Rombat va produce în România baterii Li-Ion pentru mașini electrice: unitate de producție la Cernica cu o capacitate de 100 MWh pe lună

Publicat marţi, 11.02.2020 12:11 de Daniel Popescu, Foto: Rombat

Producătorul român Rombat va începe în această primăvară să producă baterii Li-Ion pentru mașini electrice la o unitate de producție din Cernica cu o capacitate de 100 MWh pe lună.

România este pe punctul de a avea începând din această primăvară prima unitate de producție de baterii Li-Ion pentru mașini electrice, care va fi operată de producătorul de baterii Rombat.

Informația apare într-un document intern al companiei Rombat citat de publicația LifeNews care este disponibil și pe site-ul oficial al companiei. Documentul oferă o serie de detalii despre noua facilitate de producție din localitatea Cernica situată în apropierea Bucureștiului.

Astfel, unitatea de producție pentru baterii Li-Ion pentru mașini electrice ocupă o suprafață de 5.000 de metri pătrați pe două nivele și are o capacitate de producție de 100 MWh pe lună, iar investiția totală a fost de 12 milioane de euro. În contextul în care mașinile electrice de oraș au în prezent baterii de circa 50 kWh, capacitatea de producție Rombat va fi suficientă pentru aproximativ 24.000 de mașini electrice pe an.

Rombat a publicat deja și un anunț de angajare pe site-ul oficial în care menționează că are nevoie de ingineri electro- chimiști, ingineri de proces, ingineri mecanici, ingineri calitate, analiști calitate, electricieni și muncitori necalificați pentru noua unitate de produtie.

Noua unitate a fost deja finalizată, iar producția efectivă este programată să înceapă în primăvara acestui an.

"Fabrica de celule Li-Ion de la Cernica este pasul către viitor făcut de Rombat și o investiție de referință de pe piața românească. În parteneriat cu Prime Technologies vom dezvolta baterii Li-Ion de tip custom made și vom intra într-o piață nouă pentru Rombat", explică Eduard Croitoru, director de marketing și vânzări al Rombat, în documentul citat.

Rombat este cunoscut pe piața locală pentru producția de baterii clasice plumb acid pentru mașini cu motoare cu combustie internă, însă compania își diversifică acum activitatea ca urmare a creșterii cererii pentru mașini electrice la nivel european.

"Rombat va continua să producă baterii plumb acid, dar investește și în baterii Li-Ion. Toate prognozele din industria auto indică o trecere abruptă spre automobilul electric. Bineînțeles, și în 2030 majoritatea parcului auto va fi alcătuit tot din automobile clasice, [...] astfel că bateriile plumb acid au încă piață pe următorii 20 ani", explică Ioan Repede, directorul general al Rombat.

Notă: Imaginea ilustrează o unitate de producție de baterii din Bistrița. 

Via LifeNews, Rombat (PDF)

  • Tatraurs, marţi, 11.02.2020 12:19

    Producatorul roman care a fost cumparat de o firma israeliana cu sediul in Africa de S!

  • asm, marţi, 11.02.2020 12:42

    Da, dar aces producător are producție în țară, anunță extinderea acestei producții, face export (nu puțin) și face și ceva ce nu mulți fac pe la noi - cercetare.

  • mk8, marţi, 11.02.2020 12:50

    Echivalent baterii pt 1000 de Tesle S pe an ori 1200 i-Pace. JLR sint salvati. :)

  • Snow, marţi, 11.02.2020 13:23

    Un bun inceput, felicitari Rombat !

  • Green_Alex, marţi, 11.02.2020 13:30

    @Tatra: nu prea ma intereseaza unde se duce profitul atata timp cat angajatii sunt in romania.

  • Moldovean, marţi, 11.02.2020 13:37

    @Green_Alex Exact, nu se deosebește cu nimic că patronul e israelian sau român atât timp cât producția și angajații sunt aici. Românul oricum e naționalist și patriot doar din gură. Dacă ar fi iubit țara și-ar fi respectat semenii în trafic și în general. Dacă ar fi iubit țara, nu ar mai fi aruncat gunoaie pe unde apucă. Și mai sunt mult exemple.

