Viitoarele modele Land Rover vor pierde chiar şi 500 de kilograme

Publicat marţi, 16.08.2011 18:42 de Bogdan Mirică

Land Rover intenţionează să-şi supună viitoarele modele unui program intens de reducere a masei. Măsura va duce la o scădere a greutăţii totale cu până la 500 de kilograme.

Land Rover este constrâns de noile norme de poluare să reducă considerabil consumul şi emisiile viitoarelor sale modele. În condiţiile în care un 4x4 veritabil are nevoie de un motor puternic, britanicii se văd nevoiţi să apeleze la o soluţie de compromis, care le va permite să îndeplinească standardele impuse de organismele internaţionale.

Mai exact, constructorul patronat de Tata Motors intenţionează să reducă cu până la 500 de kilograme masa viitoarelor sale modele. Acestea vor fi supuse unor cure de slăbire draconice, primele modificări urmând să aibă loc la nivelul şasiului.

Acesta va fi dezvoltat cu ajutorul unor materiale mai uşoare, cum sunt aluminiul sau fibra de carbon, oţelul urmând să fie abandonat. În aceste condiţii, dimensiunile vor putea fi păstrate, iar performanţele viitoare le vor putea depăşi pe cele actuale.

Primele eforturi depuse de inginerii constructorului britanic vor da roade chiar în toamna acestui an. Land Rover va expune la Salonul de la Frankfurt conceptul viitorului Defender, un model vital pentru evoluţia şi tradiţia constructorului din insulă.

via | autoblog

  • mda, miercuri, 17.08.2011 00:23

    sa piarda ca au de unde... ideea e sa se mai poata conduce cu B-ul..

  • dudu, miercuri, 17.08.2011 02:00
    uuu..

    vor deveni niste fluturasi offroad

  • Rov, miercuri, 17.08.2011 10:25
    in OFF Road fiecare Kg conteaza.

    E proverbiala capacitatea lui Tuoareg V10 de a se pune pe burta (afunda in noroi nisip) datorita unei greutati ff mari in jur de 2800 Kg. Greutatea este la fel de importanta pentru capacitatile de trecere precum garda la sol, unghiurile de atac, degajare si mult mai importanta decat puterea motorului de exp. Este si unul dintre atuurile lui Duster. Toate off-road-ele si SUV-urile mari(cu exceptia noului Touareg-2200, Land Cruiser-2100, X5-2200) au peste 2500 Kg. Greutarea se simte si pe sosea: consum mare, performante diminuate, dealtfel e mai placut sa mergi la plimbare fara un rucsac in spate, nu ?

  • Victor, miercuri, 17.08.2011 13:33

    Da sigur..vor devenii toate niste SUV-uri ridicole..off-road-erele sunt grele pt ca au nevoie de sasiu si nu de o caroserie autoportanta astfel incat sa reziste solicitarilor extreme ce se ating in off-road,solictari la care un X5 rezista,caroseria lui pur si simplu se deformeaza,precum si existenta altor piese cum sunt reductorul,diferentialele blocabile,suspensiile mult mai solide sau CV heavy-duty,probabil ca pe acestea or sa le taie,asa incat intre Range-Rover(off roader autentic),si un X6 de cocalari nu va mai fii nici o diferenta. P.S autorul articolului este un veritabil analfabel,nu vad care este legatura intre un motor puternic,de care un off-roader nu are neparata nevoie,si masa masinii..greutatea unui off roader vine din cu totul alte directii pe care le-am enuntat mai sus,nu din motor,acelasi gen de motoare sunt folosite si pe alte modele mult mai usoare,SUV-uri gen X5,Touareg samd.

  • Mircea, joi, 18.08.2011 00:16

    Victor ti-am dat un vot afirmativ pentru ca m-ai facut sa rad la faza cu :"autorul articolului este un veritbail analfabel" !