Viitoarea generație Volkswagen Golf va avea și versiune break: Golf Variant va fi asamblat la uzina din Wolfsburg
Oficialii Volkswagen au anunțat că noua generație Volkswagen Golf va fi disponibilă și într-o versiune de caroserie break, infirmând astfel zvonurile apărute în urmă cu un an.
Volkswagen face ultimele pregătiri pentru lansarea noii generații Golf. Modelul va fi expus în premieră în această toamnă, urmând ca vânzările să debuteze până la finalul anului curent.
Un raport publicat în urmă cu un an menționa eliminarea versiunii break din gama Golf odată cu lansarea noii generații. Acum, oficialii producătorului german au infirmat zvonul și au precizat că noul Golf va fi disponibil și în versiune de caroserie break.
Actuala generație Golf Variant (foto) este asamblată la uzina din Zwickau, însă viitorul break de clasă compactă va fi produs la fabrica Volkswagen din Wolfsburg alături de varianta hatchback.
Pe lista noutăților se află și o variantă plug-in hybrid în două versiuni de putere. Vârful de gamă va oferi 245 de cai putere și va fi comercializat sub denumirea de GTE, în timp ce varianta de bază va fi disponibilă cu 204 cai putere.
Fanii Hot Hatch-urilor nu au fost uitați de producătorul german. Un prototip al viitorului Golf GTI a fost surprins în timpul testelor desfășurate pe circuitul de la Nurburgring. Conform primelor informații, Hot Hatch-ul va fi echipat cu motorul turbo de 2.0 litri. Unitatea ar urma să ofere peste 250 CP, în timp ce versiunea GTI TCR ar urma să dezvolte aproximativ 290 CP.
E o veste bună în suvomania isterică actuală. Să sperâm -- for the sake of diversity... & utility -- că nu vor rade nici versiunea 4x4 Alltrack, așa cum s-a întîmplat nu demult în SUA (decizie logică totuși din pdv comercial, chiar dacă era produs relativ ieftin la Puebla-Mexic.) Zic asta fiindc-am birjărit nu demult un Mk7 Alltrack -- inclusiv pe drumuri nasoale -- și s-a comportat impecabil. Variant-ul stă și mai bine ca hatch-ul la raportul gabarit / spațiu interior și, de când cu rezolvarea fostelor hibe de fiabilitate (lanțul... slăbiciunii distribuției sau DSG-urile *uscate* nașparlii) mașina e foarte OK, perfect mulată pe nevoile (vest)europeanului *standard*. Va rămâne deci sigur nr.1 (european cel puțin, că-n rest Corolla rules... din motive prea multe și discutabile ca să nu fiu offtopic)