Viitorul Citroen C4, rival pentru Dacia Duster?

Publicat marţi, 19.11.2024 11:05 de Tiberiu Safta

Viitoarea generație a lui Citroen C4 este pe cale să devină un rival direct pentru modele ca Dacia Duster. Noul model compact va fi inspirat de conceptul Citroen Oli, prezentat în urmă cu 2 ani.

Constructorul francez își regândește strategia de poziționare pe piața auto pentru a deveni o marcă mai profitabilă și mai accesibilă în același timp. Citroen se va concentra mai mult pe modele noi, care sunt ieftine și profitabile, în detrimentul modelelor mai scumpe sau care se dovedesc a fi neprofitabile.

Astfel, au început să apară speculații că Citroen ar urma să concureze mai îndeaproape cu mărci accesibile precum Dacia. Deja se poate vedea asta în segmentul mașinilor electrice de oraș, acolo unde noul Citroen e-C3 este un rival direct pentru Dacia Spring.

Acum, însă, Citroen are ambiții ceva mai mari și își dorește să producă un model care să concureze cu Dacia Duster. Acel model ar urma să fie chiar următoarea generație a lui C4, care a fost anterior un hatchback de clasă compactă și a fost transformat într-un crossover odată cu lansarea actualei generații.

Din primele informații, viitorul Citroen C4 ar urma să fie bazat pe conceptul Citroen Oli, prezentat în 2022. De asemenea, noul model va primi noua arhitectură Smart Car, prezentă la Citroen C3 și la noul Fiat Grande Panda. Inițial, noul Citroen C4 era programat să apară în 2026, însă acum se pare că lansarea acestuia va avea loc în 2027.

Cel mai probabil, gama de motorizări al viitorului C4 va fi similară cu cea din prezent. Astfel, se vor păstra motorizările pur termice, mild-hybrid și electrice.

via Carscoops

  • ds, marţi, 19.11.2024 11:20

    De la arătarea asta până la Duster e cale lungă. Dacă s-ar fi păstrat trăsăturile actualului C4 și ar fi apărut o nouă generație dezvoltând ideea, atunci, da. dar, până una-alta, conceptu Oli are frumusețea unei cărămizi și aduce mai degrabă a Hummer pentru copii.

  • dan_grc, marţi, 19.11.2024 11:50

    De la modele confortabile, luxoase, cu numeroase inovații, Citroen a ajuns sa concureze cu Dacia, înțeleg că și Dacia a progresat, dar decăderea Citroen este evidenta.

  • @dan, marţi, 19.11.2024 12:46

    Cred că s-a încercat prin marca DS să se păstreze spiritul Citroen, dar nu sunt convins că le-a reușit.

  • din articol reiese ca, marţi, 19.11.2024 13:12

    tot ce este sau tinde spre SUV este vandabil, pe cand formatul vechi de masini mici si/sau joase nu mai prezinta interes si producatorii cauta sa se debaraseze de ele.

  • Matei_cel_nou, marţi, 19.11.2024 13:27

    Stellantis nu știe ce sa facă cu brandul Citroen. Au încercat diverse poziționări pe piață și asta e doar ultima din ele. Ca și cu celelalte reinventari mă aștept să se sucească in 3-4 ani când se prind că nici asta nu ține. In orice caz, cred ca ideea actuala e: Peugeot - upper market, tehnologii de ultima generație, mai întâi design și apoi utilitate, preț peste media clasei DS - premium, materiale de cea mai buna calitate, briz-briz-uri, preț mare Opel - varianta common sense, nici prea-prea, nici foarte-foarte, mai întâi utilitate apoi design, preț bun în clasa Citroen - pentru cei care cauta un preț mai mic dar nu chiar low-cost. Cât se poate de ieftin dar fără rabat la siguranță și echipamentul standard pentru vremurile actuale. Design ciudat ca sa nu fie plictisitor. Desigur, concluzia e ca au prea multe branduri și e greu sa le poziționeze. DS probabil va dispărea, iar Opel/Citroen... Mai bine ar alege una din ele decât sa le chinuie pe ambele. PS Am avut Citroen C5 3.0 HDI biturbo in echiparea de top, cu vechea suspensie hidraulică. La vremea aceea arăta foarte bine, motorul era extraordinar (de-aia îl folosea și JLR pe Range Rover și cred ca și Jaguar), suspensia genială (de-aia era și pe Rolls Royce), materiale bune la bord și echipament standard pentru care plăteai multe sute de euro la Mercedes. Ce vremuri.

  • ., marţi, 19.11.2024 14:19

    Mai usor cu ds ca se supara ds-trusu!

  • Chevyrolet, marţi, 19.11.2024 17:23

    Citroen ar face bine să facă și un sistem de tracțiune integrală cum trebuie dacă vor să concureze cu Duster. Momentan, văd ca PSA sunt cam speriați de termenul de “4x4”.

  • Dutz, marţi, 19.11.2024 21:13

    Ce să mai inovezi? Roata a fost de mult inventată. Lumea vrea mașini ieftine ori tendința este inversă. La Sandero sau Duster designul este în plan secund. Cel mai important lucru este ce poți face cu ele la banii care costă. Să-și dezvolte naibii componente comune între modele (inclusiv între companii), să fim serios ca multe “mațe” nu interesează pe nimeni. Dar având componente comune, diversitate mult mai mică se pot face economii imense atât în producție, logistică, cât și în service (foarte important). Multe customizări sunt inutile și irelevante în zona de volum, trebuie ieftin, bun și ușor de întreținut. Și să cumperi o anvelopă a devenit o bătaie de cap… dă-o’ncolo!!!

  • Banditos, marţi, 19.11.2024 21:41

    Duster cu design in plan secund? oooook

  • Dutz mâncați cicluri de găină, marţi, 19.11.2024 23:24

    Și sa te prinzi ca noaptea bate vântul a devenit o bătaie de cap prost. Dă-o-n colo, analfabetule!!!

  • Kap, miercuri, 20.11.2024 11:36

    Râde ciob de oală spartă, ”dă-o-n colo” de treabă, și poate pui toate căciulițele dacă tot le folosești. Dutz a zis foarte bine ce-a zis, la secretul costurilor reduse intră și piesele fiabilizate și puse în comun între modele pentru a reduce diversitățile. Când francezii foloseau componente de la Clio și Megane pentru primul Logan, nu credeau Opel sau Citroen că nivelul exagerat al prețurilor la modelele răspândite îi va obliga la reconsiderarea costurilor și concurarea Dacia.

  • @kap de gumă, miercuri, 20.11.2024 11:39

    Așa se scrie, deșteptule: dă-o-n colo.

  • @kap de gumă, miercuri, 20.11.2024 11:41

    https://dexonline.ro/definitie/colo

  • Kap, joi, 21.11.2024 10:52

    Dă-o încolo. Prescurtat dă-o-ncolo. https://gresit.ro/incolo-sau-in-colo.html Degeaba ai net dacă nu știi ce și unde să cauți. Glume de grădiniță despre Dutz pentru blasfemie contra electroacelor, atât s-a putut.