  • Tatraurs, marţi, 11.02.2020 14:18

    @green alex. Ba pe mine ma intereseaza unde se duce profitul,d'aia am scarba de corporatiile dun Romania. Si m.am referit la altceva in comentariul de mai sus. Producator roman/producator din Romania,fa o duferenta. Daca nu intelegi,te ajut eu,producatorul roman Ford a lansat un nou model fabricat la Craiova? Cum iti suna? Gresit,nu?

  • MarDark, marţi, 11.02.2020 14:54

    @Tatraurs Boss calmeaza-te, daca patronul roman a preferat sa vanda catre patronul israelian penru frumoasa suma de 40 de milioane de euro asta a fost dorinta lui. Daca te interesa atat de tare trebuia tu sa te duci sa faci o contra oferta sa ramana patronat romanesc, dar tu esti patron doar din tastatura din pacate. Ca sa revenim la semantica, este o firma romaneasca, cu sediul social in romania si cu patronat strain. Ford in schimb este o firma americana cu sediul social in romania si cu patronat strain. Decat sa fiti atat de destepti si tari in gura pe net nu va ducet voi sa salvati firmele romanesti sa ramana autentice neaose conduse de bravi romani ca stejarii?

  • Adrian, marţi, 11.02.2020 15:04

    @MarDark Pai nu putem face asta! Pai de ce? Pai pentru ca nu avem cu ce! Pai de ce? Pai pentru ca Rosia Montana, Petrom si Marea Neagra, Exxon si gazele, industria "nerentabila", si cate si mai cate. Pricepi? Nu cred. @Green Pacat ca nu iti pasa. Pentru ca la fel fac si bancile cu banii de la tine, Carrefour, BMW, Coca Cola sau farmaceuticele. Iar spitalele noastre nu au bani, transporturile si invatamantul asisderea. Credeai ca e doar coruptie si proasta gestiune? Citeste comentariul lui Inexorabil din articolul despre infrastructura statiilor de incarcare masini electrice.

  • Green_Alex, marţi, 11.02.2020 15:15

    @Tatra: desi mergem pe forma mai mult decat pe fond te voi contrazice: Rombat este o firma romaneasca (inregistrata in romania, cu sediu in romania) si cu patron strain (o alta firma). Deja la firmele pe actiuni mi se pare imposibil sa evaluezi in termen de nationalitate a patronului. Pe de alta parte o firma care are filiale in mai multe tari...ce nationalitate ii atribui, multinationala? Oricum eu unul nu cred ca mai trebuie evaluata din punct de vedere al nationalitatii o firma, dar daca insistam pe ideea asta, nationalitatea firmei este data de locul unde opereaza si de majoritatea angajatilor, si atunci cred ca putem incadra si filiala Ford de la craiova la firma romaneasca. oricum nu cred ca e important, nu ajuta decat la activarea unor centrii nationalisti care in general fac numai rau. (Da stiu sunt un tradator de neam si tara). Iar referitor la externalizarea profitului....daca vorbim de profitul dupa taxe chiar nu am nici o problema; daca evita plata taxelor, ma deranjeaza, dar as spune ca tot prostia statului este ca-i lasa sa nu plateasca taxe. Principalul este ca salariile (si taxele aferente) sa fie platite in romania si oamenii sa aiba de lucru aici. Mania asta proletara cu care ii vad pe unii ca acuza multinationalele mi se pare o manipulare atat de ieftina...dar care prinde la vechi si noi deopotriva. Elementul comun in povestea asta nu este varsta, este educatia (sau lipsa ei).

