Volkswagen C Coupe GTE Concept prefigurează fratele mai mare al lui Passat

Publicat luni, 20.04.2015 10:57 de Sebastian Toma

Volkswagen a prezentat un concept la Salonul Auto de la Shanghai care prefigurează un potenţial frate mai mare al lui Passat. El se numeşte C Coupe GTE Concept şi este o berlină hibridă plug-in cu o caroserie lungă de cinci metri.

Volkswagen C Coupe GTE este conceptul prezentat în premieră mondială de marca germană la Salonul Auto de la Shanghai. Modelul este o berlină de peste cinci metri lungime, al cărui design a fost bazat pe cel al lui Sport Coupe GTE Concept şi a fost dezvoltat cu gândul la piaţa din China, unde sunt populare vehiculele de dimensiuni mari. Pentru moment, conceptul din imaginile alăturate doar expune o potenţială direcţie de design pentru viitoarele modele ale mărcii, dar ar putea să prefigureze şi un model de serie. Rezultatul s-ar încadra între Passat şi Phaeton şi ar putea fi lansat în termen de câţiva ani, cât timp va exista o raţiune economică în spatele său.

Conceptul C Coupe GTE este o berlină cu patru locuri şi siluetă de coupe, care se mândreşte cu un ampatament generos, de 3.001 milimetri şi o lăţime de 1.930 milimetri. Habitaclul prezintă numeroase elemente comune cu actuala generaţie a lui Passat, atât din punct de vedere stilistic, cât şi din punct de vedere tehnologic, cât timp ne comparăm cu o variantă de echipare superioară. Spre deosebire de Passat, pasagerii din spate au propria lor consolă centrală, care le dă acces la o parte din funcţiile vehiculului şi le asigură comanda sistemului multimedia dedicat locurilor din spate.

Volkswagen C Coupe GTE Concept este un hibrid plug-in benzină-electric bazat pe o motorizare TSI cu patru cilindri în linie, de 210 CP, asistată de un motor electric de 124 CP. Împreună, sistemul hibrid format asigură 245 CP şi 500 Nm şi prezintă o autonomie 100% electric de până la 50 de kilometri. Între timp, autonomia totală este de peste 800 de kilometri, iar consumul mixt pentru prima sută de kilometri este de 2.3 litri la sută. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h este realizată în 8.6 secunde, în timp ce viteza maximă este de 130 km/h pentru modul electric şi de 232 km/h pentru modul hibrid.

Via Volkswagen

  • someone, luni, 20.04.2015 11:29

    daca va fi deasupra passat-ului, inseamna ca va fi concurent cu seria 5, A6 si E classe, nu? ca si potential client de astfel de masini nu as da banii pe o masina cu motor transversal, si pe o platforma pe care se va construi polo si ibiza si A1, chiar daca este o platforma excelenta. la asemenea nivel, cred ca pretentiile cumparatorilor sant mai mari. dar, cum marketing-ul VW e eficient, ne putem astepta la surprize

  • huh, luni, 20.04.2015 11:50

    Ce-i cu placinta asta?!

  • eee, luni, 20.04.2015 13:51

    ca si concept mai arata cumva, dar cand va ajunge in versiuna de serie, si i se vor lua luminitele, jantele alea imense, display-urile din interior si scaunele interesante, va ramane tot un vw generic, sec si lipsit de personalitate ca si passatul actual. pacat de ingineria din aceasta masina, care e jos palaria.

  • @ someone, luni, 20.04.2015 14:21

    Acest concept VW este bazat pe noua platforma MLB ( ce va fi folosita in premiera de noua generatie Audi A4 ) si nu MQB . Ramane de vazut daca va fi comercializat si in Europa, principala piata pentru varianta de serie a acestui VW de clasa mare urmand a fi China .

  • someone, luni, 20.04.2015 17:14

    @@ someone: la geneva, GTE coupe concept era prezentat pe platforma MQB, cu un V6 Tsi transversal + motoare electrice. am presupus ca si acesta e pe aceeasi platforma, pentru ca in articol nu scria nimic de acest aspect. daca platforma e MLB, cu motoare longitudinale, atunci se schimba multe din aspectele problemei. iar unul din aceste aspecte va fi transmisia integrala, care nu va mai fi 4motion, ci quatrro. nu?