Premieră în România: Renovatio a inaugurat o stație de încărcare ultra-rapidă de 150 kW dedicată autoturismelor electrice
Din 9 iulie, rețeaua Renovatio e-charge dispune și de o priză de încărcare ultra-rapidă de 150 kW dedicată autoturismelor electrice. Stația a fost instalată în Târgu Mureș.
Renovatio a inaugurat în 9 iulie o stație de încărcare ultra-rapidă cu o putere de 150 kW. Aceasta este prima stație de mare putere din țara noastră dedicată autoturismelor electrice și a fost instalată în parcarea Shopping City Târgu Mureș.
Anunțul a fost făcut de Alex Teodorescu, managing partner Renovatio, în cadrul conferinței Energynomics.
Mai mult decât atât, oficialii Renovatio au anunțat că până la finalul anului vor mai fi instalate și alte stații ultra-rapide de 150 - 175 kW în Timișoara, Sibiu și București. În 2021, Renovatio ar urma să monteze astfel de stații și în Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Bacău și Iași.
Pe lista companiei se află și un hub de încărcare de 1 MW. Acesta ar urma să fie realizat în București și va include două stații cu o putere de 350 kW și mai multe prize de 50 kW.
Tot în cadrul conferinței Energynomics, trei dealeri BMW din România (Automobile Bavaria Băneasa, Automobile Bavaria Otopeni și Auto Cobălcescu) au anunțat că în scurt timp vor instala stații ultra-rapide cu o putere de încărcare de 200 kW.
Via | 0-100.ro
-
Kirotractor, vineri, 10.07.2020 14:29
@electricu: Încă e bine la noi -- în Franța de ex., la Ionity un *plin* de baterie la Peugeot e-208 costă 28 €, pentru o autonomie medie (reală) de cca. 180 km. După o artimetică simplistă, asta corespunde unui consum de +11 litri/100 km -- de zeamă dinozauriană, evident. :-) Și argumentul ăsta eco-fil pică totuși, fiindcă f. curând se va demonstra... și oficial originea ABIOTICĂ a petrolului. (n.b.: Neoficial e ca și demonstrată, dar n-are rost să vă fac capu avioane cu savantlâcuri chimico-geologice care nu interesează prea multă lume și oricum nu-s înțelese de prea mulți -- sigur însă stimabilul @inexo le va înțelege la momertul potrivit.
-
Tatraurs, vineri, 10.07.2020 15:08
@kirotractor."originea ABIOTICĂ a petrolului" Exact la asta ma gandeam acum cativa ani cand ne bombardau cu stiri ca in maximum 20 de ani ramanem fara petrol in cel mai optimist scenariu ca sa aflu apoi ca nu e chiar asa,petrol e garla inclusiv in puturile secate. Recunosc,n-o stiam p'asta cu originea lui dar nici in aia cu dinozaurii morti si descompusi in petrol n-o credeam.Probabil in 20 de ani o sa aud ca se stinge soarele,a dat kix cu fusiunea si trebuie sa renuntam la panourile solare.
-
eu, vineri, 10.07.2020 18:06
@kirotractor - n-are cum... de la dinozauri avem si petrol si gaz metan. Adica ce vrei sa ne spui ca pe Titan oceanele de gaz metan nu sunt de la dinozauri? Deci...n-are cum...
-
Andrei, vineri, 10.07.2020 19:41
Mie mi se pare interesant ca mai toti criticii electricelor sunt in general posesori de cazane diesel nemtesti cu o cultura auto de scara de bloc si care, cel mai important, nu au mers niciodata cu o masina electrica. Tot o ard cu faptul ca vai tot e poluant, vai tot costa mult. Fara sa-si dea seama ca cei care cumpara masini electrice, marea lor majoritate, nu o cumpara pentru ca e nepoluanta sau ca sa faca economie. O cumpara pentru ca e misto de condus. Trage bine, instant. Cutie automata. Silentioasa. Pur si simplu e foarte fain de mers cu una.
