Aniversare în familia Mercedes-Benz: sedanul de performanță 190 E 2.5-16 Evolution II împlinește 30 de ani la debut
Sedanul de performanță Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II împlinește 30 de ani de la prezentarea din cadrul Salonului Auto de la Geneva. Motorul de 2.5 litri folosit de nemți dezvolta 235 de cai putere, iar în cazul versiunii de circuit, propulsorul livra până la 373 CP.
Mercedes-Benz are motive de sărbătoare: în urmă cu 30 de ani, nemții lansau sedanul de performanță 190 E 2.5-16 Evolution II în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Modelul de stradă, cunoscut popular sub denumirea simplă Evo II, a fost produs în 502 unități și a stat la baza versiunii de competiții utilizată în DTM.
Sub capota lui Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II se afla un motor de 2.5 litri capabil să ofere 235 de cai putere la 7.200 rpm. Spre deosebire de versiunea Evo I, lansată în 1989, noua variantă a fost echipată cu suspensii modificate, iar caroseria a devenit și mai rigidă.
În același timp, nemții au pregătit un pachet aerodinamic și mai complex, iar punctul de atracție a fost aripa spate supradimensionată. Aceasta a fost dezvoltată de Rudiger Faul (inginer în cadrul departamentului de dezvoltare) și de Richard Lapple (profesor în cadrul Universității din Stuttgart).
Pentru varianta folosită de nemți în DTM, motorul de 2.5 litri a fost modificat, iar puterea acestuia a crescut până la 373 de cai. Acest motor a fost ultimul preparat de departamentul de dezvoltare din cadrul Mercedes-Benz, sarcina fiind ulterior preluată de divizia AMG.
Versiunea de competiții a lui Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II a debutat în 16 iunie 1990 pe circuitul de la Nurburgring. Prima victorie a fost obținută de Kurt Thiim în 5 august 1990, iar până la finalul acelui sezon de DTM, toate echipele au beneficiat de serviciile lui Evo II.
În 1991, Klaus Ludwig încheia campionatul de DTM pe poziția secundă, iar un an mai târziu devenea campion cu Evo II. Totodată, în sezonul de DTM din 1992, modelul producătorului din Stuttgart s-a impus în 16 dintre cele 24 de curse.
Ce masina frumoasa,sportivitatea in forma pura,masina de barbat adevarat. Cand ma uit la noile modele de la amg si nu numai,imi vine sa ma pensez,sa ma epilez pe picioare,sa pun curcubeul pe mine si sa ma duc pe Dorobanti cu 40 la ora.