Volkswagen anticipează “renașterea” diesel: "Clienții își vor da seama că aceste motoare pot fi prietenoase cu mediul"

Publicat miercuri, 07.03.2018 10:50 de Petre Barac

Grupul Volkswagen estimează că, în curând, clienții vor începe din nou să cumpere mașini cu motoare diesel, în ciuda trendului global care arată vânzări în creștere pentru modelele hibride și electrice.

Cu toate că scandalul Dieselgate a zguduit serios grupul Volkswagen și industria auto, iar nemții au plătit penalități de câteva zeci de miliarde de dolari până acum, ei nu se dezmint și vin cu o declarație cel puțin îndrăzneață, dacă nu fantezistă.

“Dieselul va avea o renaștere în viitorul nu foarte îndepărtat deoarece clienții își vor da seama de confortul acestor mașini. Imediat ce ideea că motoarele diesel pot fi prietenoase cu mediul va fi introdusă în mentalul colectiv, nu văd niciun motiv pentru care clienții să nu revină la aceste mașini,” a declarat Matthias Mueller, CEO-ul grupului Volkswagen.

Declarația oficialului VW vine în contextul în care, la nivel internațional, tot mai multe țări și orașe anunță interzicerea motoarelor diesel pentru combaterea poluării.

De curând, chiar și justiția din Germania a dat o decizie prin care autoritățile locale pot să decidă interdicții pentru aceste motoare.

Mai mult decât atât, rivalii de la Toyota au anunțat că vor să renunțe la motoarele diesel în Europa până la sfârșitul lui 2018.

Via Autonews

  • Vlad, miercuri, 07.03.2018 11:03

    HAHHAHAAaaaa!!!!

  • vlad, miercuri, 07.03.2018 11:27

    Si cum se poate introduce ideea in mentalul colectiv? Doar prin reclame sigur nu.

  • G, miercuri, 07.03.2018 11:50

    Ăștia de la vw, de câte ori deschid gura, parcă vor să ne convingă că au buba la cap.

  • LLL, miercuri, 07.03.2018 12:21

    De la nenea Ion ma asteptam sa spuna aceste bazaconii, dar de la acest CEO VW in ruptul capului. Alo, nenea MM, viitorul apartine electricelor, poti spune tu multe si acorda zeci de interviuri. Va muri motorina, asa cum o sa moara si benzina in 20-30-40-50 de ani, doar ca noi nu vom mai trai pana atunci.

  • Anonim, miercuri, 07.03.2018 12:35

    Nu cred ca ei au dreptul sa deschida gura despre motoarele diesel dar pe fond au dreptate motoarele diesel nu vor disparea si sunt mai comode la condus decat o benzinara de hybrid nici nu mai vorbim ca alea sunt super lesinate . Acum este un hei rup mondial in spatele caruia sta cine stie ce interese daca se schimba trendul trec altii la butoanele mondiale o sa vedeti ce parfum scoate dieselul . Eu personal nu cred nici o iota din ce spun marii specialisti. La nivel mondial este o manipulate URIASA in functie de interesele economice de moment .

  • Brembo, miercuri, 07.03.2018 13:01

    Speram ca noua generatie diesel de la VW sa indeplineasca normele EURO2!!!!

  • Dodo, miercuri, 07.03.2018 13:24

    Pt cei care sustin electricele neconditionat: stiti cum se recicleaza o baterie?

  • Andy, miercuri, 07.03.2018 15:42

    Matthias Mueller cu o declaratie stil Trump...

