Viitorul mărcii Seat, sub semnul întrebării
Potrivit publicației britanice Autocar, viitorul mărcii Seat se află sub semnul întrebării. Este posibil ca marca spaniolă să fie transformată într-un brand de mobilitate la sfârșitul deceniului. Incertitudinea cu privire la viitorul mărcii este atribuită scăderii drastice a numărului de mașini vândute în ultima perioadă.
În prezent, Seat se află într-o perioadă de scăderi masive în ceea ce privește numărul de mașini vândute. În luna iulie, marca spaniolă a înregistrat o scădere de 45% față de aceeași perioadă din 2021, iar în luna august, vânzările au scăzut cu 42% față de intervalul din 2021.
Chiar dacă unele modele, precum Seat Leon, Ibiza și Ateca se dovedesc a fi în continuare populare, constructorul cu sediul la Martorell a început să fie depășit ca importanță inclusiv de către brand-ul de performanță Cupra, care a devenit marcă independentă în 2018.
Mai mult, Seat este singura marcă din cadrul Grupului Volkswagen care nu are niciun model electric lansat până în acest moment. Acesta este un alt factor pentru care viitorul mărcii este incert.
Din fericire, marca Seat nu va fi retrasă complet. Thomas Schäfer, șeful Grupului Volkswagen, a declarat pentru publicația Autocar: „Nu vom 'ucide' Seat. Trebuie doar să ne decidem asupra viitorului acesteia.”
„Cupra este viitorul mărcii Seat”, a mai precizat Schäfer. „Cupra va trece mai rapid la electrificare. Încă ne gândim la un plan pentru Seat. Viitorul mărcii este asigurat până în 2028 sau 2029. Este un brand entry-level pentru clienți tineri. Are un impact puternic în Europa, mai ales în Spania, Marea Britanie și Austria”, a declarat în încheiere CEO-ul Grupului Volkswagen.
Este posibil ca Seat să fie transformat, astfel, într-un brand de mobilitate la sfârșitul deceniului. Dacă lucrurile vor decurge așa cum precizează Thomas Schäfer, atunci viitoarele modele ale mărcii spaniole vor fi vândute sub brand-ul Cupra.
via Autocar
Toti se vaita ca le-au scazut vanzarile, pai le-au scazut fiindca au scumpit masiv masinile si au tot promovat mizeriile alea de motoare de 1.0 in 3 cilindrii in timp ce Hyundai/ Kia au rupt la vanzari cu motoare in 4 cilindriii si masini mai ieftine.