Volkswagen Atlas Cross Sport: conceptul plug-in hybrid anticipează lansarea unei versiuni cu 5 locuri a SUV-ului Atlas
Volkswagen Atlas Cross Sport Concept prefigurează lansarea unei versiuni de serie cu 5 locuri pentru SUV-ul Atlas în 2019. Conceptul are un sistem de propulsie plug-in hybrid de 355 de cai putere.
Volkswagen profită de prezența la Salonul Auto de la New York pentru a continua ofensiva de SUV-uri la nivel global.
După ce am văzut a treia generație Touareg și noul Advanced dedicat Chinei, constructorul german a prezentat conceptul Atlas Cross Sport, care va fi produs în serie începând din 2019 sub forma unei versiuni cu 5 locuri pentru SUV-ul Atlas.
Pentru moment, Atlas este comercializat doar în Statele Unite, însă oficialii Volkswagen afirmă de mai bine de un an că analizează posibilitatea de a exporta modelul și în Europa.
Volkswagen Atlas Cross Sport Concept: date esențiale:
● Conceptul are un design foarte asemănător cu cel al modelului de serie Atlas, iar principala noutate vizuală este grila formată din numai două bare orizontale, în locul celor trei bare disponibile pe Atlas. În plus, în cazul conceptului, liniile orizontale sunt iluminate în alb și au rol de lumini de zi LED;
● Privit din profil, conceptul este cu 190 de milimetri mai scurt decât versiunea cu 7 locuri a lui Atlas, însă păstrează același ampatament;
● Conceptul este echipat cu jante din aliaj de aluminiu de 22 inch și oferă un aspect premium datorită utilizării sticlei polișate în procesul de fabricație;
● La interior schimbările sunt de asemenea sumare, mai ales acesta este dominat de deja-tradiționalul sistem Digital Cockpit de 12.3 inch și rezoluție 1440x540 pixeli. Acesta este acompniat de sistemul de infotainment cu diagonala de 10.1 inch;
● Grafica sistemului de infotainment se schimbă automat în funcție de stilul de condus;
● Conceptul utilizează un sistem de propulsie plug-in hybrid alcătuit din motorul V6 de 3.6 litri și 276 de cai putere disponibil și pe versiunea de producție Atlas, la care se adăugă două motoare electrice: unul de 54 CP, al doilea de 114 CP. În total, sistemul hibrid generează 355 CP și permite o accelerație de la 0 la 96 km/h în 5.4 secunde. Bateria utilizată de sistemul hibrid este de 18 kWh;
● Volkswagen menționează că acest concept ar putea utiliza și sistem micro-hibrid cu același sistem de propulsie, dar cu o baterie de numai 2 kWh. În acest caz, puterea totală ar fi de 310 CP, iar acceleratia 0-96 km/h s-ar face în 6.5 secunde;
● Conceptul poate fi condus în 5 moduri distincte: E-Mode (regim full-electric cu autonomie de 42 de kilometri), Hybrid (în care conceptul utilizează preponderent motorul pe benzină și, atunci când este necesar, motorul electric amplasat pe puntea spate), GTE (care permite utilizarea sistemului hibrid într-un mod mai sportiv), Off-road (care permite utilizarea permanentă a motorului electric de pe puntea spate, astfel că Atlas Cross Sport intră în regim de tracțiune integrală) și Battery Hold / Battery Charge (care pregătește intrarea conceptului în modul E-Mode).
● Versiunea de serie a conceptului va fi construită la uzina Volkswagen din Chattanooga (Tennessee, Statele Unite) începând din 2019.
Via Volkswagen
La concepte se pricep. Nu stiu cum se face insa ca atunci cand apar in productia de serie tot niste dulapuri urate sunt...