  • MarDark, marţi, 11.02.2020 15:19

    @Adrian stii de ce nu putem? Nu pentru ce ai enumerat tu? Pentru ca nu suntem in stare. A fost vanduta pe 40 de mil de euro nu pe ochi frumosi. Asta inseamna ca avea cautare. De ce a vandut bravul stejar? Pentru ca altu a fost in stare de mai mult. Nu mai fiti ghiocei, fiti patroni, nu mai fiti saraci, salvati firmele! Dar stati putin ca ele sunt ok, doar ca nu mai e un stejar romanesc brav in fruntea ei. Intelegi? Nu cred.

  • Green_Alex, marţi, 11.02.2020 15:25

    @Adrian Nici bancile si nici Carrefour, BMW, Coca Cola sau farmaceuticele nu-ti baga mana in buzunar. Esti liber sa mergi la altii daca nu-ti place. Aaaaa, vrei o masina mai nu-stiu-cum, pai atunci marca banul la strain ca pe firmele locale le-a ingropat statul. Sau daca esti chiar patriot, vinde-ti casa si apucate si fa-ti o firma romaneasca de masini, si convinge alti patrioti sa ti le cumpere in detrimentul masinilor straine. La cati patrioti sar in sus cred ca ar fi business bun, te bagi? Postarile domnului Inexo nu prea le mai citesc, dar daca vrei sa explici ceva te rog sa nu te sfiesti, poti folosi cuvintele tale.

  • Tatraurs, marţi, 11.02.2020 15:52

    Green si mardark@ ori sunteti orbiti de furie ori trolati cu buna stiinta. Rombat a fost printre putinele firme romanesti pe care n-au reusit s-o vanda la "fiare vechi" de prietenii care ne-au adus democratia. In 1994 inca era de stat si trecea pe actiuni. Facea niste baterii atat de bune ca ii rusina pe germanii de la var...sau bo... A fost vanduta pe o suma atat de mica,nici 40% cat era cifra de afaceri pe un singur an incat e tare dubioasa toata treaba. Si nu uitati de ce isi muta multe firme profitul prin Panama sau Africa de S.Intelegi sau nu vreti ,nu cred ca sunteti atat de incuiati.Si de ce isinfac fabrica de la Bistrita taman in Bucuresti? Parca nu aveam autostrazi,asa tipauntoti,centura capitalei e praf si d'aia ne ocoleau toti,care e sparla?Ca Bucureatiul e mai aproape de turci decat de Europa de V,e dubios tare. Sa fie vreo jmecherie cum e aia cu certificate verzi si sa n-o cunoastem noi

  • coco, marţi, 11.02.2020 16:27

    capacitea e de 1,2 GWH/an , dar o maresc la 2,4 GWH / an ... asa scrie in Raportul de Audit al Grupului Metair ( de care apartine Rombat ) ... numa prostii vorbeste Presa !!!

  • Green_Alex, marţi, 11.02.2020 16:56

    @Tatra: Nu inteleg ce te nemultumeste, eu unu ma bucur pentru Rombat ca-i merge bine si deschide o fabrica noua. Asta e semn ca dupa ce a fost vanduta de un privat catre alt privat (din Africa de S) in firma s-a investit si cifra de afaceri a crescut. De aici reiese ca vanzarea a fost de bun augur. Restul afirmatiilor tale, ca pretul e mare sau mic, ca de ce e noua fbrica in Bucuresti, sau ca e vreo manarie cu certificatele verzi, sunt doar supozitii rautacioase. Incep sa recunosc tiparul, daca unuia ii merge bine inseamna ca a facut ceva rau.

  • Tatraurs, marţi, 11.02.2020 17:26

    @grewn alex. Nu o intoarce,nu e un privat din africa de sud,e o firma israeliana care isi externalizeaza profitul printr un offshore din africa de s. Da,vorba ta,de ce m.as deranja,hai sa ne bucuram,de ce nu?Ti-am raspuns mai sus,a fost vanduta cu mai putini bani ca cifra ei de afaceri pe un an,pacat ca nu vrei sa intelegi.