  • pipo, miercuri, 07.03.2018 15:59

    Hmmm...asta suna a IMPERIUL CONTRATACA !! Parca ar astepta sa treaca valul asta cu trendul AntiDiesel si apoi sa vina cu ceva pe care-l au deja pregatit. Asta in cazul, putin probabil totusi , in care omul nu a devenit tamp de-a dreptul din disperare. Oricum din ce inteleg eu din "sa nu REVINA la aceste masini." omul se bazeaza pe o experienta dezamagitoare a celor care v-or folosi hibridele/electricele in viitorul imediat si vor da buzna inapoi la mult "confortabilul" (???) diesel. Acum, cuvantul "confort" la care face referire este,zic eu, cel care ar trebui disecat aici. Am folosit multe masini diesel si actualmente tot diesel "sunt echipat" si stiu multe avantaje ale diesel-ului care pot duce cu gandul la confort, dar totusi prea departe de intelesul real al acestui cuvant. Poate ca ar vrea 'nea MM asta sa se urce cu mine dimineata ( la temperaturile care au fost saptamanile trecute) in batrana mea Octavia ca sa experimentam impreuna "confortul" unui diesel adevarat (2.0 TDI) prin Bucuresti. Cine stie, omul o crede ca toata lumea cumpara / foloseste masina doar pt. autostrada ?

  • Ilici02, miercuri, 07.03.2018 16:20

    Facand abstractie de faptul ca tocmai VW comenteaza vis-a-vis de diesel, per total au dreptate. E imposibil sa inlocuiesti dieselurile cu ce exista momentan la acelasi cost si cu aceiasi dinamica. Benzina aspirata e o gluma la dinamica si consum pe langa diesel. Benzina turbo e o gluma la consum pe langa diesel. Hibridele sunt o gluma la dinamica, pret si complexitate. Electricele sunt o gluma la pret, autonomie si incarcare. Oricat de mult i-am ura pe cei de la VW, si-i uram pentru cat de nesimtiti au fost, nu poti spune ca nu-s pragmatici in gandire. Dieselul nu are inlocuitor la acelasi pret, complexitate, dinamica si consum. Cam astea conteaza. Si sa nu aud ca e murdar, ca particule, ca NOx. Mazda a dovedit ca poate face diesel E6 fara filtre de particule si fara sa fure la teste. Sigur, nu scoade j'de sute de cai pe litru dar e arhisuficient atat cat scoate. Totul e sa nu fim ipocriti.

  • LR, miercuri, 07.03.2018 16:21

    @Dodo De ce întrebi? Te ocupi tu cu reciclarea lor și vrei să ne explici procesul? Nu ți-e teamă de concurență?

  • pipo, miercuri, 07.03.2018 17:20

    @ilici02 : te-as contrazice/completa unpic la capitolul "benzina aspirata" ca tot pomenisi de Mazda aici. Sa stii ca motorul ala al lor aspirat de 2 l chiar nu e o gluma atat la prestatie cat si la consum. Am fost sceptic cand tot auzeam laude despre el dar l-am testat de curand pe o Mazda 3 si am fost extaziat de el . Bine , o mare "vina" o avea cred cutia pt. felul cum se exploata acel motor dar chiar a fost cam singurul motor care m-a impresionat dintre benzinarele care le-am testat. Nu e cu nimic mai prejos decat dieselul meu actual de 2.0 si 140 cai , de fapt are reprize mult mai bune. Bine, vorbesc de viteze de pana la 120-130 km/h fiindca nu am putut iesi pe autostrada , banuiesc ca aici nu i-ar face fata. Dar ideea e ca oricum la cate autostrazi avem noi si faptul ca oricum nu mai poti circula pe autostrada cum se putea odata ( ultima amenda mi-a scos din buzunar 600 lei pt. cativa km. in plus fata de limita) si nu ma mai vad prea curand mergand cu peste 140 pe autostrada, asa ca motorul asta de la Mazda de "numai" 120 cai poate fi o varianta f. buna. Iar consumul nu este deloc mare , masina avea 8,5 in bord la consum mediu si gandeste ca era masina de teste , adica cate 10-15 km prin Bucuresti. Cat priveste emisiile specifice diesel= celebrul Nox , nu stiu ce sa mai cred, dar ar trebui sa se faca odata lumina si sa se explice clar si pe intelesul tuturor ce mama dracului se intampla. Eu de exemplu am aflat de la doctorul meu ca la nivel European in marile aglomerari urbane este o incidenta a bolilor respiratorii de 25 % (!!! what the fuck !?... si eu sunt unul dintre astia) la care sa ajuns intr-un termen foarte scurt =ultimii 20 ani si ma gandesc poate avea legatura cu expansiunea motoarelor diesel din ultimii 20-30 ani.

