
Viitoarea Honda Civic Type R ar putea fi electrică
Potrivit spuselor unui oficial al mărcii, următoarea generație Honda Civic Type R ar putea fi electrică. Actuala generație va fi retrasă din Europa în acest an.
Honda Civic Type R, unul dintre cele mai apreciate hot hatch-uri din toate timpurile, își ia rămas bun de pe piața europeană în acest an. Versiunea de performanță a lui Civic a fost retrasă de pe Bătrânul Continent din cauza normelor mai stricte cu privire la nivelul de emisii de CO2. Tocmai de aceea, Honda a lansat ediția specială de adio Ultimate Edition, produsă în doar 40 de exemplare.
Totuși, asta nu înseamnă sfârșitul lui Honda Civic Type R în Europa. Într-un interviu acordat publicației britanice Auto Express, un oficial al mărcii japoneze lasă de înțeles că va exista o nouă generație Civic Type R care ar putea fi electrică.
„Type R poate fi orice în viitor, în funcție de ce va cere piața”, a declarat Tomoyuki Yamagami, liderul de proiect al noului model Prelude. El mai precizează că „emblema Type R înseamnă abilitatea de a scoate în evidență atributele dinamice la maxim” și că „Type R nu este dependent de un propulsor cu turbocompresor.”
Ideea unei viitoare generații electrice a lui Honda Civic Type R este împărtășită și de Toshihiro Akiwa, directorul centrului de dezvoltare a mașinilor electrice Honda. Mai devreme, în cadrul evenimentului CES din ianuarie, el a dat următoarea declarație: „O baterie și un motor au caracteristici diferite, așa că nu putem să venim cu ceva care este exact la fel ca înainte. Ca model electric, cum putem să transmitem plăcerea condusului? Nu ne-am dat bătuți, bineînțeles, dar aici nu este vorba doar despre putere, ci despre sunet, vibrație, accelerație și experiența umană. Acestea sunt plăcerile condusului.”
Actuala generație Honda Civic a fost lansată în 2021. Deocamdată, Honda nu a confirmat când va fi lansată următoarea generație a modelului compact.
via Auto Express
-
dan_grc, sâmbătă, 19.07.2025 12:15
Cea mai radicală concluzie citită pe aici, ca toată industria auto japoneza trebuia închisă cel târziu în 2010, presupun ca doar cea chineză ar trebui să rămână că doar ei " inovează " non stop .
-
Jian de la Calafat, sâmbătă, 19.07.2025 12:51
Cine nu se afla in cautarea loviturii de imagine supreme, chiar face umbra pamantului degeaba. Pan' la urma si Ferrari a avut 11 modele shooting-brake de-a lungul timpului, oferite atat de fabrica cat si de diversi carosieri. Cu Type R EV, categoric Honda ar ridiculiza Ferrari la capitolul exclusivitate, deoarece hot-hatch-ul EV va fi realizat intr-un singur exemplar, unicul beneficiar fiind deja notoriul gunoier al emisiilor, @Mihăiță.
-
Matei_cel_nou, duminică, 20.07.2025 00:18
Până la urmă toate modelele vor fi electrice, nu va mai indignați atât. Apropo, de câți ani nu a mai apărut niciun model termic cu adevărat nou? Adică platformă și motoare noi, nu ecrane mai mari și caroserie schimbată.
-
MarS, duminică, 20.07.2025 08:48
Cum sa nu apara? mai ales la supercars si sportscars Recent vezi toyota/lexus LFR si daca nu ma insel si Honda lucreaza la noul 2L pt hybride La consumer, cred ca e greu fara hybridizare in viitor, evident sunt mai eficiente decat normal ICE
-
Matei_cel_nou, duminică, 20.07.2025 12:20
Supercar-urile nu contează, sunt super-nișă. Mă contrazic singur: noul Mercedes CLA termic e construit pe platforma nouă MMA și are un motor nou de 1.5l în 4 cilindri. Sunt curios dacă se va vinde mai bine decât varianta electrică. Oricum, cu o floare nu se face primăvară. Realitatea e ca în ziua de azi dacă îți cumperi o termică nouă cumperi platformă, motoare și cutii vechi de 15-20 de ani. Eventual detunate că să se califice în EURO 6/7 și hibridizate, dar partea mecanică e veche.