  • dan_grc, marţi, 11.02.2020 17:47

    Stiti cati bani se duc pe asistenta sociala ? 10 miliarde euro anual, enorm de mult pentru o tara ca a noastra, protectie trebuie doar pentru cei care nu mai pot munci, boli grave, invaliditati, dar nu pe aceste categorii se duc mare parte din.acesti bani, stie toata lumea, cu cateva milioane care muncesc in privat, plus peste un milion de bugetari, de unde bani de spitale si dezvoltare ? Daca mai punem si cat sifoneaza ministerele, primariile, reiese o risipa colosala, daca se vrea se pot obtine lejer peste 6-7 miliarde euro in plus, anual, bani ce pot intra in dezvoltare, totul este politic, politucul autohton, l-am auzit pe Oprisan, ce conduce Vrancea de 30 de ani, cica s-a zbatut pentru aeroport si.autostrada, dar " nu s-a vrut ", iar el are ditamai domeniul de cateva hectare, complex, vila, piscina, terenuri de tenis, etc, milioane de euro acolo, de unde ? Partea proasta este ca mai sunt prosti care cred aceste discursuri. Este nasol cand se externalizeaza profituri, dar cei care au vandut industria pe nimic au fost romanasii nostri, doar buzunarul lor a contat, n-au negociat pentru tara, nu le-a pus nimeni pistolul la tampla, pe principiul " asa s-a vrut din afara ", minciuni de prostit electoratul, toti cei din jurul nostru au obtinut mult mai multe avantaje de la marile concerne, vina este aici, nu in strainatate, chiar daca strainii incearca sa cumpere pe nimic, fara spagi nu reuseau asta, in.Ungaria, Polonia, Cehia, Slovacia, a fost mult mai greu cu astfel de practici, de aia sunt in fata noastra.

  • daniel.popescu, marţi, 11.02.2020 17:51

    @coco: Corect, capacitatea de 100 MWh este pe luna. Multumesc pentru observatie.

  • Ioeugen, marţi, 11.02.2020 20:51

    Respect moldovene...@Tatraurs... fabrica nu e la Bucuresti ci in Ilfov... cel mai probabil e vorba de fosta fabrica Acumulatorul...

  • Tatraurs, marţi, 11.02.2020 21:24

    @loeugen. E vorba de Prime Motors din Cernica axati pe baterii si masini electrice. Rombat-ul a cumparat 30% din actiunile lor. Un parteneriat in care rombatul a venit cu banii iar ceilalti cu cercetarea. Au impuscat doi iepuri cei de la Rombat,la o aruncatura de bat,proprietarii Rombat mai au o fabrica in Turcia,sunt axati pe zona de E a Europei.Pacat,puteau fi 100%cy capital romanesc dar nu se vrea si de la an la an,nu se mai poate.

  • ElZorab, marţi, 11.02.2020 22:04

    daca chiar vreti Adevarul si sunteti romani getbeget , trebuie sa stiti ca Rombat s-a vandut doar o parte catre SudAfricani , restul s-a asociat si apartine tot bistritenilor ... adica romanilor , iar investitia din Bucuresti este o afacere romaneasca 100%

  • Tatraurs, marţi, 11.02.2020 22:23

    Eizorab. Minti,Metair a cumparat 90,05%din actiunile Rombat iar de la alti actionari minoritari a cumparat inca 9%>

  • ElZorab, marţi, 11.02.2020 22:26

    iar Metair avea venituri de 2,5 miliarde $ si profit de 400 milioane $ acum 2 ani, azi trece de 3 miliarde $ venituri si 500 milioane $ profit . e o companie POTENTA financiar care isi permite sa faca multe in industria automotive ( achizitia Rombat in 2012 e de bine pt toate partile implicate ) https://bistritabusiness.ro/rombat-cumpara-o-firma-prin-care-devine-producator-de-baterii-litiu-ion/

