Viitoarea generație Hyundai Santa Fe ar putea renunța la motorizările diesel

Publicat miercuri, 02.11.2022 13:42 de Tiberiu Safta

Hyundai pregătește cea de-a cincea generație pentru SUV-ul popular Santa Fe. Noul model va aduce un limbaj de design nou, însă acesta ar putea fi primul care ar urma să renunțe complet la motoarele diesel. O eventuală lansare este programată în 2024.

Hyundai Santa Fe, unul dintre cele mai populare SUV-uri ale mărcii sud-coreene, va primi o nouă generație în curând. Actuala iterație a modelului lansat, pentru prima dată, în 2000, datează din 2018 și a primit un facelift 2 ani mai târziu.

În prezent, Hyundai Santa Fe este oferit cu motoare convenționale diesel și pe benzină, precum și cu motorizări hibride standard și hibride cu încărcare la priză. Însă, conform unor informații apărute în publicația Autocar, este posibil ca cea de-a cincea generație a lui Santa Fe să renunțe la motoarele diesel și să le păstreze doar pe cele hibride.

Deocamdată, nu se știe dacă noul model va primi o versiune electrică.

Pe lângă asta, viitorul Santa Fe va adopta un limbaj de design nou, care promite să fie unul radical față de generațiile de până acum. Modelul va fi bazat pe arhitectura N3, dezvoltat împreună cu Kia și care va fi împărtășită cu Kia Sorento.

Viitorul model de serie se află în perioada de testare, fiind văzută în Germania ascunsă sub camuflaj. Noul Santa Fe ar urma să fie prezentat anul viitor, înainte ca acesta să fie lansat pe piață în 2024.

via Autocar

  • ironR, miercuri, 02.11.2022 16:26

    La ce consumuri si cuplu au motoarele lor electrificate, nu mai au nici un sens cele diesel.

  • mog, miercuri, 02.11.2022 18:44

    rectificati :)))) santafe nu se mai poate comanda de vre`un an, in nici o motorizare..

  • Mircea Badea, miercuri, 02.11.2022 22:44

    helau! trebuia anuntul asta cu vreo 15 ani in urma. cum sa nu aiba cordon electric o masina in ziua de azi?!

  • Mike, joi, 03.11.2022 00:29

    La ce scumpă e motorina, cine mai merge 600 km dintr-un foc şi ăla la 140-150 km/h.... aşa în 4-5 ore papi un plin ... Şi ce zic unii, lăsăm benzină că vremea vitezomanilor de "TIR" a apus.... Îi papă Tesla şi pe ăştia.

  • Seriff, joi, 03.11.2022 09:56

    @Mike, motorina e scumpa pentru tine fiindca esti sarac, pentru cine are masina de 50.000 ca cea din poze nu e scumpa, asa si curentul e scump, Tesla ii papa unde? Hyundai e pe locul 2 la vanzari in Europa in ultimii 2 ani? Unde ii rupe, Tesla e la coada vacii unde va ramane.

  • @sherifutzu, joi, 03.11.2022 10:42

    tesla e pe primul loc la elite! si o gramada de "limuzine dizal sport" sunt pe gpl sau motorina "eftina".

  • Seriff, joi, 03.11.2022 11:07

    La care elite? La astia adica: https://autolatest.ro/stiri/soferii-de-masini-tesla-se-ingramadesc-sa-alimenteze-gratuit-la-promenada-pretul-energiei-electrice-a-crescut-simtitor-si-pentru-bogatii-romaniei/

  • @Seriff, joi, 03.11.2022 14:23

    te-am mai rugat, fara linkuri de la sosocii presei auto

  • Seriff, joi, 03.11.2022 16:21

    Ce sosoci prietene? Asta e realitatea, doar ca ei o si arata, astia sunt elitele, niste zgarciti care stau la pomana unui mall sa isi incarce moca niste masini de 60.000 de euro, pe care le-au luat ca ''sa iasa ieftin''. Cat de terminat sa fii sa dai 60.000 pe o masina si dupa sa stai 5 ore la coada sa o incarci doar ca sa mergi 200 km gratis? Astia sunt elitele.

  • @Seriff, joi, 03.11.2022 17:31

    te inseli amarnic, dar e ok, ramai asa

  • Seriff, vineri, 04.11.2022 10:12

    Cu ce ma insel? Am vazut cu ochii mei soferi de Tesla stand la coada la mall-uri.