-
dan_grc, duminică, 20.07.2025 12:29
Dacă viteza evoluției electricelor este reală, adică nu împachetate în softuri si ecrane, înseamnă ca o electrică astăzi va fi super depășită în câțiva ani, diferența venind doar de la baterii, că motorul electric are același principiu, nu s-a reinventat nimic . Motoare termice complet noi sunt mai puține astăzi, dar nu chiar atât de puține, evident ca sunt păstrate tehnologiile testate, nu se poate reinventa nici motorul termic .
-
Matei_cel_nou, duminică, 20.07.2025 14:43
Și ce dacă cele actuale sunt depășite în câțiva ani?? Asta e progresul. Asta arata ca tehnologia are viitor, spre deosebire de termice unde progresul vine de la electrificare :) Așa era și la termice până au ajuns la limitele tehnologiei. Asta nu le-a împiedicat să ajungă la 99.9% cotă de piață, ba din contră, le-a ajutat. Decalajul față de alte tehnologii a tot crescut. Asa ca fi și cu electricele. In 2-3 generații vor fi mult mai avansate în timp ce termicele vor fi tot unde sunt azi și unde erau și acum 20 de ani. Iar că motorul electric nu evoluează e ceva atât de ignorant încât numai tu și Dutz puteați debita. Nici măcar principiul nu e același - avem motoare cu magneți permanenți, motoare brushless curent continuu și motoare pe inducție curent alternativ. Și mai pot apărea altele. Vorbești ca să nu taci. Mai bine te-ai informa și apoi ne-ai impresiona cu bagajul de cunoștințe decât cu ignoranța. Sau, și mai simplu, nu mai semnaliza. Vorba aceea: dacă tăceai, filisof rămâneai.
-
ignis, duminică, 20.07.2025 19:24
Pentru cei "electrificați". Viitorul nu va fi electric pentru că din cele 8 miliarde de oameni care trăiesc pe planetă numai 0,45 miliarde trăiesc în UE, unde se impun cu forța legi nenaturale. Restul lumii "electrificate", adică SUA "drill, baby, drill" și China "60% energie electrică din cărbune" nu o să interzică niciodată mașinile pe combustie. Mașinile electrice sunt bune pentru marile aglomerații urbane, unde există infrastructură construită cu bani grei, unde se produce energie electrică în draci (adică din cam toate sursele), de unde și adoptarea pe scară largă în China. Deci SUA + UE + China = 2,3 miliarde. Aproximativ 25 % din populația planetei. Restul planetei o să circule cu ce se poate. Sau crezi că pe ăia din Kazahstan, din Indonezia, din Brazilia sau din Mexic o să meargă cu bicicleta sau cu căruța, că nu vor mai fi mașini pe combustie. Mă uimește mereu îngustimea mentală a propagandiștilor.
-
Andrei, duminică, 20.07.2025 20:04
Dintre toate argumentele anti-EV ăsta cu "depășite in câțiva ani" e de departe cel mai imbecil. Adică de ce să mergem pe o tehnologie care avansează rapid când putem sta cu cea care stagnează. Fabulous că in mințile unora ăsta e de fapt un argument împotriva electricelor.
-
dan_grc, duminică, 20.07.2025 20:58
Spuse gașca electrică ce așteaptă pomeni de la stat să evolueze, plus interzicerea vechii tehnologii doar pentru ca cea noua are potențial, o fi având, dar nu de la sine prin progres natural, ci forțat și băgat pe gat, adică am auzit de foarte multe ori argumentul " mai aștept câțiva ani sa-mi cumpar electrica X cu range mai mare ", la noi marile vânzări au picat din cauza Rablei, acum cică este un argument tâmpit în dreptul meu, probabil tot tu ești si cu inchiderea industriei auto japoneze, Andrei, Alin, Aladin, aceeași nevroza de electrocutati .
