Cupra a prezentat SUV-ul de performanță Formentor: ibericii oferă o versiune plug-in hybrid cu 245 CP și o variantă pe benzină cu 310 CP
Cupra a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Formentor. Primul model de sine stătător dezvoltat de divizia de performanță va fi disponibil atât cu o motorizare pe benzină cu 310 CP, cât și într-o variantă plug-in hybrid cu 245 de cai putere.
Cupra Formentor, primul model de sine stătător dezvoltat de divizia de performanță a mărcii Seat, a fost prezentat oficial. Modelul era programat pentru debut în cadrul Salonului Auto de la Geneva, însă evenimentul elvețian a fost anulat ca urmare a epidemiei de coronavirus. Cu toate acesta, reprezentanții Cupra și-au respectat angajamentul și au lansat noul SUV.
Cupra Formentor preia o bună parte din elementele de design pe care deja le-am admirat în 2019 pe conceptul cu același nume. SUV-ul mizează pe un design atletic cu elemente aerodinamice agresive. Cupra a pregătit o grilă frontală generoasă, prize de aer mari și un difuzor spate care "ascunde" într-un mod plăcut cele patru terminații ale sistemului de evacuare. Standard, Cupra Formentor va fi disponibil standard cu jante cu diametrul de 19 inch care "maschează" sistemul de frânare semnat de Brembo.
Cupra Formentor are o lungime de 4.450 de mm, lățimea măsoară 1.839 de mm, iar înălțimea este de 1.511 mm. Ampatamentul anunțat de iberici este de 2.680 de mm, iar volumul portbagajului este de 450 de litri.
Clienții vor avea de ales din nouă culori de caroserie: Urban SIlver, Midnight Black, Magnetic Tech, Candy White, Graphene Grey, Dark Camouflage, Desire Red, Petrol Blue Matt și Magnetic Tech Matt.
La interior, clienții se vor bucura de scaune sport disponibile în Petrol Blue sau Black, de un instrumentar digital de bord și de un ecran central cu diagonala de 12 inch. Tot la interior, divizia de performanță a pregătit un volan cu accente roșiatice care integrează și buton pentru pornirea/oprirea motorului.
Noul Cupra Formentor va fi disponibil în două versiuni de motorizare. Prima dintre acestea va miza pe un sistem plug-in hybrid format dintr-un motor de 1.4 litri cu 150 CP și un motor electric cu 115 CP. În total, sistemul PHEV dezvoltă 245 de cai putere și 400 Nm, iar bateria cu capacitate de 13 kWh oferă o autonomie electrică de circa 50 de kilometri. Resursele acestei versiuni vor fi gestionate de o cutie automată DSG.
A doua motorizare propusă de Cupra pentru noul Formentor este una convențională. Ibericii oferă un motor pe benzină de 2.0 litri care dezvoltă 310 cai putere și 400 Nm. În acest, resursele sunt gestionate de sistemul de tracțiune integrală 4Drive și de transmisia automată DSG. Pentru moment, reprezentanții Cupra nu au oferit și detalii cu privire la performanțele celor două versiuni.
Pentru un comportament dinamic bun, Cupra oferă pe noul SUV de performanță și sistemul DCC (Dynamic Chassis Control).
Faruri, stopuri, linii, seamana exact la fel cu Cupra Ateca. Singura diferenta este ca la Formentor in spate este ca spatele este in forma de coupe.