Volkswagen anunţă sfârşitul downsizing-ului: "Nu vom construi motoare mai mici decât cele pe care le avem în prezent"
Volkswagen a anunţat că nu va dezvolta motoare diesel şi pe benzină mai mici decât cele pe care le are în prezent, întrucât acestea tind să aibă emisii mai mari în regim real de funcţionare.
Introducerea testelor de emisii reale, pe şosele şi străzi, începând din 2019 va schimba radical gama de motorizări a constructorilor. Actualul trend al downsizing-ului va fi abandonat, întrucât în condiţii reale motoarele mici turbo au tendinţa de a avea emisii mai mari.
Problema stă în faptul că turbinele se încălzesc atunci când sunt utilizate şi produc puterea suplimentară atât de promovată de constructori, iar pentru răcirea lor e nevoie de mai mult carburant, de unde rezultă emisii de noxe mai mari decât în cazul motoarelor aspirate, fără turbine, dar cu cilindree mai mare.
Mai mult, revenirea la capacităţi cilindrice superioare va viza şi motoarele turbodiesel, care în ultimii ani au fost şi ele "micşorate" din aceleaşi motive.
Aceasta este şi explicaţia pentru care Volkswagen a anunţat că nu va dezvolta motoare diesel şi pe benzină mai mici decât cele pe care le oferă în prezent în gamă. Astfel, germanii vor continua să utilizeze motorul poe benzină cu 3 cilindri de 1.0 litri, însă nu vor dezvolta unul mai mic.
"Trendul downsizing-ului s-a terminat. Emisiile tind să crească pe măsură ce motoarele devin mai mici. În plus, motoarele diesel mici nu sunt economice. 30% din vânzările lui Polo sunt diesel, dar pe măsură ce aceste versiuni se vor scumpi (n.r - pentru a respecta noile teste), nu vor mai fi la fel de populare", explică Herbert Diess, preşedintele Volkswagen.
Via Daily Telegraph
...Ford, Renault si Fiat anuntau mai demult pe cai mai putin oficiale "oprirea" downsizing-ului, tehnologia sub 1L fiind absolut ineficienta.