Acesta este Mercedes-Benz Clasa E facelift: modificări minore la exterior, interior cu ecrane de 12.3 inch și motorizări mild-hybrid și plug-in hybrid
Mercedes-Benz a prezentat Clasa E facelift. Modelul de clasă mare a "suferit" mici modificări la nivel estetic, a primit un interior plin cu tehnologii moderne și sisteme de asistență, iar gama de motorizări oferă variante mild-hybrid și plug-in hybrid. Pentru moment, vârful de gamă poartă numele de AMG E53 4Matic+.
Mercedes-Benz a publicat primele fotografii și detalii referitoare la Clasa E facelift. Pentru moment, reprezentanții constructorului german au oferit informații doar despre versiunile sedan, break și cross (All Terrain).
Mercedes-Benz Clasa E facelift dispune acum de faruri full-LED standard (opțional Multibeam LED), stopurile au un design nou, spoilerele au fost restilizate, iar grila frontală a primit și ea câteva modificări discrete.
Pentru exterior, constructorul german a pregătit trei linii de echipare: Avantgarde, Exclusive și AMG. În același timp, varianta All Terrain va fi echipată cu protecții suplimentare de caroserie.
Pentru interior, constructorul german a pregătit un volan nou, un instrumentar digital de bord care poate fi comandat în versiuni de 10.25 sau 12.3 inch, noul sistem de infotainment MBUX disponibil alături de un ecran cu diagonala de 10.25 sau 12.3 inch și un pachet nou de parcare cu camere video care compun o imagine la 360 de grade.
În același timp, Mercedes-Benz introduce o serie noi de funcții pentru tehnologia Active Distance Assist Distronic. Aceasta va putea fi comandată cu Active Stop-and-Go Assist, Active Steering Assist, Active Brake Assist și Active Blind Sport Assist. În aceste condiții, Mercedes-Benz Clasa E facelift devine un vehicul semi-autonom în anumite condiții de trafic.
Instrumentarul digital de bord va miza pe patru teme: Modern Classic, Sport, Progressive și Discreet. În același timp, nemții introduc sistemele Energizing Seat Kinetics, Energizing Comfort Control cu Energizing Coach și Power Nap (doar pentru versiunile plug-in hybrid). Funcția Power Nap include trei programe (Falling Asleep, Sleeping și Waking) și a fost gândită pentru momentele în care șoferii așteaptă ca bateria să se încarce.
Mercedes-Benz spune că actualul Clasa E facelift va fi disponibil în șapte versiuni plug-in hybrid (sedan, break, roți motrice spate sau tracțiune integrală) care vor îmbina resursele unui motor electric cu cele ale unui diesel sau ale unui propulsor pe benzină. Pentru moment, aceste versiuni încă nu au fost detaliate.
În același timp, nemții promit o gamă de propulsoare pe benzină cu puteri cuprinse între 156 și 367 CP. Gama de motorizări diesel va avea puteri cuprinse între 160 și 330 CP.
Pentru moment, oficialii producătorului german nu vin cu detalii complete despre toate propulsoarele pregătite. Nemții au ales să menționeze un nou motor pe benzină de 2.0 litri (M 254) care va fi echipat cu un sistem mild-hybrid EQ Boost la 48V. În total, această versiune va oferi 268 de cai putere. O altă versiune mild-hybrid va miza pe motorul pe benzină cu șase cilindri (M 256), iar cea mai generoasă versiune va oferi 367 de cai putere.
Conform oficialilor producătorului german, motoarele diesel vor fi echipate cu un sistem dublu pentru tratarea gazelor de eșapament cu o soluție pe bază de uree (proces denumit reducere catalitică selectivă).
Mercedes-Benz nu uită de fanii versiunilor de performanță și anunță lansarea variantei AMG E53 4Matic+ facelift (sedan și break).
Sub capota modelului de performanță se află un motor pe benzină cu șase cilindri în linie de 3.0 litri capabil să ofere 435 de cai putere la 6.100 rpm și 520 Nm între 1.800 și 5.800 rpm. Pentru a obține aceste valori, nemții spun că au mizat atât pe o turbină, cât și pe un compresor electric. În plus, motorul cu ardere internă este susținut de sistemul mild-hybrid EQ Boost care plusează cu 22 de cai putere și 250 Nm. Resursele lui Mercedes-AMG E53 4Matic+ facelift sunt gestionate de transmisia automată cu nouă rapoarte AMG Speedshift TCT și de sistemul de tracțiune integrală AMG Performance 4Matic+.
În aceste condiții, sedanul AMG E53 facelift accelerează de la 0 la 100 km/h în 4.5 secunde, în timp ce varianta break este mai lentă cu 0.1 secunde. Indiferent de versiunea de caroserie aleasă, viteza de top este limitată la 250 km/h (270 km/h cu pachetul AMG Driver).
Versiunea de performanță va fi echipată cu suspensia AMG Ride Control+, cu sistemul AMG Dynamic Select cu cinci moduri de rulare (Slippery, Comfort, Sport, Sport+ și Individual) și cu un sistem de frânare cu discuri de 370 de mm pe puntea față, respectiv 360 de mm pe puntea spate.
@AM: In "Resursele lui Mercedes-AMG E63 4Matic+ facelift sunt gestionate" si "sedanul AMG E63 facelift accelerează" ar trebui sa fie "E53".