  • inexorabil, miercuri, 12.02.2020 07:20

    Ce s-a împotmolit grecoteiul în mocirla…sofismelor. El se zbate (infructuos însă, dacă nu cumva ridicol…) să pună accentul pe “complicităţile interne”, în tentativa îndârjită de a diminua (că de eliminat este conştient şi el că n-are cum) vina EVIDENTĂ a “tagmei jefuitorilor” străini (Tudor Vladimirescu). Fiindcă prosperitatea ARTIFICIALĂ (alias consumerismul acesta blestemat, deloc ancorat în solul principiilor, cerinţelor şi semnelor…muncii; despre răbdare – cu ambele sensuri din DEX – şi cumpătare nici nu poate fi vorba, măi aceştia “de Dreapta”) plantată, în mod perfid (ehei, doar nu la întâmplare…nu uitaţi de “taina fărădelegii”), de slugile lui Antihrist pe meleagurile ortodoxe grăieşte ea însăşi prin gurile tuturor adoratorilor ei autohtoni…Cine se îndoieşte de acest adevăr…strivitor este el însuşi/ea însăşi suspect/ă de a aparţine aceleiaşi faune “pro-occidentale” sau mai degrabă “pro-europene”. Vrednic de reţinut este şi faptul că pe toţi aceşti viermi (afirm cu dragoste; nu vă lăsaţi amăgiţi de aparenţe!) nu-i vom auzi NICIODATĂ promovând interesele şi apologizând situaţia realmente îngrijorătoare a micului/mediului întreprinzător local (mai ales dacă le sunt gurile pline de “trufele” consumerismului importat, dar “democrat, avansat, civilizat” şi, ah, ”meritat”…şi mai tot timpul le sunt! – iar dacă aşii Propagandei internaţionalist-socialist-milenariste îi asmut cu aceste ciozvârte lumeşti irezistibile…cu toate că dânşii #rezistă…căţeluşii lor fideli reproduc imediat, în spirit autentic pavlovian şi fără nicio abatere, sloganurile şablonarde inoculate: “Dracnea”, “Veorica”, “PSD=PCR”, “baronii”, “Mafia”, “corupţia”, “statul de drept”, “justiţia independentă”…dar ei nu mărturisesc şi logica de bun simţ că justiţia trebuie să fie independentă de…serviciile secrete), adică QED: n-au “nicio gară” cu capitalismul…Deşi ei tocmai asta îşi imaginează: că ar fi capitalişti din…tată-n fiu. Nostim, nu? Apropo, inerţia (sau “inerţia” în cazul al doilea, după cum vom vedea mai jos) dovedită chiar la momentul acţiunii (adică înainte de ’89) comportă două laturi ontologice distincte: 1) “Disidenţii” năpârliţi postdecembristic trebuie asociaţi cu porcii din vremea tiranicului Jones (“Ferma Animalelor”); s-ar fi ridicat ei cu ceva palpabil împotriva stăpânirii, dacă nu i-ar fi stârnit “Seniorul”, recte EMOL? – indiscutabil că ar fi amorţit cu toţii în fabrici şi uzine, s-ar fi înecat în alcool şi ar fi spart seminţe la “radio şanţ”, antrenaţi în vârtejul…monotoniei de zi cu zi, deci s-ar fi manifestat în manieră “revoluţionară” la Sfântu’ aşteaptă; 2) Adevăraţii creştini chiar s-au bucurat de…prigoană, dacă într-adevăr s-a dezlănţuit asupra lor, mai precis asupra Bisericii, constatând că aveau ocazia extraordinară de a suferi pe Cruce, în numele lui Hristos [şi cred că nu există idioţi mai mari pe lume şi în istorie decât “înduioşaţii” şi “revoltaţii” care îi stigmatizează, ba chiar îi demonizează pe torţionarii bolşevici, adică pe oamenii binecuvântaţi duhovniceşte de asupriţii şi ucişii de mâna lor !!! – cu alte cuvinte, gestul inconştient al Apostolului Petru, pentru care Învăţătorul i-a răspuns, prompt şi aspru, “Mergi înapoia Mea, satano!”, se repetă, la nesfârşit, până în zilele noastre, (super/hiper)modernitatea constituind…circumstanţa agravantă], deci un ortodox în duh şi în adevăr nu se poate declara împotriva “comunismului”, dar va înţelege întotdeauna că o asemenea găselniţă provine de pe o prea vicleană filieră…socialistă, de aceea nu va “pune botul” nicicum la mesajul acest sport (inter)naţional tot mai…exersat astăzi. Cât despre subiect (ah, uitasem că ne aflăm pe un “site auto”), ce tot insistaţi, bre, pe un sistem…auxiliar? Bateria se bucură de locul/rolul ei precis între măruntaiele maşinii, dar n-o măguliţi mai mult decât poate suporta; nu de alta, dar n-ar fi exclus să i se urce la cap, pardon, la reacţiile chimice. Eu, unul, n-aş vrea să simt comportamentul unei baterii îndrăgostite. Păi se poate una ca asta? În loc să ne axăm pe ceea ce se cuvine dezbătut, recte pe sistemele principale: motor, transmisie… Trăiască şi înflorească scumpii şi indispensabilii mei “fani” (evrica! – am depistat formula minunată de încheiere; alţii sunt cu drumurile bune, dar eu prefer “fanii” buni). PS. Dacă vreun grangur UE s-ar nimeri pe “domeniul” (sau la plural – sănătate să-i dea Dumnezeu!) lui Oprişan, nici nu încape îndoială că ar savura protocolul de întâmpinare din partea gazdei, adică s-ar omeni în pofida “eticii socialiste” (consfinţite la Bruxellin, pardon, la Berlinelles). Oricum, nu fiţi supăraţi (sau invidioşi); viaţa este scurtă (acilişé), iar norocul se insinuează în funcţie de calitatea emolientului pe care şi-l aplică fiecare.

