Viitoarea Honda Civic Type R ar putea fi electrică

Publicat sâmbătă, 19.07.2025 11:32 de Tiberiu Safta

Potrivit spuselor unui oficial al mărcii, următoarea generație Honda Civic Type R ar putea fi electrică. Actuala generație va fi retrasă din Europa în acest an.

Honda Civic Type R, unul dintre cele mai apreciate hot hatch-uri din toate timpurile, își ia rămas bun de pe piața europeană în acest an. Versiunea de performanță a lui Civic a fost retrasă de pe Bătrânul Continent din cauza normelor mai stricte cu privire la nivelul de emisii de CO2. Tocmai de aceea, Honda a lansat ediția specială de adio Ultimate Edition, produsă în doar 40 de exemplare.

Totuși, asta nu înseamnă sfârșitul lui Honda Civic Type R în Europa. Într-un interviu acordat publicației britanice Auto Express, un oficial al mărcii japoneze lasă de înțeles că va exista o nouă generație Civic Type R care ar putea fi electrică.

„Type R poate fi orice în viitor, în funcție de ce va cere piața”, a declarat Tomoyuki Yamagami, liderul de proiect al noului model Prelude. El mai precizează că „emblema Type R înseamnă abilitatea de a scoate în evidență atributele dinamice la maxim” și că „Type R nu este dependent de un propulsor cu turbocompresor.”

Ideea unei viitoare generații electrice a lui Honda Civic Type R este împărtășită și de Toshihiro Akiwa, directorul centrului de dezvoltare a mașinilor electrice Honda. Mai devreme, în cadrul evenimentului CES din ianuarie, el a dat următoarea declarație: „O baterie și un motor au caracteristici diferite, așa că nu putem să venim cu ceva care este exact la fel ca înainte. Ca model electric, cum putem să transmitem plăcerea condusului? Nu ne-am dat bătuți, bineînțeles, dar aici nu este vorba doar despre putere, ci despre sunet, vibrație, accelerație și experiența umană. Acestea sunt plăcerile condusului.”

Actuala generație Honda Civic a fost lansată în 2021. Deocamdată, Honda nu a confirmat când va fi lansată următoarea generație a modelului compact.

via Auto Express

  • Alin, sâmbătă, 19.07.2025 12:04

    O gluma de prost gust, o asa declaratie. E clar o minciuna sfruntata, avand in vedere ca honda-toyota sunt parte din mafia hidrogenului, adica parte din mafia petrolului, caci hidrogenul tot din fossil fuel este obtinut. Si acest cancer are infiltrat de zeci de ani fosti angajati de top in ministerele japoneze, directionand miliarde de dolari si fortand intreaga industrie a lor contra EV. Si deci restul industriei auto japoneze este parte din acest conglomerat criminal si toxic. Cum sa crezi o asa aberatie. Hai sa vedem ce oferta electrica are honda, ca sa fie credibila. Nimic. Gunoiul extraordinar "honda e", care a fost scos din productie, normal, fiind un gunoi, si apoi prezentul ny1, care iar, e o porcarie, nu are absolut nimic. Ce sa te astepti de la un brand fara experienta sau dorinta pentru a crea masini electrice, sa ofere un hot hatch electric competitiv. E ca si cum in anii 2000 dongfeng ar fi declarat ca lanseaza un competitor in segmentul "bmw m3", fix asta este honda acum, un brand care trebuia inchis demult care mai mult trage inapoi industria auto decat sa progreseze. La fel si subaru, care e de fapt o tumoare din toyota in prezent, nissan de asemenea, sugativa care a fost salvata de la inchidere 100% din banii romanilor, de catre brnadul dacia, si profiturile absolut aberante realizate pe sudoarea romanilor. Mitsubishi, iar un stillborn fara relevanta care trebuia sa fie inchis odata cu pontiac in america. Industria japoneza si-a atins apogeul in anii 90 si trebuia inchisa maxim 2010.Toata industria auto japoneza nu a mai facut nimic dupa trecerea in al doilea deceniu din XXI

  • dan_grc, sâmbătă, 19.07.2025 12:15

    Cea mai radicală concluzie citită pe aici, ca toată industria auto japoneza trebuia închisă cel târziu în 2010, presupun ca doar cea chineză ar trebui să rămână că doar ei " inovează " non stop .

  • Jian de la Calafat, sâmbătă, 19.07.2025 12:51

    Cine nu se afla in cautarea loviturii de imagine supreme, chiar face umbra pamantului degeaba. Pan' la urma si Ferrari a avut 11 modele shooting-brake de-a lungul timpului, oferite atat de fabrica cat si de diversi carosieri. Cu Type R EV, categoric Honda ar ridiculiza Ferrari la capitolul exclusivitate, deoarece hot-hatch-ul EV va fi realizat intr-un singur exemplar, unicul beneficiar fiind deja notoriul gunoier al emisiilor, @Mihăiță.