Viitoarea generație Mazda MX-5 ar putea avea versiune hibridă: schimbarea, necesară pentru respectarea testelor de emisii
Mazda ar putea implementa un sistem de propulsie hibrid pe viitoarea generație a sportivei MX-5, ca urmare a necesității de a respecta noile teste de emisii.
Segmentul mașinilor sport traversează în prezent o perioadă relativ dificilă, cu vânzări în ușoară scădere, iar acest lucru va fi amplificat și de necesitatea constructorilor de a se adapta la noile norme de poluare care vor intra în vigoare în Uniunea Europeană în 2021.
Aceste elemente vor influența viitoarea generație Mazda MX-5, în condițiile în care reprezentanții mărcii au admis că vor fi nevoiți să adopte o platformă tehnică mai prietenoasă cu mediul înconjurător. Teoretic, acest lucru ar putea conduce la o creștere a masei totale, însă inginerii japonezi susțin că viitorul MX-5 va fi în continuare ușor.
"Vrem să analizăm cea mai bună platformă tehnică pentru a păstra vehiculul ușor, dar trebuie să explorăm diverse variante, ca urmare a diversificării cerințelor. Nu am un răspuns definitiv acum, dar trebuie să producem o mașină pe care oamenii să o poată deține fără să-și facă griji că nu sunt prietenoși cu mediul înconjurător", a declarat Ichiro Hirose, directorul departamentului de cercetare și dezvoltare al Mazda.
Ultimele noutăți tehnice pentru Mazda MX-5 au fost introduse în vara anului trecut, când unitatea de propulsie de 2.0 litri a "câștigat" 24 de cai putere pentru a oferi 184 de cai putere, în timp ce cuplul a crescut ușor de la 200 Nm la 205 Nm. În schimb, unitatea de 1.5 litri a rămas la 132 de cai putere, însă a primit de asemenea o ușoară creștere a cuplului.
Via Motor1
Raman la parerea ca cine e pasionat de condus si de masini, trebuie sa faca tot ce poate sa puna mana pe o scula din asta. Experienta la volan e mai misto decat intr-un porsche sau ceva muscle car american. Nu e aceeasi putere, dar sunt condus si senzatii autentice. Acum probabil o sa puna ceva hibrid pe ea "á la Suzuki", deci cu efect 0 asupra consumului si emisiilor, sa poata sa obtina clientii subventii pentru ea in unele tari, ceea ce e o idee foarte buna (trebuie sa poata omu' profita cumva de cretinismele verzui). Sper doar sa ramana la fel de usoara la cantar si cu aceleasi motoare.