-
inexorabil, vineri, 10.07.2020 21:02
@Andrei, ai uitat să menţionezi adevăratul motiv al venerării “electricelor” : pur şi simplu snobismul! Să se simtă şi dânşii integraţi în “logica noilor vremuri”. Cel mai probabil, în străfundul fiinţei lor, ei nu dau două parale chioare pe “protecţia mediului”, oricât ar invoca-o. Apropo, de-abia aştept să-l prind în flagrant pe proprietarul de “full electrică” care (pardon de cacofonie!) va arunca gunoaie (fie şi doar un “biet” chiştoc) pe geamul vehiculului sau le va lăsa în urma lui după un picnic. Nici n-aş discuta: fotografiat direct (dar neapărat să se observe clar şi maşina, ca să nu existe niciu dubiu cu privire la specificul ei) şi postat pe FB în aceeaşi zi. La o adică, de ce generalizezi? Unora le plac (la nebunie chiar) zgomotele, tobele! Sau să se păteze de carburant/ulei. Sau admiră mecanica unei “termice”. Râvniţi cumva să le fie interzis d.p.d.v. constituţional/legal? Iar dacă vreţi să vă respecte, atunci trebuie să vă siliţi a-i respecta la rândul vostru! Dacă preţuiţi premisa “Noi facem bine omenirii, pe când voi o ameninţaţi”, atunci, neîndoielnic, nu se va instaura niciodată un climat de pace între “noi” şi “voi”. Scurt/2. În atare condiţii, să construim următorul silogism: 1) Poluarea nu reprezintă un pericol grav pentru omenire în ansamblu, iar autovehiculele nu sunt principalele responsabile pentru această poluare perfect tolerabilă; 2) Petrolul va dispărea doar odată cu planeta; Concluzie imbatabilă şi de netăgăduit: nu poate fi acceptată nicio raţiune sau nicio justificare din cauza căreia să nu mai fie produse motoare cu ardere internă (în sistem industrial şi aprobate oficial) până la sfârşitul lumii!
-
Bogătanu, vineri, 10.07.2020 23:09
@Andrei Daca tu n-ai avut masini decente care sa traga instant si silentios inseamna ca nu prea ai bani. Inseamna ca nu ai bani nici de electrica. Inseamna ca n-ai de unde sa stii cum e. Inseamna ca bati campii pe aici si trolezi aiurea. De unde stii ca e foarte fain de mers? Ai citit la altii? Si n-ai citit si cat stau la incarcat de exemplu? Insira si dezavantajele, nu fi partinitor, lasa povestile cu cazane ca sunt fumate deja.
-
inexorabil, sâmbătă, 11.07.2020 05:02
Mister K, subscriu fără rezerve la opinia lui Tatra. De fapt, auzisem eu ceva despre teoria ruso-ucraineană a originii reale şi a non-epuizării petrolului. Oricum, nu ne-ar ajuta prea mult faptul că petrolul provine din materii abiotice şi este…perpetuu, din moment ce adoratorii Gaiei “ştiu” una şi bună, anume că ei “mor” de cancer la plămâni din cauza “poluării” atribuite combustibililor “fosili” (nu ajunge că o invocă, dar o închipuie şi ca “masivă”, “oribilă”, “intolerabilă”). Pentru mintea lor iremediabil şablonardă, nu contează nici certitudinea că planeta, natura, au fost înzestrate de Creator cu capacitate uimitoare de regenerare, dacă ar suferi daune cu adevărat majore (apropo, una singură ar părea cea mai primejdioasă, recte pârjolul nuclear, dar, conform scenariului profetic, nici acela nu va putea distruge integral viaţa pe pământ). La urma urmei, n-ai nicio şansă, în veci de veci, dacă vrei să-i abordezi pe indivizii cărora li s-au răpit irisurile în manieră ocultă…Nu-i aşa, domnule Kiro? De pildă, “societatea deschisă” cu nume paradoxal Grupul pentru Dialog Social tocmai de dialog fuge cu picioarele pe spinare (ne-au închis şi porţile în nas, atunci când ne-am adunat mai mulţi ca să le cerem o anumită socoteală), misiunea ei prioritară fiind aceea de a impune marelui public puncte de vedere (pardon, "axiome") exclusiviste şi unilaterale, emanate de la stăpânii/finanţatorii lor din umbră şi plăsmuite doar în duhul corectitudinii politice. A, şi cum definesc ei noţiunea de “atitudine civilizată” ? A fi întocmai şi întru totul de acord cu ei…Altfel te consideră “agresiv”, “sociopat”, "comunist", “ortodoxist”, “naţionalist”, “iliberal” şi mai ales “agent al conspiraţiei ruse”.