  • @Inoxidabil, miercuri, 12.02.2020 09:15

    …cu toate că dânşii #rezistă…căţeluşii lor fideli reproduc imediat, în spirit autentic pavlovian şi fără nicio abatere, sloganurile şablonarde inoculate: “Dracnea”, “Veorica”, “PSD=PCR”, “baronii”, “Mafia”, “corupţia”, “statul de drept”, “justiţia independentă”…dar ei nu mărturisesc şi logica de bun simţ că justiţia trebuie să fie independentă de…serviciile secrete) -- Inoxidabil Februarie 2020 De atâtea ori am arătat, cu argumente imbatabile, că n-am nicio tangenţă cu PSD… -- Inoxidabil Ianuarie 2020 ( https://www.automarket.ro/stiri/propuneri-pentru-traficul-de-pe-valea-prahovei-reabilitarea-unor-drumuri-95839.html ) QED

  • dan_grc, miercuri, 12.02.2020 09:19

    Iti doresc sa bei doar apa " potabila " de prin Dolj si Olt, zeci de milioane euro date de UE pentru retea de apa potabila si canalizare, la robinet ajunge noroi cu apa, atentat la sanatatea publica, toate astea fiind facute de jegurile la care te inchini, romani care isi bat joc de alti romani, sa-ti dea strainii bani, iar autoritatile ii fura si mai otravesc si populatia, du-te nenica la o manastire, poate acolo vei fi mai util.

