Volkswagen a vândut 1.99 milioane de maşini în primele patru luni ale anului

Publicat miercuri, 14.05.2014 17:14 de Bogdan Mirică

Brandul Volkswagen a înregistrat o creştere de 4.6% a vânzărilor în primele patru luni ale anului. Procentul se traduce în 1.99 milioane de maşini livrate la nivel global, până în luna aprilie.

Volkswagen a început în forţă anul 2014 şi se pregăteşte de un nou record de vânzări. Statisticile primelor luni dovedesc tendinţa ascendentă şi anunţă o creştere de 4.6 procente a vehiculelor comercializate.

Potrivit constructorului german, în primele patru luni ale lui 2014 s-au vândut 1.99 milioane de exemplare Volkswagen, cu mult peste cele 1.91 de milioane înregistrate anul trecut. Numai în luna aprilie brandul Volkswagen a reuşit să atragă 513.400 clienţi, cu 6.8% mai mulţi decât în 2013, atunci când se înregistrau 480.900 de cumpărători.

Cum era de aşteptat, regiunea Asia-Pacific a contat cel mai mult în bilanţul constructorului german, aici fiind vândute 993.400 de vehicule, cu 16.2% mai multe decât anul trecut.

Pe piaţa din Europa, Volkswagen a reuşit să vândă 567.800 de maşini, cu 4.1% mai multe decât în 2013, în condiţiile în care industria de pe Bătrânul Continent nu şi-a revenit complet. Europa de Vest a înghiţit 298.400 de maşini, fără a socoti aici Germania, unde livrările au ajuns la 184.100 de maşini. Europa Centrală şi de Est a adunat doar 85.300 de comenzi, în vreme ce în Rusia socotelile au scăzut cu 7.4% până la 45.800 de unităţi vândute.

Dincolo de Ocean, cele două Americi, de Sud şi de Nord au contribuit fiecare cu 183.900, respectiv 182.700 de maşini. Dintre acestea din urmă, 118.200 au ajuns în Statele Unite.

  • Hunter, miercuri, 14.05.2014 18:02

    Si pentru ca...VW :)

  • drf, miercuri, 14.05.2014 18:06

    cam putin.....de une mai fac 10 milioane???e greu sa darimi japonezii

  • eee, miercuri, 14.05.2014 18:15

    era buna o comparatie, cu Toyota, GM, si restul ... asa doar cifre ..

  • @eee, miercuri, 14.05.2014 18:20

    acum....ai s-o incasezi,frate.

  • vianu, miercuri, 14.05.2014 18:49

    din informatiile "subtirele" de pe net , procentual, pe primele 4 luni ale lui 2014 piata europeana a inregistrat peste 8% crestere fata de 2013. Asta insemna ca exista companii care sunt pe un ascendent mai puternic decat VW. Astfel incat propozitia "Volkswagen a reuşit să vândă cu 4.1% mai mult decât în 2013, în condiţiile în care industria de pe Bătrânul Continent nu şi-a revenit complet" mi se pare cel putin...ciudata Adevarul e ca in Europa cei 4,1% este o cifra de "mentiune", coronita fiind pe fruntea altor constructori.... Ca volum de vanzari, in schimb, VW ramane imbatabil.....dar, cum spuneam si cu alta ocazie, timpurile se schimba. Si nu in bine....

  • pdsr, miercuri, 14.05.2014 19:46

    Cum se faca ca am un prieten care si-a achizionat o Jetta si de la data comenzi facuta in luna Februarie a reusit sa intre in posesia ei abia spre sfarsitul lunii Iunie.Sa inteleg ca ce vand ei acum a fost comandat cu mult inainte sau daca au fost comandate in aceste prime 4 luni nu se stie cand vor intra in posesia lor. Cred ca au numarat si vanzarile samsarilor de second-hand.

  • dan_grc, miercuri, 14.05.2014 20:38

    @vianu Stirea se refera la unitati vandute, adica volume, ca se aminteste si de cresterea in procente este altceva, n-a spus nimeni ca VW are cea mai mare crestere, doar ca vinde aproape 600 de mii de exemplare in Europa in 4 luni, vrei sa aiba cresteri de 2 cifre la aceste volume? Coronita poate fi pusa in dreptul unor constructori care au crescut cu 20%, dar care vand de fapt 50 de mii de unitati tot anul? Stii prea bine ca aceste cresteri nu inseamna mare lucru daca te raportezi la vanzari slabe, deci nu este nimic ciudat in formularea stirii, chiar este o performanta cresterea de 4.1%.

  • @ drf, miercuri, 14.05.2014 21:10

    Articolul de fata se refera la vanzarile marcii VW si nu ale grupului VW care in acest an va atinge 10 milioane de unitati asa cum a afirmat Martin Winterkorn la AGA VW Group care a avut loc ieri la Hanovra . De mentionat ca cele 1.99 milioane de unitati sunt ale diviziei VW Cars, vanzarile diviziei comerciale ( VW Nutzfahrzeuge este o marca separata in cadrul VW Group ) fiind separate . Gama VW Nutzfahrzeuge cuprinde modelele Caddy, Crafter si Amarok iar in 2013 vanzarile globale au depasit 500,000 de unitati .

