ulterior vor începe rechemările în service şi în celelalte state europene.

Via Reuters

  • Succint, marţi, 12.04.2016 13:21

    Decat sa investeasca in corectitudine, baze solide pentru a depasi concurenta la vanzari, au preferat sa fure clientii si statele lumii. Jeguri umane. Clientii au platit un pret umflat pentru performante ireale, aerul pe care il respiram l-au degradat, statul le-a platit subventii, iar celelalte marci au pierdut vanzari care ar fi trebuit sa fie ale lor.

  • ioi, marţi, 12.04.2016 13:56

    Ca sunt escroci cei de la VW e indiscutabil. Insa faptul ca acei clienti s-ar fi indreptat spre alte marci e discutabil. Eu inca nu am intalnit pe nimeni care sa-si ia masina dupa emisiile CO2; lumea isi ia ori dupa cai, ori dupa consum

  • g, marţi, 12.04.2016 14:05

    @Daniel Popescu In schimb, recall-urile pentru modelele Audi A5, Audi A5, se repeta A5

  • @ioi, marţi, 12.04.2016 14:09

    @ioi , gresesti. Conteaza ! Mai ales cand in lumea civilizata s-a renuntat la impozitarea autoturismelor in functie de capacitatea cilindrica si s-a trecut la un impozit bazat pe emisiile de CO2. Asta-i un factor decizional important pentru un client care isi doreste sa cumpere o masina noua. Tu n-ai intalnit, pentru ca Romania e centrul universului tau! Total gresit !

  • scamel, marţi, 12.04.2016 14:37

    acum doua luni ziceati ca modifica numai tubulatura de admisie care creeaza turbulente influentand senzorul de debit, aveati si o poza. nu ziceati nimic de soft. problema este serioasa nu are solutie de doi bani. de aceea s-a ajuns la scandal mondial.

  • @@ioi, marţi, 12.04.2016 14:39

    si care-s tarile alea?

  • un user oarecare, marţi, 12.04.2016 15:05

    Felicitari Folțfagăn ! Din nou ati demontrat ca industria auto ''ghermanca'' este = Za best cuality si nu numai, niste inteligente ghermance pe 4 roti deriva din celebrul DAS HAUTOS , sau mai bine zis DAS HAOS. Ca deobicei v-a durut undeva adanc de clienti, iar orice urma de respect a-ti tratato precum o tumoare.

  • @un user oarecare, marţi, 12.04.2016 15:59

    Total de acord cu tine +1 @Succint Cine VW sa investeasca in corectitudine ? VW habar nu are cu ce se ''mananca'' industria auto. Ei sunt capabil doar de preparat carnati afumati, nimic mai mult. Divizia auto nu-i de nasul lor . Toyota le da clasa la orice capitol in materie de fiabilitate, tehnologie, propulsii alternative dar si calitate premium, a se vedea : Royal Crown, LC200, Avalon, Camry, etc.

  • Ovidiu, marţi, 12.04.2016 16:41

    Am inteles ca scandalul Volkswagen i-ar costa 80 miliarde de dolari.

  • vw., marţi, 12.04.2016 17:17

    Distracția cu ,,celebrul,, Vag continuă pe buzunarele clienților mărcii oriunde s-ar afla aceștia.

  • VAG, miercuri, 13.04.2016 07:13

    Caracteristici tehnice false: -consumul, emisiile, acceleratia si viteza maxima. http://www.automarket.ro/stiri/seful-volkswagen-sua-dupa-rechemarea-in-service-masinile-afectate-de-66671.html

  • Parvu Preda, miercuri, 13.04.2016 09:22

    Am fost la 3 reprezentante unde am testat 3 modele din clasa D diferite : Toyota Avensis 2016, VW Passat B8 , Mazda 6 . Cu tot cu oferta comerciala si contravaloarea primei de casare pretul variantelor de baza a fost asa : Toyota Avensis 1.6 132CP : Pret lista 16.889 euro - 1.400 - 1.000 = Pret final : 14.489 euro Cateva dotari standard : Lumini de zi LED (LED DRL) Stopuri LED Sistem de siguranta activa Pre-Crash:- Avertizare asupra coliziunii frontale (Forward-Collision Warning FCW)- Asistenta la franare-Franare de urgenta autonoma (Autonomous Emergency Braking AEB) Inchidere centralizata & telecomanda Senzor pentru avertizare asupra presiunii in pneuri Airbag-uri frontale sofer & pasager + airbag-uri laterale fata Airbag-uri tip cortina Airbag pentru genunchii soferului Directie asistata electric (EPS) ABS & EBD Sistem de asistenta la franarea de urgenta – BA Semnal pentru franare de urgenta Sistem de asistenta la pornirea din rampa - HAC Blocare automata a usilor Sistem de control al stabilitatii Plus – VSC +TRC Dotari standard care la concurenta nu exista decat la un pret enorm mai mare Passat 1.4 TSI : Pret lista : 22.029 -1.400 euro- 1.350 = 19.297 pret final - Ca dotari este inferior Avensissului entry-level , dar ca pret este SUPERIOR asa cum stie VAG sa faca ''afaceri'' pe spinarea altora . Mazda 6 2.0 145CP : Pret lista 21.600 euro -1.400 - 2.000 = 18.200 pret final Asadar Toyota Avensis este cel mai accesibil sedan de clasa medie la ora actuala. BA mai mult Toyota a crescut garantia la 6ANI sau 200.000 Mazda 6> 8,96kg/cp Toyota Avensis > Raport kg/cp - 10,34 kg/CP VW Passat > 11,09kg/CP Daca mai pun si problemele actuale+cele de fiabilitate Passat B8 ar trebui sa coste maxim 9-10 mii euro de nou.

  • @madalina, sâmbătă, 16.04.2016 21:12

    Mai minti mult ? :)) Oricum nu te crede nimeni, toyota fiind un kitch urat.

  • cristi, duminică, 19.06.2016 15:01

    buna! a facut cineva update de soft? Sunt probleme? Se comporta masina altfel?