  • inexorabil, miercuri, 12.02.2020 10:40

    Păi chiar n-am nicio tangenţă cu PSD (şi nu-l slujesc sub nicio formă!). De unde şi până când reiese că i-aş susţine eu vreodată cauza ??? Da’ ce, trebuie cumva plasat semnul echivalenţei între Adevăr (veşnic Viu) şi…un partid politic (oricare) ??? Cine propune drept credibilă o asemenea bazaconie?... La urma urmei, care…cauză? Toţi “politicienii” noştri se confundă cu lacheii Noului Capital (măi, dar TOŢI – vă puteţi imagina excepţie de la regulă?), indiferent de denominaţie/sectă. Adică îi “alegem” ca să…execute conştiincioşi (desigur, pe şest) ordinele emolare, în schimbul unei relative…samavolnicii (aşa au sau li se inoculează impresia: că ei şi numai ei ar “păstori” ţara şi numai după cum vrea muşchiul lor central). La naiba, trebuie să fii efectiv vidat mintal, ca să nu pricepi acest truism de grădiniţă...başca repetat de atâtea ori, că mi s-a acrit. Revin – ca să fie clar pentru totdeauna/toată lumea: această enormitate ocultă, cu caracter de snoavă, perpetuată cu patos şi (prea) uzată (cu scopul nemărturisit de a trece drept persuasivă) de “mainstream media”, recte “lupta” de zor împotriva “hidrei corupţiei/comunismului”, ţine (doar) la cretini sadea, incurabili. Cu această armă…spirituală (incomparabil de) redutabilă la discreţie, “maeştrii” din umbră (non-românească) sunt măguliţi cu garanţia absolută că niciun român nu va putea răsturna prin forţă, vreodată, statu-quo-ul impus, în mod programat şi etapizat (luând în calcul inclusiv perioada 1944-1989), acestei zone “geopolitice” (aiurea; este considerată vinovată de lez-europeism şi lez-progresism, pe motiv de “reminiscenţe slavo-bizantine” cică inadmisibile la confluenţa cu “lumea democrată, avansată şi civilizată”…iar dacă intervine şi lez-transumanismul în ecuaţia socială, deja s-ar declanşa turbarea în prea înaltele “sfere”). Ah, iată altă tactică propagandistică “subtilă” : acreditarea unor cazuri izolate drept realitate generală, suverană şi blamabilă. Particularizând: grecoteiule, apa din reţeaua publică a Capitalei este excelentă pentru consum – başca având conţinut adecvat de clor (păi na! de unde foraje de adâncime, adică pure microbiologic…s-a mai încercat, dar cam toate relevă acelaşi cusur: duritate mare a apei brute). La o adică, cui i s-a interzis libertatea de a aduce cu cisterna (sau măcar cu bidoanele) la oraş…apă naturală, de izvor, de munte şi – principala calitate – gratuită de captat! Poate fi păstrată oricât, în pofida unui oarece gust de stătută, firesc instalat în timp; dar de folosit nu trebuie să te îngrijorezi, căci sigur nu ţi-ar afecta sănătatea în vreun fel – şi uita aşa le dai cu tifla “autorităţilor pesediste” (că alea pedeliste, pardon, peneliste se cunună cu sublimul administraţiei publice). Dar…pana corbului: o asemenea întreprindere reclamă efort; orăşeanul-standard s-a învăţat să-i ajungă toate la nas. Lui să-i dea curul în greu?! Unelte de muncă?!? Auzi ‘mneata infamie. Doar “fraierii” le mai ating; noi o ardem exclusiv “intelectual”. Mă rog, cine a fost/este “profesorul” lui de “dinamism” urban? Şi socialismul bolşevic, şi cel “democratic” (euroatlantico-evoluat) de astăzi. Trăiască şi înflorească scumpii şi indispensabilii mei “fani”.

  • inexorabil, miercuri, 12.02.2020 12:42

    Ce mai încoa şi încolo…Sunt un european-model în secolul XXI, recte meditez în closetul din fundul curţii (şi unde nici smart-ul nu-mi merge, că nu-i ţignal, nu că s-ar duce prea repede bateria, aia eco), că tot mă trage din nou aţa la ţară. Alţii (majoritatea) preferă să-l aibă/ştie în casă, iar în ritmul în care evoluează lucrurile (pardon, în care lucrează evoluţia) te pomeneşti că nici n-o să-l mai poţi identifica prin incintă.

  • ElZorab, luni, 06.07.2020 23:11

    @Tatraurs : in 2011 Rombat s a impartit in 14 firme , una s o vandut 90% , alta ( pachetul majoritar ) 0,75% , si pe restul sunt in continuare actionari actionarii ... care s au asociat majoritar in Holdingul din Olanda ( nu Israel )

  • cele mai mari tranzactii ..., luni, 06.07.2020 23:12

    https://www.platphorma.com/transactions/