-
Andrei, duminică, 20.07.2025 21:38
Schimbi tu subiectul dar tot imbecil (sau "tâmpit", văd că te simți cu musca pe căciulă) ești, că prostia pe care ai scris-o mai devreme rămâne scrisă. Termicele au fost subvenționate timp de decenii prin facilități fiscale acordate producătorilor, terenuri de la stat, etc. Cum pun de o grevă angajații, cum deschide statul portofelul cu bani publici. La noi nu prea contează, dar și la noi a existat Rabla pentru termice timp de 20 de ani, ipocritule. Cel mai des argument pe care îl auzi tu e cel din capul tău: n-ai bani nici de termică nouă cu Rabla, dar e musai să ne explici ce acri sunt strugurii electrici. Te salut, Aladin cu lampa electrică
-
@ignis, luni, 21.07.2025 00:34
Aia din Kazahstan sa înceapă sa își facă ei mașini, atunci. Momentan importă de la noi. Vezi ca retardatul portocaliu mai are doar 3,5 ani. Tic-tac-tic-tac. Iar în China se vând la greu electricele. Bine că ești tu deștept.
-
ignis, luni, 21.07.2025 11:26
Exact ce am spus. Propagandiști sau înguști la minte. Lucrurile evoluează natural, nu cum vrea ursula sau gașca care o trage de sfori. Până mai alaltăieri China era ciuma roșie, ieri era masiv subvenționată de guvern ca să producă mașini electrice, iar acum spuneți că ăsta e viitorul și ne opunem noi progresului Mai devreme sau mai târziu, realitatea te pleznește peste față. Mașina electrică este o unealtă, ca și alte obiecte făcute de om. Se va folosi acolo unde este practică. Asta nu o să însemne că mașinile termine vor dispărea. Nici toporul n-a dispărut pentru că a apărut fierăstrăul mecanic/electric. Pe străzi mai văd încă căruțe trase de cai și asta într-o țară UE. Credeți că restul mapamondului o să renunțe la mașinile termice pentru că așa vor trompetele ursulei? Tic-tac-tic-tac pentru cine?
-
@ignis, luni, 21.07.2025 11:51
A revenit bolovanul :))) Tic-tac-tic-tac pentru suveraniștii dobitoci. Ați scos capul din canal temporar, vă întoarceți pe TikTok imediat. Lumea nu a fost niciodată condusă de prostime și nici nu va fi.
-
Nică, luni, 21.07.2025 13:39
@Andrei, cum crezi că va evolua piaţa second hand de electrice? Întrebarea e de ce să-mi cumpăr acum o electrică, dacă peste 5 ani nu o să o mai pot vinde, sau voi pierde extrem de mult pentru că tehnologia ei va fi depăşită? Cum îţi explici că mulţi producători auto care au spus că vor produce începând cu un anumit an numai maşini electrice, au revenit asupra deciziei?
