Detalii despre programul european de tip Rabla pentru "mașini curate": Germania vrea includerea mașinilor cu emisii de până la 140 grame pe kilometru
Constructorii germani fac presiuni pentru ca programul european pentru cumpărarea de "mașini curate" să includă și mașinile cu motoare cu combustie internă care emit până la 140 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Uniunea Europeană pregătește în această perioadă un program de investiții de 100 de miliarde de euro pentru industria auto.
Potrivit unui document de lucru al Comisiei Europene, 20 de miliarde de euro din această sumă vor fi alocate pentru "Purchasing Facility for Clean Vehicles", un program care teoretic este asemănător cu programul Rabla Plus din România pentru achiziționarea de mașini electrice și plugin hybrid.
Cu toate acestea, statele europene nu au ajuns încă la un acord cu privire la definiția unei "mașini curate" și la sumele care vor fi alocate ca "bonus" pentru achiziționarea unei astfel de mașini.
Potrivit unor informații dezvăluite de publicația germană Sueddeutsche Zeitung, Ministerul Transporturilor din Germania, care pratic apară interesele constructorilor din această țară, face presiuni pentru ca în definiția "mașinilor curate" să fie incluse și mașinile cu motoare cu combustie internă care emit până la 140 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.
O astfel de includere ar însemna că europenii ar putea beneficia de bonusuri inclusiv pentru achiziționarea de SUV-uri. Presiunile vin în ciuda faptului că regulamentul Uniunii Europene prevede o limită medie de numai 95 de grame de dioxid de carbon pe kilometru începând din 2021 pentru a reduce emisiile.
Pe de altă parte, cancelarul german Angela Merkel a menționat anterior că orice pachet financiar trebuie să aibă ca scop protecția mediului, astfel că este puțin probabil ca propunerea Ministerului Transporturilor din Germania să fie acceptată.
Cea mai importantă prevedere a documentului este propunerea ca mașinile electrice să fie scutite de plată TVA-ului în toate statele Uniunii Europene. Practic, aceasta măsură va conduce la scăderea prețurilor la mașini electrice în România cu 19%, valoarea TVA-ului aplicată în prezent în țara noastră.
În plus, o sumă cuprinsă între 40 și 60 de miliarde de euro ar urma să fie alocată pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie electrice. Proiectul final urmează să fie prezentat în 27 mai.
Cea mai mare eroare este ca toata lumea se leaga de acest CO2 pe care il expiram si noi si care nu are treaba cu sanatatea noastra. Unii oameni mai putin informati chiar au inceput sa creada ca acesta este nociv. Trebuie sa se testeze emisiile toxice, CO2 poate reda doar cam cat consuma aproximativ o masina pentru ca benzina si motorina emana acest gaz prin ardere deoarece face parte din structura lor chmica si nu poate fi redus decat reducand consumul de combustibil. Este buna reducerea consumului de combustibil, dar altele sunt gazele care ne omoara pe noi.