-
Edikkk, sâmbătă, 11.07.2020 05:20
Este normal să coste mult la început, când sunt puţine staţii de încărcare (în Franţa, România) şi deci să acoperi şi dezvoltarea, şi implementarea şi câte şi mai câte ... durează şi trebuie amortizate, făcut profit, şamd. Când vor fi cel puţin 3 companii, reţele de încărcare cu minim 400 staţii locaţii fiecare în România, atunci concurenţa va avea efectele unor preţuri foarte bune şi cu mult sub benzină, diesel. Apoi e normal să coste mai mult la staţie decât acasă, că doar plăteşti şi taxe impozite, salarii, profit etc... Dar repet, dacă ai staţie de încărcare acasă este posibil să ajungi să fii nevoit să încarci doar când mergi în concediu Aşa cã.... ce draq dom'le. Petrolul indiferent de originea lui, extracţia lui şi arderea sa în atmosferă duce la mari dezechilibre şi imense probleme acestei planete şi mai ales nouă. Dar nu avem ce discuta cu unii care desconsideră fizica, chimia, biologia şi toate ştiinţe şi care mai că cred că şi pământul este plat. Unii pur şi simplu au gândire de dinozaur.
-
PMC, sâmbătă, 11.07.2020 08:23
Eu stau pe margine si ma uit cum isi iau tzeapa electrizatii. :) Deci de cate ori o sa vad o statie de-asta, o sa imi rad in barba si o sa ma simt si mai bine si mai destept decat ma simt deja :)) Intre timp, sunt tot mai decis sa iau un Golf GTD in viitorul apropiat. 200 de cai dintr-un Diesel de 2 litri. Ce frumoase cifre, ce armonie intre mecanica si debit, ce potrivire desavarsita intre tehnologie si bucurii/minut! :) Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor!
-
PMC, sâmbătă, 11.07.2020 08:52
@Andrei: stai ca abia acum am vazut perlele pe care le-ai insirat p'aici cu atata generozitate. Auzi la el: "cultura auto" :))) Asemenea elucubratii trebuie aniversate si incurajate imediat. Ca nu vezi asa ceva zi de zi. Slava Domnului! Carevasazica cei care conduc Diesel sunt usor ametiti asa... iau decizii proaste si n-au auzit de masinutzele cu baterii. Asa o fi, numai ca cifrele de vanzari de Diesel vs. baterii cu rotzi spun un pic altceva. Iar cei care sunt fani Diesel, asa cum sunt si eu, au motivele lor sa fie fani, si care motive da-mi voie sa-ti spun ca sunt mult mai precise si cu picioarele pe pamant decat ale celorlalti. Cei care vor Diesel sunt conservatori, nu se lasa amagiti de "generatiile viitoare de baterii" si de povesti cu "electrificarea parcului auto" + "planeta suferinda". Nu, noi dam banii pe solutiile existente si BUNE, care sunt aici si acum, nu pe promisiuni verzi pe pereti. Dam banii pe acceleratie, fiabilitate, eficienta, cuplu. Noi incurajam inventivitatea umana si gasirea de solutii cu adevarat viabile, nu aceeasi ciorba reincalzita a bateriilor vehi de peste 40 de ani pe care acum s-au trezit unii sa le reinventeze in ceva "revolutionar". Noi nu ne lasam dusi de povesti. Vrem un produs fiabil si de incredere. Nu ne dam banii pe prostii. Lasam producatorii sa vina cu ceva cu adevarat bun, judecam pana in cele mai mici detalii fiecare lucru pe care ne dam banii. Nu suntem exaltati, suntem sceptici si credem doar cand vedem. Ochii mari si albastri ai consilierelor de vanzari ne pot vraji, dar nu ca sa ne dam banii pe produse indoielnice. Asta apropo de "cultura auto". Masina electrica e misto de condus? Te referi cumva la vitezele maxime de 130 kmph? De aia se zbat cu spume la gura leftarzii de prin europa acuma sa scada viteza maxima pe autostrazi? Ca-s bune si sunt o placere de condus masinutzele cu baterii? Modelele cu acceleratie fulminanta sunt cele care costa mai mult decat un Porsche 911 Carrera. La alea te referi cand spui ca-s misto de condus? Merci frumos, dar prostu de rand, platitor de taxe, nu-si permite si nu pune banii aia de-o parte intr-o viata intreaga. Chiar asa amestecam borcanele? Cand vad asa judecata mai-mai ca incep sa cred si eu ca o sa le mearga astora totusi vanzarea de masinutze teleghidate... PS: am intrat pe la un salon Mazda zilele trecute. I-am zis la ala ca vreau Diesel. A zis ca de ce nu vreau benzina?! I-am zis pt ca Diesel e puternic si eficient. A zis ca benzina n-o sa fie niciodata ca un Diesel. I-am zis sa ma caute cand o sa aiba un Diesel la test.
