Volkswagen Caddy 4.5 Liter, o nouă versiune a utilitarei, debutează la Frankfurt

Publicat joi, 22.08.2013 11:54 de Sebastian Toma

Volkswagen va lansa la Frankfurt o nouă versiune a lui Caddy, optimizată pentru a obţine un consum mediu de 4.5 litri la sută. Aceasta are un motor TDI de 1.6 litri şi 102 CP.

Volkswagen continuă seria sa de modele a căror denumire include consumul mediu declarat. După maşina de trei litri, Lupo 3L şi maşina de un litru, XL1, Volkswagen aduce la Frankfurt Caddy-ul de 4.5 litri. Contrar primelor impresii, nu vorbim despre un Caddy cu un motor de 4.5 litri, ci despre un Caddy care are un consum mediu declarat de 4.5 litri la sută în versiunea pentru marfă, respectiv 4.6 litri la sută în versiunea pentru pasageri. Modelul prezintă un motor TDI de 1.6 litri şi 102 CP şi se mândreşte cu suita de tehnologii BlueMotion.

Spre comparaţie, actuala versiune 1.6 TDI de 102 CP a lui Caddy are un consum mediu de 5.7 litri la sută. Pentru a-i reduce consumul lui Caddy, Volkswagen a echipat modelul cu sistem Start-Stop, anvelope cu rezistenţă redusă la rulare, sistem de recuperare a energiei cinetice, o unitate ECU reprogramată şi un şasiu coborât cu 27 milimetri. Noua specificaţie a lui Caddy 1.6 TDI Bluemotion asigură o autonomie de 1.300 kilometri cu un plin de carburant. Modelul emite 117 grame de CO2 pe kilometru, spun cei de la Volkswagen.

Noua versiune a lui Caddy va fi disponibilă comercial pe piaţa din Europa la scurtă vreme de la debutul de la Frankfurt. Pe piaţa din Germania, modelul are un preţ de pornire de 17.720 euro. În România, cel mai ieftin Caddy pleacă de la 17.129 euro cu TVA inclus. Cel mai ieftin Caddy diesel oferit în prezent pe piaţa internă are un preţ de pornire de 18.182 euro cu TVA inclus.

Via Volkswagen

  • mntsn, joi, 22.08.2013 12:15

    Ce-o fi asa special aici? E un consum absolut normal si de la sine inteles in cazul unei compacte (prin echivalare) 1.6 diesel commonrail echipat cu citez din articol "sistem Start-Stop, anvelope cu rezistenţă redusă la rulare, sistem de recuperare a energiei cinetice, o unitate ECU reprogramată şi un şasiu coborât cu 27 milimetri". Eu cu o benzina de 1.6 aspirat fara sa am nimic din cele enumerate mai sus, am scos recent 5.3 pe un traseu mixt de 1000 km (e adevarat, fara traffic gen ore de varf si cu sarcina medie) care a cuprins toate tipurile de sosele. Nu vreau sa fiu inteles gresit. Masini gen XL1 sunt cu adevarat speciale si pentru ele constructorii merita toate laudele, dar in cazul de fata nu-I nimic iesit din comun, e doar prilej de reclama si nimic mai mult.

  • sdsfs, joi, 22.08.2013 15:06

    Renault Kangoo are consum de 4.6 pe motorul de 1.5 110cp fara niciun artificiu din genul celor de mai sus

  • dokker, joi, 22.08.2013 16:11

    Dacia Dokker are consum tot 4,5 L/100 km si fara sistem Start-Stop, anvelope cu rezistenţă redusă la rulare, sistem de recuperare a energiei cinetice, o unitate ECU reprogramată şi un şasiu coborât cu 27 milimetri. si fara 5000 euro (pret 13200 euro)

  • antonny, joi, 22.08.2013 21:59

    si ce e a nou la acest model ???? Fiat Qubo la 130 km/h cu incarcatura de 1 t consum de 6,2 %

  • so, vineri, 23.08.2013 08:42

    4,5% consuma si orice masina (motor 1.5 - 2.0D) daca mergi cu 70km/h maxim...nu mai umblati cu prostii cu daciile voastre, media (1.5 - 2.0D) este 6%, fiti realisti!