Viitorul Mazda RX-7 ar putea să se numească RX-9

Publicat joi, 04.11.2010 12:39 de Bogdan Mirică

Mazda lucrează în prezent la un model coupe, botezat RX-9, care va prelua şasiul viitorului RX-5 şi motorul rotativ Renesis 16X, dispus să ofere peste 300 de cai.

Mazda lucrează în prezent la un nou model sportiv, poziţionat deasupra popularului MX-5. Din primele informaţii se pare că japonezii dezvoltă un urmaş al vechiul RX-7, scos din producţie în 2002.

Coupe-ul, care va lua şi locul lui RX-8, va fi dezvoltat pe baza unui şasiu modificat al viitorului MX-5, ceea ce îi va permite să cântărească aproximativ 1250 de kilograme, destul de puţin pentru o maşină care ar putea avea peste 300 de cai putere.

Sub capotă se va afla noua generaţie a motorului rotativ Renesis 16X, la care inginerii Mazda lucrează în prezent. Unitatea va fi ajutată de un sistem de supraalimentare, capabil să îmbunătăţească resursele şi implicit performanţele.

Momentan Mazda cântăreşte două soluţii de propulsie pentru viitorul coupe, ce se va numi probabil RX9. Este vorba despre o configuraţie convenţională, pe benzină, şi de una pe hidrogen, care nu ar mai trebui să îşi facă griji pentru respectarea normelor de poluare.

Indiferent de soluţia aleasă, Mazda nu plănuieşte să renunţe la configuraţia rotativă, care i-a adus victoria în Le Mans 1991. 

via | autocar

  • AdrianosFidi, joi, 04.11.2010 12:49
    sweet !!!

    nu zic ca s-a mai intamplat , dar sper sa nu fie prea scumpa

  • bernd, joi, 04.11.2010 13:15
    RX-9

    Manevrabilitatea ar trebui sa fie superba(cum este si la actualul RX8), Mazda fiind renumita pentru caliatatea sasiurilor.La 1250Kg si 300CP ar trebui sa joace in aceeasi liga cu Porsche Cayman, Nissan 370Z(rivalul traditional)si Audi TT RS.Combinatia intre greutatea scazuta, motorul compact si asezat foarte jos in spatele puntii fata si tractiunea spate ar trebui sa dea nastere unei noi vedete a clasei sport sub 50.000euro., mai ales daca se va rezolva si problema consumului exagerat de mare cu care se confrunta RX8(undeva la 15-16l/100km media)Din pacate la noi motorul va fi incadrat la 3.2l-deci vreo 4800ron impozit...

  • Dpp, joi, 04.11.2010 17:01
    @bernd

    Am mai avut discutia asta cu cilindreea .Peste tot in lume este incadrat la 3.2L datorita modului de functionare al unui motor Wankel. Inclusiv FIA foloseste aceasta clasificare .

  • bernd, joi, 04.11.2010 19:15
    @Dpp

    In Grecia e incadrata la 1.3l, iar in Germania e 105euro/an impozitul

  • Dpp, joi, 04.11.2010 19:47
    @bernd

    de la Wikipedia citire : "National agencies that tax automobiles according to displacement and regulatory bodies in automobile racing variously consider the Wankel engine to be equivalent to a four-stroke engine of 1.5 to 2 times the displacement; some racing series ban it altogether." si ca sa intelegi si de ce: "While a four-stroke piston engine makes one combustion stroke per cylinder for every two rotations of the crankshaft (that is, one-half power stroke per crankshaft rotation per cylinder), each combustion chamber in the Wankel generates one combustion stroke per each driveshaft rotation, i.e. one power stroke per rotor orbital revolution and three power strokes per rotor rotation." Te descurci tu cu engleza. N-am vrut sa iti spun de prima oara , dar 300 CP si taxe ca pentru un motor 1.3-1.6 , nu ti se pare prea de mult?? Plus , emisiile de CO2 cui le lasi ? 284 g / km pt RX8 fata de 170 , Sandero de 1.6. Nu contest masina . Ramane un rival pentru multe masini , dar tu te astepti la performante de Ferrari la bani de Skoda?