-
AcceptTheChange, sâmbătă, 11.07.2020 09:57
Eu nu inteleg atata inversunare împotriva electricelor, ca bateriile nu stiu ce, ca durata de incarcare, ca viteza max pe autobahn... bai fratilor, mai aveti doar cativa ani sa va gudurati si va exaltati si sa radeti de valul electric... fix asa cum radeau si se schimoniseau si cei cu cai si trasuri cand au aparut primele automobile. Ca erau incete, ca le intrecei cu caii, ca trasurile n-o sa dispara in veci s.a.m.d., pana cand trasura cu cai mai vezi doar la parada si la plimbat mirii de la primarie la restaurant. Stati linistiti, acum traim early years si early adopters, cu putini actori implicati si infrastructura incipienta, dar tzunami-ul s-a pus in miscare, si nu mai conteaza ce doctrina sau ce elita sau ce grupare a facut-o, se va intampla oricum iar inovatia inerenta oamenilor il va duce mai departe, mai rapid si mai performant, de la naveta zilnica citadina si pana la concediul oricat de indepartat. O sa fie la fel de lejer precum folosim acum smartphone.ul. Cand era motorul cu aburi acu 200 de ani se gandeau ei ca va putea exista ceva mai bun? Se gandeau ei la tranzistori, injectie directă de benzina, lithiu-ion sau graphene??? Asa si voi, o dati inainte cu baterii de laptop pe roti, pt ca nu puteti imagina mai mult..dar e ok, nici noi, doar ca noi acceptam ca poate exista schimbarea, asa ca please mai putin cu ranjetele atotcunoscatoare pe sub mustăți.
-
Green_Alex, sâmbătă, 11.07.2020 12:37
Unele dintre cele mai urate topicuri sunt cele in care se mentioneaza electricele. Acolo iese tot vitriolul si ochelarii de cal: pe de o parte sunt unii pentru care orice nu este electric este o mizerie "depasita moral" oricata inovatie ar include si oricate beneficii ar aduce, iar pe de alta parte sunt cei care ar fi ins stare sa calculeze si vanturile trase de instalatorii panourilor solare ca sa arate ca si masinile electrice sunt mai poluante (decat cele termice) sau poluarea nu e reala pana la "poluarea nu conteaza" de fapt. Din pacate astfel de discutii fara argumente, fara nici o baza stiintifica si fara nici un beneficiu se repeta la fiecare articol in care se mentioneaza ceva despre vreo masina electrica. Acceptati oameni buni ca asa cum unora le plac masinile cu ICE altora le plac electricele, asa cum pentru unii este mai convenabil sa cumpere diesel sau benzina, pentru altii este mai convenabil sa dea mai multi bani pe un electric, sau hibrid, sau orice altceva. Cat timp sunt banii personali nu vad care e problema. Problema vine insa atunci cand te aflii pe strada, sau pe marginea ei si trece o fumigena (de multe ori fara DPF) si vezi ca nu mai poti respira. Daca toate masinile ICE ar fi Eur 6 nu cred ca s-ar discuta atat de mult despre poluarea produsa de ele, chiar si in orase. In rest total de acord cu ce zice @AcceptTheChange mai sus.
-
Haters gonna hate, sâmbătă, 11.07.2020 14:52
Nu am vazut pana acum vreun "atac" asupra electricelor din partea cuiva care sa nu contina urme de ura. E clar ca cei care comenteaza in stilul asta nu stiu despre ce vorbesc. Fac pariu ca daca ati avea bani toti v-ati lua cate o electrica. Toti. Nici nu are rost sa va explic de ce, exista servicii de rental masini electrice la minut. Luati de mergeti si reveniti aici cu impresii. Nu ai niciun motiv sa nu detii o masina electrica daca te misti in oras mai mult de 80%. Absolut nici unul.
-
Edikkk, duminică, 12.07.2020 13:06
Dle Green Alex sunteţi o mare dezamăgire !! Încalzirea globală, climat change - este EXTREM DE REAL ŞI EXTREM DE GRAV !! Poţi să fii şi mama lui EURO 6d sau EURO 7 , dar maşinile full termice tot 100% POLUANTE SUNT !!!! SCOATEREA PETROLULUI DIN PĂMÂNT ŞI ARDEREA LUI ÎN ATMOSFERĂ ESTE UN LUCRU EXTREM DE GRAV ! 9 MILIOANE DE BARILI ÎN FIECARE 24 ORE !!! ZI DE ZI , FĂRĂ ÎNCETARE !!! Temperaturile medii generale cresc exponenţial ŞI SUNT DEJA DOVEDITE DATORITĂ 100% ACŢIUNII OMULUI DE A EXTRAGE ŞI ARDE CARBUNI, GAZ ŞI PETROL ! Ruşine Alex Green. Poţi fi maxim Alex Yellow. Dar Green în nici un caz.