  • claudiu29dmc, miercuri, 07.03.2018 17:23

    @Dodo - stim ca polueaza si bateriile dar pana una alta cum stai cu plamanii?!? Ca eu unul m-am saturat sa ma usture gatul de fiecare data cand merg pe bulevarde/strazi cu trafic auto intens. Nu mai zic de ghinionistii care au apartamente stradale. :(

  • Ilici02, miercuri, 07.03.2018 17:51

    @pipo Mazda 3 e un caz special. Consumul bun se datoreaza in special supramotorizarii. Motorul de 2 litri e peste mecesarul Mazda 3 care oricum e foarte usoara si aerodinamica. In legatura cu dieselul din marile orase, e gresit ca se pun toate dieselurile in aceiasi oala. Cele noi (exceptand pe toate cele mincinoase) nu au nici o legatura cu fumigenele euro 2/3/4. Din pacate orasele sunt pline de dieseluri vechi si datorita lor e stigmatizat deselul. Si mai e si "moda" eliminarii filtrelor de particule care transforma chiar si masinile noi (E5, E6) in euro 3/4.

  • PMC, miercuri, 07.03.2018 21:51

    @pipo: daca vrei sa te informezi in legatura cu noxele, atunci exista informatii pe net de pe site-uri cat se poate de credibile. Tot ce iti trebuie e rabdare. Ideea e ca in UE, prostii de la Bruxelles pun accentul pe CO2, inclusiv in Romania, noul program Rabla impus de pesedisti pune o limita de emisie pe grame de CO2. Ceea ce e o prostie. Nu CO2-ul e are efecte noicive asupra sanatatii, pe ala il scoatem si noi pe gura de cate ori expiram, ci NOx - oxizii de nitrogen, de unde vine si termenul de "noxe". Revenind la Rabla, s-a ajuns la situatia hilara sa ai masini pe benzina cu cilindree mica si care nu intrau in acele limite de poluare pentru Rabla, si sa ai DIESEL care intra. Noaptea mintii! Deci NOXele sunt cele care fac rau sanatatii si au efecte imediate. In ce priveste funinginea, cenusa, care e aruncata in aer de diesel-uri, acea cenusa era o problema inaintea introducerii filtrelor de particule (care de altfel se mai numesc si "filtru de cenusa" si care cand se umplu - la VW-urile noi, pe la 150K de km, deci cand se umple ala si tre sa-l schimbi, e mare bubu, ca te costa cateva mii de lei). De cand s-au introdus acele filtre si normele EURO tot mai draconice, noile motoare Diesel nu mai sunt poluante. Aveam o problema reala cu Diesel-ul acum vreo 20 de ani. Ce avem acum insa, e doar multa ipocrizie si diletantism al unor activisti aflati in lipsa de ocupatie. In US, poluarea are in vedere "noxele", asa cum ar trebui sa fie si la noi. Desteptii de euroguvernanti sunt preocupati de starea planetei, nu de starea de sanatate a europenilor. Pentru ca atata pot ei. @ilici02: foarte faine comentariile. 100% de acord!

  • e-manuela, joi, 08.03.2018 10:54

    Buna! Nenea, toti frustratii care n-au avut bani sa-si achizitioneze un diesel nou, au slobod de la Mragnea sa elucubreze aici?...