-
Andrei, luni, 21.07.2025 14:24
Cum îmi explic? În doua feluri. 1. Industria auto era într-o situație grea, criza semiconductorilor și măsluirea testelor de emisii au costat enorm și vânzările au scăzut. În unele cazuri trebuia sa aștepți 12 luni să îți vină mașina din fabrică. De o data s-a format o așteptare că electricele vor revigora piața și se vor vinde ca pâinea calda. În mod evident a fost o așteptare nerealistă. Trecerea la electrice se întâmplă dar nu peste noapte. 2. Marketing. Nu îi costă nimic să spună că din 2030 nu mai vând nicio termică dar generează o idee în capul consumatorului. Cât despre depreciere... În primul rând nu exagera. Cu siguranță o poți vinde după 5 ani. Apoi, de ce e musai să o vinzi? De ce nu continui să o folosești? La orice masina pierzi multi bani dacă o vinzi după 5 ani. Cu cât o vinzi mai repede cu atât pierzi mai multi bani, chiar dacă iei un preț mai bun pe ea (pentru că trebuie sa iei alta nouă la fiecare 5 ani). Cel mai rentabil dpdv financiar e să o folosești multi ani. Nu contează ca apar altele mai avansate, asta nu schimbă mașina ta, e la fel de bună indiferent ce alte modele apar intre timp. Parerea mea e că momentan piața SH e afectata de percepția greșită că o electrică SH nu mai bună. Nimic mai fals și percepția se va schimba pe măsură ce mai multi cumpărători observă asta. Există o inerție, mașinile costă mult, oamenii sunt reticenți cu banii, mai ales că puterea de cumpărare a scăzut. Întrebarea mea pentru tine e: dacă o electrica veche de 5 ani nu se poate vinde (zici tu) sau e mult mai ieftină decât una nouă de ce nu iei și tu una? În definitiv ai cumpăra o mașină modernă la un preț excelent și pe care ai putea sa o folosești ieftin timp de 10-15 ani cel puțin.
-
Seriff, luni, 21.07.2025 14:51
De minim 10 ani se aude asta cu ''viitorul va fi electric'', intre timp realitatea este alta: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/prima-scadere-a-vanzarilor-de-masini-electrice-din-ultimul-an-in-sua-tesla-a-avut-un-nou-declin-vanzarile-model-y-s-au-redus-cu-aproape-jumatate-22066748 Oamenii nu vor electrice, mai ales de cand s-au scos pomenile de la stat. Sunt curios cati spalati pe creier care urla prin comentarii doar de electrice chiar si-au cumparat una, pun pariu ca nici unul
-
Elektrikkk, luni, 21.07.2025 15:51
@Alin bravo, exact aşa este Japonezii bat câmpii cu termicele şi intr-o ţară atât de evoluată la anumite capitole... La altele... Au fax, cereri scrie de mână, formulare fizice, nu prea au semnatura digitală,... Japonezii se ușu împotriva vântului cu termicele lor
-
Nică, luni, 21.07.2025 16:06
@Andrei, în primul rând eu stau la bloc, deci nu am unde să o încarc în propria-mi locuinţă. În al doilea rând am doi copii, de 3 şi 6 ani iar grija încărcării pe un traseu mai lung chiar nu mi-o doresc. A propos în week-end am fost din Argeş la Brăila 375 km în 4 ore. Cu o electrică aş risca să rămân fără baterie. Ce vreau să-ţi spun e că în prezent doar o electrică nu ar fi suficient. Când tehnologia (la un preţ decent pentru că nu sunt milionar) şi posibilitatea de încărcare vor fi suficient de dezvoltate astfel încât să mă pot descurca doar cu o electrică, atunci îmi voi lua una. Nu ştiu ce va însemna ieftin pe viitor în condiţiile în care energia se scumpeşte, iar dacă se vor vinde mai multe maşini electrice, cererea de energie va fi mai mare, iar preţul s-ar putea să crească, inclusiv la staţiile de încărcare.
-
Andrei, luni, 21.07.2025 16:26
Îți înțeleg situația și admit că electricele nu sunt încă pentru toată lumea. Noi avem tot doi copii, un pic mai mari. Drumurile lungi cu copiii le făceam cu o termică dar nu pentru că e termică ci pentru că e spațioasă, un MPV. Știi și tu câte trebuie să cari când mergi la drum cu copiii mici. Dar aici te contrazic cu o chestie: când ai copii de vârsta asta autonomia nu e o problemă pentru că trebuie să a faci opriri, vrei, nu vrei. Oprește la un service. Poate în România nu e asa de simplu dar aici e. Dacă merg 375km, merg pe autostradă și am service-uri cu încărcătoare. Și 375km nu e asa de mult. E-208 pe care îl am face asta, vara, fără probleme. Iarna, e drept, aș planifica o oprire de 15 minute. Dar 375km reali e totuși în partea de jos a autonomiilor. Sunt puține electrice cu autonomie mai mică decât 208. Legat de statul la bloc: asta e o problemă, într-adevăr, dacă nu ai niște încărcătoare într-o rază decentă de mers pe jos. Lângă casa sau lângă serviciu. Pe unde stau eu au început sa monteze încărcătoare stradale în zonele rezidențiale. Destul de rare, momentan, dar uite că se poate.