-
Edikkk, duminică, 12.07.2020 20:22
Oameni nevinovaţi îşi pierd casele şi ţara, din cauza încălzirii globale, ei vor fi primii, dar dacă nu oprim în câteva sute de ani, milioane poate miliarde vor suferi Dar ce ne interesează, vom fi morţi de mult, noi să trăim bine, vorba aia "diesel deasupra tuturor"
-
Edikkk, duminică, 12.07.2020 20:23
https://youtu.be/TZ0j6kr4ZJ0
-
Green_Alex, luni, 13.07.2020 08:31
@Edikkk eu unu sunt de acord ca extragerea petrolului si arderea lui au efecte negative asupra atmosferei terestre si implicit asupra vietii de pe pamant. Cu toate astea pana nu gasim o solutie alternativa viabila este greu sa le dai in cap continuu asa cum faceti dumneavoastra fara discriminare. Masinile electrice reprezinta viitorul, dar pana nu vor fi la acelasi pret cu cele ICE nu poti acuza oamenii ca iau o decizie in defavoarea lor din cauza banilor. Si ca sa revin la o discutie mai veche, parerea dumneavoastra o stim, dar cum ramane cu actiunile, ce conduceti? Si am uitat sa actualizez, eu unul cand nu sunt pe 2 roti conduc masina familiei care este hibrida. Cum ar veni nu dau doar din gura, contribui si cu buzunarul.
-
alex, marţi, 14.07.2020 18:00
@AcceptTheChange E buna analogia cu automobilul si trasurile doar ca omiti un detaliu esential. Automobilul nu a cucerit lumea pana nu a introdus Ford linia de productie facand peste noapte Model T-ul mult mai ierftin si mai accesibil si a determinat o masa imensa de oameni sa renunte la cai in favoarea automobilelor. Dar au renuntat de bunavoie pentru ca masinile erau mai accesibile decat caii si necesitau mai putina grija. Fara subventii, fara reglementari si fara restrictii de circulatie in centrul orasului. Piata pur si simplu a facut ca oamenii sa renunte la cai in favoarea automobilelor pentru ca erau mai eficiente decat caii, necesitau mai putina intretinere decat acestia si erau accesibile. Ceea ce ni se propune acum cu electricele, ca sa pastram analogia, este un automobil de 2 ori mai scump decat o caruta cu cai, care nu merge neaparat mai ieftin decat aceasta (inafara UE) si care are nevoie de grija speciala sa nu-si epuizeze resursele inainte sa ajunga la urmatoarea sursa. Ca o sumarizare, automobilul a castigat categoric si ireversibil la calculul economic in fata cailor. Electricele inca nu reusesc sa castige categoric in fata masinilor cu motoare clasice. Acum 200 de ani nimeni nu si-a imaginat ca poate exista ceva mai bun decat motorul pe aburi. Dar cand a venit motorul Diesel si si-a dovedit avantajele, pur si simplu a maturat motorul cu abur de pe piata intr-un timp foarte scurt si domina in prezent tot ce inseamna transporturi maritime, feroviare si rutiere de volum. Concluzia este ca tot timpul tehnologia mai buna inlocuieste tehnologia mai slaba daca cea dintai este mai rentabila. Electricele deocamdata nu se pot lauda cu asa ceva. Si inafara catorva voci de hateri sau a unora carora le place cum suna un V6 sau V8 (ma incadrez printre ei), majoritatea celor critici sunt doar... critici. Si iau la puricat orice afirmatie, orice specificatie, si intreaba si descos, si fac scenarii si provoaca electricele la tot ce ar trebui sa faca o masina. Si nu cred ca trebuie catalogat cineva drept obtuz cand o masina electrica intai cere si apoi ofera ceva. Ce cere? Cere in primul rand multi bani apoi cere unele schimbari chiar in stilul de viata sau de a calatori si mai apoi ofera cate ceva. Ce ofera mai apoi? Dinamica mai buna, confort acustic sporit, economie la costul de rulare, posibilitatea de incarcare acasa etc. Dar sacrificiul initial e mare.
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
Marea teapa a masinililor electrice; nu numai ca incarcarea nu mai este gratuita, dar platesti foarte scump curentul. De exemplu, Renovatio tarifeaza energia electrica la un pret unuitar de aproape 3 ori mai scump decat plateste un consumator casnic. In acest fel nu se recupereaza niciodata diferenta de pret la achizitie fata de un automobil clasic. O masina electrica renteaza doar daca stai la curte, si poti sa o pui seara la incarcat in incarcatorul propriu.