Volkswagen, amendat cu peste 5 milioane de lire sterline în Marea Britanie
Volkswagen a fost amendat cu peste 5 milioane de lire sterline în Marea Britanie. Amenda a fost primită din cauză că divizia financiară a grupului german nu ar fi tratat corect clienții aflați în dificultate financiară.
Constructorul german de automobile este nevoit să plătească o sumă destul de mare pentru o amendă dată din partea autorităților din Marea Britanie. Mai exact, Volkswagen a fost amendat cu 5.4 milioane de lire sterline de către Autoritatea de Conduită Financiară. Asta pentru că divizia financiară a grupului german, Volkswagen Finance, nu a tratat în mod corect clienții aflați în dificultate financiară între 2017 și 2023.
Alături de această amendă, Volkswagen va trebui să plătească și despăgubiri în valoare de 21.5 milioane de lire sterline către aproximativ 110.000 clienți afectați.
Potrivit investigațiilor Autorității de Conduită Financiară, Volkswagen Finance a luat înapoi mașinile unor clienți aflați în dificultate financiară și nu a luat în considerare alte opțiuni corespunzătoare. Raportul autorității precizează că Volkswagen, prin această acțiune, a făcut ca „oamenii să fie puși într-o situație mai dificilă, în special dacă se bazau pe mașina lor pentru a merge la serviciu.”
Autoritatea de Conduită Financiară din Marea Britanie a mai acuzat Volkswagen și de comunicare slabă cu clienții și de intoleranță în cazurile în care clienții au făcut oferte rezonabile pentru a-și plăti arieratele.
Aceeași autoritate a dat ca exemplu un caz al unui debitor care a primit o corespondență „amenințătoare” de la un creditor. Clientul aflat în dificultate a primit această corespondență la două săptămâni după ce acesta a declarat companiei că a încercat să se sinucidă recent. Investigația relevă că un agent Volkswagen Finance care a luat legătura cu acel client a dat dovadă de „lipsă de empatie” prin remarci sarcastice și a trebuit să treacă 11 luni până când acel client a fost semnalat oficial la nivel intern ca fiind un client vulnerabil.
În contextul investigației, Volkswagen Finance a anunțat că a făcut „ajustări semnificative” în ultimii ani pentru îmbunătățirea serviciilor sale. „Suntem în curs de încheiere a eforturilor noastre de remediere, continuăm să oferim compensații clienților afectați și ne cerem scuze pentru orice prejudiciu cauzat”, se arată un comunicat oficial al diviziei financiare al Grupului Volkswagen.
via Economica
Ghinion. Sau.... Ghinion?