Vis sau realitate? Croaţii lansează un supercar electric de 1088 de cai

Publicat vineri, 12.08.2011 10:40 de Bogdan Mirică

Deşi nu foarte populari în industria auto, croaţii de la Rimac vor dezvălui la Frankfurt un concept revoluţionar: un supercar de 1088 de cai putere, complet electric, cu autonomie de 600 km.

Ca şi în cazul Salonului Auto de la Geneva, luna viitoare, la Frankfurt, pe podiumul german vor defila şi nume mai puţin cunoscute ale industriei sau pe cale de afirmare. Este şi cazul croaţilor de la Rimac, nu foarte populari în Europa, dar foarte ambiţioşi.

Compania a publicat deja pe site-ul său teaserul premierei pe care o va propune la Frankfurt, botezată Concept One. Prototipul se vrea a fi un supercar electric, capabil să ofere o putere de-a dreptul impresionantă: 1088 de cai. Resursele sunt oferite de patru motoare electrice, poziţionate pe fiecare roată, capabile să livreze şi un cuplu motor la fel de impresionant: 3800 de Nm.

Cu o masă totală de numai 1650 de kilograme este normal să ne aşteptăm la performanţe execepţionale, promise chiar de fişa oficială a conceptului. Potrivit acesteia, Concept One va fi capabil să accelereze de la 0 la 100 de km/h în doar 2.8 secunde, garantând în acelaşi timp o viteză maximă greu de închipuit pentru un vehicul electric: 305 km/h.

La fel de greu de crezut este şi performanţa pachetului de baterii, care promite o autonomie la care marii constructori nici măcar nu visează în următorii 10 ani: 600 de kilometri. Rămâne de văzut dacă Rimac a găsit cheia succesului sau în comunicatul croaţilor s-a strecurat o exagerare.

via | autoblog

  • Andi, vineri, 12.08.2011 12:29

    UTOPIE

  • Bolovan, vineri, 12.08.2011 13:08
    Ce mai viseaza omul noaptea..

    @Andi ai si un argument? Sau asta ai visat asta noapte? Nu de alta...dar cu un simplu goagal am aflat de existenta unor serie de baterii (prototip)...ce au o capacitate de stocare de 2.5-3 ori mai mare decat o baterie normala. Mai mult, avantajul colosal la masina electrica: daca ai un motor mai puternic, asta nu inseamna si un consum mai mare pe/unitatea de puterne furnizata (de exemplu, u nmotor pe benzina de 2l consuma la 100 km/ora 7l/100, un motor de 1.4l consuma 5.5l/100. In cazul motoarelor electrice, la 100Km/ora, indiferent de puterea maxima furnizata, consumul ii aproximativ acelasi).

  • chernobyl_magpie, vineri, 12.08.2011 15:57
    autonomie putere etc

    dak dam un search pe google legat de conectarea motoarelor electrice observam ca: legate in anume mod la sursa de tensiune motoarele electrice pot avea turatii si cuplu independente de sarcina! exact cum a spus si Bolovan, in functie de viteza si sarcina motoarele pot avea kiar si variatii f mici ale consumului de curent! sa vedem in cat timp se incarca masina si cat de reincarcabili sunt acumulatorii... mai ales iarna!

  • ha ha ha, vineri, 12.08.2011 16:14
    K :)

    Super Tare ... asteptam cu nerabdare ... de fapt si pentru marii constructori auto, lucreaza de multe ori oameni inteligenti, dar care nu ies in evidenta ... de ce n-ar fi si baieti inteligenti care sa munceasca pentru ei si nu pentru altii .... so : Go on .

  • ccp, vineri, 12.08.2011 16:56
    tare

    chiar daca in practitca vor merge 3-400 km tot e beton...aaaa,pret???!!

  • bolovan, sâmbătă, 13.08.2011 11:16
    Reincarcare si pret

    Autonomie: Acum 14 ani, cand mi-am cumparat primul telefon, o baterie tinea aproximativ 3 zile si era de dimensiunea unui telefon normal astazi. Acum, dupa 14 ani, un telefon cu aceleasi specificatii tine aproximativ 2 saptamani...cu o baterie jumatate ca dimensiuni. Acum 15 ani, un laptop consuma 20W si bateria tinea o ora-o ora jumatate, acum, avem laptop-uri mult mai puternice...cu autonomii de 3-4 ore lejer (sunt unele ce ajung si la 10 ore). De unde trag concluzia ca, in 10 ani, autonomia unei masini electrice o sa creasca pe la 400 -500km Pret: Cand mi-am cumparat primul CD-Writer, a costat aproximativ 1000 USD (scria X2), acum, gasi unitati de scrie pe la 20-30 USD (doar CD-W nu se mai fabrica....) Acum 10 ani, un monitor TFT era 500 USD, acum gasim si sub 100 USD (de 15") Acum 5 ani un GPS era pe la 250 Euro, acum se gasesc si la 70Euro Alta concluzie: in 10-15 ani teoretic, o masina electrica o sa fie la acelasi pret cu una cu ardere interna. La o masina electrica, pretul mare ii dat de urmatoarele: -tehnologie noua -pretul bateriilor. Motorul in sine, ii foarte ieftin de fabricat. Transmisia la fel. Singura frana (si din nefericire ii enorm de mare si importanta)...ii lobbying-ul facut de petrolisti pentru a impiedica productia de masini electrice. Sa nu uitam urmatoarele aspecte: - electricitatea se poate produce din te miri ce (ca-i eoliana, electrica, generata de baceterii etc) - sa produci electricitate home made ii foarte ieftin...deci si la indemana omului de rand -industria petroliera ii exclusivista si aduce profituri de miliarde de dolari.