Volkswagen analizează posibilitatea de a concura în Formula 1 cu propria echipă
Volkswagen realizează un studiu de fezabilitate pentru a afla dacă este justificată o participare în Formula 1 cu propria echipă.
Volkswagen a iniţiat recent un amplu proiect prin care încearcă să afle avantajele şi dezavantajele unei participări în Formula 1 cu propria echipă.
Potrivit unor informaţii dezvăluite de postul de televiziune BBC, constructorul german l-a mandatat pe Stefano Domenicali, fostul şef al Scuderiei Ferrari, să realizează un studiu de fezabilitate cu privire la un astfel de proiect. Italianul a fost numit recent în funcţia de
director de dezvoltare pentru afaceri la Audi, unul dintre brandurile deţinute de grupul Volkswagen, însă experienţa acumulată la Ferrari îl recomandă pentru o astfel de analiză.Studiul de fezabilitate a fost solicitat de unii dintre membrii consiliului de administraţie al Volkswagen, care consideră că germanii ar beneficia de mai multe avantaje din punct de vedere al marketingului dacă ar concura în Formula 1 cu propria echipă, după modelul rivalilor de la Mercedes.
Ecclestone, o piedică serioasă în calea proiectului
Indiferent de rezultatele studiului de fezabilitate, şansele ca Volkswagen să participe în Formula 1 vor fi influenţate şi de relaţia dificilă existentă în prezent între Ferdinand Piech, preşedintele consiliului de administraţie al grupului Volkswagen, şi Bernie Ecclestone, reprezentantul deţinătorului drepturilor comerciale ale Formulei 1.
Un purtător de cuvânt al Volkswagen nu a negat informaţiile publicate de BBC, însă un director executiv al grupului, care a preferat să-şi păstreze anonimitatea, a declarat pentru publicaţia Autosport că Formula 1 ar fi o competiţie prea scumpă pentru Volkswagen.
"Pentru ce (n.r - să concurăm în Formula 1)? Nu ne-ar folosi la nimic. Este prea scumpă pentru ceea ce oferă, audienţele TV sunt în scădere, baza de fani se micşorează, iar politica Formulei 1 este ridicolă. Ce am câştiga? Apoi mai există problema unui anumit om", a declarat directorul executiv cu referire indirectă la Ecclestone.
Declaraţiile directorului executiv sugerează că în cadrul grupului Volkswagen există păreri împărţite cu privire la eficienţa unui program în Formula 1.
Programul de motorsport al Volkswagen: WEC, WRC şi DTM
În prezent, grupul Volkswagen este implicat în trei competiţii majore din sporturile cu motor: Campionatul Mondial de Anduranţă (WEC) cu brandurile Audi şi Porsche, Campionatul German de Turisme (DTM) cu Audi şi Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) cu Volkswagen.
Potrivit unor informaţii neoficiale, bugetul anual alocat de Volkswagen pentru toate competiţiile de motorsport în care participă în prezent este de aproximativ 750 de milioane de euro, în timp ce pentru Formula 1 ar avea nevoie de circa 300 de milioane de euro anual.
Studiul de fezabilitate comandat de Volkswagen nu conţine nicio referire la brandul care ar putea reprezenta grupul în Formula 1, în condiţiile în care germanii deţin Audi, Porsche, Lamborghini, Bugatti, Bentley, Skoda şi Seat.
Mercedes invită Audi şi BMW în Formula 1
Informaţiile despre interesul manifestat de Volkswagen vin la numai câteva zile după ce Mercedes a făcut un apel către rivalii tradiţionali de la Audi şi BMW să concureze în Formula 1.
"În segmentul premium, avem 80% din cotă de piaţă împreună cu Audi şi BMW. Desigur, admirăm Red Bull Racing, Ferrari şi celelalte echipe, dar alte echipe sprijinite de constructori ar fi binevenite", a explicat Dieter Zetsche, CEO-ul Daimler.
Le iese si asta asa cum le-a iesit tot ce si-au propus in motorsport pana acum. Performante bune si in Dakkar si in WRC, in cativa ani vor fi in top si in formula 1.