  • Seth, joi, 08.03.2018 14:07

    VW: avem stocurile pline de TDI uri si avem nevoie de niste gusteri fara minte. 2014 limita COx Euro 6 diesel = 0,08 g/KM 2004 limita COx Euro 4 (PATRU) benzina = 0,08 g/KM Deci un Golf din 2018 Eco-Blue-Green-Clean Diesel cu aditiv de pisat albastru in evacuare (Ad Blue) polueaza cat o masina pe benzina veche de 14 ani.

  • zet, joi, 08.03.2018 17:33

    tare asta cu confortul in diesel :)))))))))) tractoare, tiruri, vapoare, locomotive, asta e diesel-ul. in rest, benzina turbo (de la o cilindree de cel putin 1.5) e cateva clase peste diesel.

  • @zet, miercuri, 14.03.2018 18:15

    niciodata randamentul motorului pe benzina nu va fi superior Dieselului din cauza legilor fizicii. Asta e, vrem nu vrem, ne place sau nu ne place. Fiecare are avantajele si dezavantajele lui, dar la consum si caracteristica de cuplu Dieselul nu va fi batut niciodata de Otto.

  • Bogdan, vineri, 30.03.2018 12:49

    Campania asta anti diesel mi se pare extrem de artificiala. Cum spunea cineva mai sus, nu exista momentan si nici in viitorul apropiat o solutie care sa aiba toate avantajele unui motor diesel si la un cost decent. In ceea ce priveste emisiile de NOx, tehnologia SCR (reducere catalitica selectiva) rezolva eficient problema emisiilor si are potentialul de a rezolva si mai bine pentru noile norme EURO 7, 8 sau cum s-or mai numi in viitor. Nu mai zic de emisiile de CO2 care sunt sub cele ale oricarui motor pe benzina echivalent. Deci unde e problema? Singura tehnologie are sa inlocuiasca motoarele termice o vad cea cu motor electric si pile de hidrogen care sa produca curentul electric necesar. Nu stiu daca exista dezavantaje ale acestei tehnologii, poate deocamdata doar pretul piperat.

  • Bogdan, vineri, 30.03.2018 15:12

    As adauga la comentariu lui ilici02 propria comparatie intre tehnologii: 1. Diesel. Avantaje: cuplu generos, dinamica foarte buna, consum mic. Dezavantaje: asa zisele emisii, cost mai mare la cumparare si la intretinere fata de benzina. 2 Benzina aspirata. Avantaje: Liniaritate in turatii, fiabilitate execlenta, testata, costuri mici de intretinere. Dezavantaje: Cuplu mic, dinamica slaba, consum mare de combustibil, emisii CO2 mari 3. Benzina turbo. Avantaje: Dinamica excelenta, cuplu mare (mai mic totusi decat un diesel echivalent) disponibil pe o plaja de turatii mare. Dezavantaje: consum urias (mult mai mare decat la benzina aspirata), emisii CO2 cat carul. 4. Pug-in hybrid. Avantaje: consum zero, emisii zero in mod electric, cuplu mare, dinamica buna in mod hibrid, timpi decenti de incarcare, fara stres daca ramai fara baterie la mijlocul traseului. Dezavantaje: autonomie foarte mica in mod electric, pret urias de achizitie, foarte compex, fiabilitate inca netestata suficient, foarte grea masina, consum foarte mare in extraurban (mai mare decat un motor pe benzia echivalent) 5. Full electric. Avantaje: Dinamica superba, silentiozitate, zero consum, zero emisii. Dezavantaje: autonomii inca mici (mai ales iarna), aproape inutilizabil in extraurban pe distante mai mari , timpi mari de incarcare, stres ca ramai in drum, preturi de achizitie ridicol de mari. 6. Electric cu pile de hidrogen. Avantaje: aceleasi ca la full electric, la care se adauga timpul scurt de alimentare cu hidrogen. Dezavantaje: pret ridicat de achizitie si cred ca mai sunt, dar nu-mi dau seama pe monet care ar mai fi.