Volkswagen prezintă Arteon facelift și primul Arteon Shooting Brake: gama include o variantă plug-in hybrid de 218 CP și versiune de performanță de 320 CP
Volkswagen a publicat primele imagini și informații tehnice despre Arteon facelift, care primește în premieră o variantă break, dar și o versiune plug-in hybrid de 218 cai putere. În plus, noul Arteon R are 320 CP.
Volkswagen a anunțat o actualizare majoră pentru Arteon, care primește numeroase noutăți cu ocazia unui facelift. Sedanul coupe de segment mediu va fi disponibil acum și într-o versiune break comercializată sub numele Arteon Shooting Brake.
În plus, Arteon primește în premieră și o versiune plug-in hybrid, în timp ce noile versiuni de performanță Arteon R și Arteon Shooting Brake R vor avea 320 de cai putere.
Dezvoltate pe platforma MQB a Grupului Volkswagen, Arteon facelift și Arteon Shooting Brake au o lungime de 4.866 mm, o lățime de 1.871 mm și un ampatament de 2.840 mm.
Varianta Fastback are o înălțime de 1.428 mm, în timp ce versiunea Shooting Brake este ușor mai înaltă, de 1.447 mm. La exterior, modificările primite de Arteon sunt mai degrabă minore, cu excepția unor elemente mai angulare.
În premieră, Arteon poate fi comandat cu lumini LED de zi integrate sub farurile standard LED și, opțional, în centrul grilei radiatorului, care poate fi astfel iluminat. De asemenea, printr-o serie de retușuri au trecut și stopurile.
În plus, varianta Shooting Brake are design specific în partea din spate, începând din zona montantului B. Versiunea de performanță Arteon R utilizează jante de 20 inch și un sistem de evacuare dezvoltat special cu patru ieșiri trapezoidale.
Arteon Shooting Brake oferă ca avantaj un spațiu mai mare pentru portbagaj, în special cu scaunele spate rabatate: 1.632 de litri, comparativ cu cei 1.557 litri ai lui Arteon facelift.
Totuși, cu scaunele scaune poziționate în mod obișnuit, break-ul are o capacitate de 565 litri, cu numai 2 litri mai mare.
La interior, Volkswagen a introdus de asemenea o serie de noutăți și a redesenat planșa de bord, inclusiv la nivelul consolei centrale, a gurilor de ventilație și a controalelor pentru aerul condiționat, iar modificări au fost aplicate inclusiv pentru pielea tapițeriei.
Standard, ambele modele Arteon au primit instrumentar de bord digital, și anume Digital Cockpit Pro, cu ecran de 10.25 inch. Șoferul are posibilitatea de a schimba între trei layout-uri prin intermediul butonului View de pe volanul multifuncțional.
Sistemul de infotainment MIB3 a fost integrat imediat deasupra controalelor pentru sistemul de aer condiționat și este disponibil în versiuni de 8 inch și 9.2 inch, iar cea superioară include standard și sistem de navigație. Noutățile la acest capitol sunt controlul vocal și utilizarea smartphone-ului pe post de cheie.
Sistemul include aplicația App-Connect Wireless pentru compatibilitate cu Apple CarPlay și Android Auto. Nu lipsesc nici controalele touch de pe volan, iar sistemul audio Harman/Kardon are 12 boxe și oferă o putere totală de 700 W.
Volkswagen Arteon facelift și Arteon Shooting Brake vor fi disponibile cu o gamă diversificată de motorizări. Versiunile pe benzină utilizează un motor turbo TSI de 2.0 litri în versiuni de 190 CP (tracțiune față) și 280 CP (tratiune integrală).
Fanii motoarelor diesel vor avea la dispoziție un motor TDI de 2.0 litri, disponibil la rândul său în versiuni de 150 CP și 200 CP. Varianta de 150 CP este disponibilă doar în versiune cu tracțiune față, în timp ce varianta de 200 CP poate fi achiziționată și cu tracțiune integrală. Indiferent de motorizarea aleasă, cutia de viteze este DSG cu 7 trepte.
Principala noutate la acest capitol este reprezentată însă de versiunea plug-in hybrid, care utilizează un motor pe benzină TSI de 156 CP și un motor electric de 115 CP. Împreună, acestea generează echivalentul a 218 CP.
Versiunea plug-in hybrid oferă tracțiune față și este singura care utilizează o cutie de viteze DSG cu 6 trepte. Versiunea de performanță R mizează pe un TSI de 2.0 litri care atinge 320 CP între 5.350 - 6.500 rpm, în timp ce cuplul maxim de 420 Nm este atins de la 2.000 rpm.
Volkswagen Arteon facelift și Arteon Shooting Brake primesc de asemenea și o serie de îmbunătățiri în privința sistemelor de asistență. Primul pe listă este Travel Assist, care permite un condus parțial autonom la viteze de până la 210 km/h, însă germanii propun și opțional și sistemul Active Lighting System.
Pe lista sistemelor de asistență se mai regăsesc și Adaptive Cruise Control predictiv, Adaptive Chassis Control, Dynamic Light Assist, Lane Assist, Light Assist, Automatic Post-Collision Braking System sau Park Assist.
Noua gamă Arteon va fi disponibilă pe piața europeană începând din a doua jumătate a anului viitor.
Via Volkswagen
La exterior arata superb. Poate de fata nu sunt sigur 100%. Altfel, proportii excelente si detalii de design simple si cu gust. Mai ales ca VW in general e atat de blamat pentru designul anost. Interiorul, tipic VW. Trebuie vazut in viata reala. Aici nu tin minte sa fi vazut vreo una. Pasat CC da, generatiile vechi, dar Arteon, parca nu.