-
@Seriff, luni, 21.07.2025 21:43
Da, tati, 10 ani tot viitor e. Ai găsit și tu un exemplu. Ia vezi restul mărcilor cum stau? Dar în Europa?
Citeste si
-
INDUSTRIE | marţi, 12 augustVolvo se întoarce la salonul auto din Germania după o pauză de 12 aniPentru prima dată în 12 ani, Volvo și-a anunțat prezența la cel mai mare și important salon auto din Germania. Pe lângă prezentarea celor mai noi modele din portofoliu, Volvo vine și cu o premieră, un teaser cu noul EX60. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 12 augustAudi RS6, vânzări record în prima jumătate a anului 2025Modelul simbolic al producătorului din Ingolstadt a înregistrat o creștere istorică. Audi Sport, divizia de înaltă performanță a companiei, care vinde doar modele cu sigla RS, raportează comenzi record pentru RS6 Avant. Citeste tot
-
INDUSTRIE | sâmbătă, 9 augustFord amână dezvoltarea viitoarelor camionete și utilitare electriceFord a decis să amâne dezvoltarea viitoarelor sale camionete și utilitare electrice din cauza cererii sub așteptări pentru aceste vehicule. Marca americană se va concentra mai mult asupra unor modele electrice mai accesibile. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 8 augustFord Transit: peste 13 milioane de exemplare produse în 60 de aniFord Transit împlinește 60 de ani de la momentul lansării. De-a lungul celor 7 decenii de existență, modelul utilitar a fost produs în peste 13 milioane de exemplare. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 7 augustGeneral Motors și Hyundai realizează un parteneriat pentru dezvoltarea a cinci vehiculeGeneral Motors și Hyundai au prezentat recent planuri de a dezvolta împreună 5 vehicule, în efortul de a reduce costurile în fața unei competiții tot mai intense din partea producătorilor chinezi. Citeste tot
O gluma de prost gust, o asa declaratie. E clar o minciuna sfruntata, avand in vedere ca honda-toyota sunt parte din mafia hidrogenului, adica parte din mafia petrolului, caci hidrogenul tot din fossil fuel este obtinut. Si acest cancer are infiltrat de zeci de ani fosti angajati de top in ministerele japoneze, directionand miliarde de dolari si fortand intreaga industrie a lor contra EV. Si deci restul industriei auto japoneze este parte din acest conglomerat criminal si toxic. Cum sa crezi o asa aberatie. Hai sa vedem ce oferta electrica are honda, ca sa fie credibila. Nimic. Gunoiul extraordinar "honda e", care a fost scos din productie, normal, fiind un gunoi, si apoi prezentul ny1, care iar, e o porcarie, nu are absolut nimic. Ce sa te astepti de la un brand fara experienta sau dorinta pentru a crea masini electrice, sa ofere un hot hatch electric competitiv. E ca si cum in anii 2000 dongfeng ar fi declarat ca lanseaza un competitor in segmentul "bmw m3", fix asta este honda acum, un brand care trebuia inchis demult care mai mult trage inapoi industria auto decat sa progreseze. La fel si subaru, care e de fapt o tumoare din toyota in prezent, nissan de asemenea, sugativa care a fost salvata de la inchidere 100% din banii romanilor, de catre brnadul dacia, si profiturile absolut aberante realizate pe sudoarea romanilor. Mitsubishi, iar un stillborn fara relevanta care trebuia sa fie inchis odata cu pontiac in america. Industria japoneza si-a atins apogeul in anii 90 si trebuia inchisa maxim 2010.Toata industria auto japoneza nu a mai facut nimic dupa trecerea in al doilea deceniu din XXI