  • vianu, miercuri, 14.05.2014 21:11

    @dan_grc Stirea se refera la volume in aceeasi masura ca si la procente. Ca tie iti plac "big numers" e problema ta... Dealtfel...cresterea in procente a lui VW am corelat-o cu cresterea in procente a pietei. 8% piata Europeana 4,1% VW. Eu vad ca sunt concurenti care cresc foarte puternic pe o "piata care nu si-a revenit complet". Ma lesi? Concurentii cu VANZARI DE VOLUM se apropie si chiar depasesc cresterea pietei per ansamblu. Si stii bine (sau daca nu stiai afli acum) cresterile cu doua cifre ale celor cu "50 de mii tot anul" au o influenta marginala asupra rezultatului final; si nu faceam referire la ei tocmai din acest motiv. Ca tu ai impresia ca ma refeream la acestia....

  • dan_grc, miercuri, 14.05.2014 21:26

    Bun, atunci spune care sunt volumele constructorilor la care faci referire, alaturi de cresterile in procente, apoi inca un aspect pe care l-am omis, pretul, adica te poti referi si la Dacia ca are cresteri de 2 cifre, lucru laudabil de altfel, dar oricum o dai, nu este usor sa mai cresti pe un continent cu probleme cand ai si produse destul de scumpe, dar este posibil sa avem impresii diferite.

  • @ eee, miercuri, 14.05.2014 21:41

    In 2013 GM a vandut 9.71 milioane de unitati insa ATENTIE 1.7 milioane unitati au apartinut marcii Wulling ( GM detine doar 38 % din actiunile Wulling insa are o intelegere cu cei de la Wulling pentru asi adauga vanzarile marcii chineze la cele GM ) . Partea si mai interesanta este majoritatea masinilor Wulling nu au nicio legatura tehnica cu GM, din cele 1.7 milioane de masini vandute in 2013 peste 1 milion de unitati au fost microvanuri foarte ieftine bazate pe o licenta Mitsubishi din anii 80 ce se vand la aprox. 4,000 $ . Fara aportul Wulling, GM ar fi avut aprox. 8 milioane de masini vandute in 2013 fiind din puct de vedere al vanzarilor la nivelul Hyundai-Kia sau Renault-Nissan . Referitor la Toyota, in 2013 vanzarile marcii Toyota au fost de 7.4 milioane de unitati, restul vanzarilor grupului Toyota fiind asigurate de marcile Daihatsu ( peste 1.5 milioane de unitati vandute in 2013 ), Lexus, Scion si Hino ( divizia de camioane Toyota ) .

  • @ vianu, miercuri, 14.05.2014 21:48

    Marca VW ( subliniez marca VW si nu grupul VW ) vinde in Europa mai mult decat PSA ( Peugeot plus Citroen ), al doilea grup auto ca vanzari din Europa . Iar grupul VW are aproape 26 % cota de piata in Europa ceea ce spune foarte clar cine DOMINA cu autoritate vanzarile din Europa .

  • Andy, miercuri, 14.05.2014 22:43

    @drf E vorba de brand-ul VW nu de grupul VW. Deci pot vinde 9-10 mil de automobile daca Skoda, Audi, Seat si restul aduna 3-4 mil impreuna.

  • mishazaitev, joi, 15.05.2014 12:28

    Dincolo de cifre VW este un nume in fata caruia eu, personal, imi ridic palaria. De la un producator de masini populare, au ajuns sa fabrice masini in aproape toate segmentele asa cum nici un alt producator nu face. Mai mult decat atat achizitiile facute de vw in alte tari decat in cea de origine s-au dovedit a fi de succes si mai mult decat atat, prin comparatie cu alte nume mari care se gasesc pe pozitii mai bune in topurile de vanzari, nu au fost abandonate la primul hop, ca sa nu mai spunem ca au fost dezvoltate si nu doar folosite pentru lichidarea concurentei. In ceea ce priveste motor-sportul, oriunde s-a implicat VW a facut-o cu succes (Dakar, WRC etc). Va veni si low-costul vw, stati fara grija. Si va fi si acesta un pariu castigat. Si pana la urma, eu unul prefer unu producator care face un numar mai mic de autoturisme, dar foloseste materiale de calitate unui care bate recorduri la productie dar dupa aia face milioane de rechemari. Nu mi-o bagati p'aia cu respectul fata de cumparatori. Am halit-o o perioada, m-am saturat sa aud justificarea asta ori de cate ori dau unii kix. Respect fata de consumator inseamna sa faci o masina buna, nu sa chemi oamenii prin service-uri.

  • lulu, joi, 15.05.2014 15:22

    @mishazaitev - vezi ca VW nu prea anunta cu surle si trambite rechemarile, cum fac alti producatori. In ceea ce priveste stirea chiar ma gandeam cind se vor lauda iar cu vanzarile caci in ceea de priveste raportul pret - calitate, fiabilitate a cam trecut vremea VW Passat 1.9 TDI si VW Golf 3.

  • @mishazaitev, joi, 15.05.2014 16:36

    am mai spus-o de sute de ori:europenii fac foarte rar recall sanu li se strice imaginea;prefera sa o faca pe ascunse , in service la revizie Sa inteleg ca vw e un mic producator auto care face putine masini da bune rau:)))hahaha, ce tare a fost asta!

  • Andrei, joi, 15.05.2014 21:29

    Vw se descurca de minune, sper sa schimbe design-ul la Passat,in rest sper sa devina nr 1 doar is de pe acelasi continent cu noi...americanii si japonezii kaputt.

  • snex, joi, 12.06.2014 00:20

    Citeam azi intr-o revista despre motoarele Golf 8. Nu se stie exact, dar se spunea de motoare de 180, 260, 300 si 400 cai pe benzina si dieselul de 240 cai, cel de 110, etc. Cu asa puteri, cam greu sa vii din spate si sa depasesti vanzarile vw. Ceilalti trebuie sa vina cu ceva inedit, ca altfel....