Cântec de lebădă: Bentley prezintă Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner. Producția modelului britanic va lua sfârșit în primăvara acestui an

Publicat marţi, 14.01.2020 15:54 de Cornel Șocariciu

Bentley prezintă Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner, o ediție specială care marchează finalul carierei modelului britanic. Motorul de 6.75 litri este cel mai longeviv V8 din istorie, acesta fiind utilizat pentru prima dată în urmă cu 60 de ani pe modelul Bentley S2.

Bentley a publicat primele imagini și detalii referitoare la versiunea Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner. Noua ediție pregătită de constructorul britanic marchează finalul carierei lui Mulsanne, modelul urmând să fie scos de pe liniile de asamblare în primăvara acestui an.

Conform oficialilor britanici, Mulsanne nu va primi o generație nouă, motiv pentru care, angajații care se ocupă de asamblarea vârfului de gamă vor fi mutați în alte departamente. În același timp, Bentley Flying Spur va deveni noua navă amiral a constructorului britanic.

Versiunea specială Mulsanne 6.75 Edition va fi produsă în doar 30 de unități și va fi dezvoltată cu ajutorul diviziei Mulsanne. Numele propus de divizia de marketing a fost inspirat de cel mai longeviv motor V8 din istorie: unitatea de 6.75 litri a fost folosită de Bentley pentru prima oară în urmă cu 60 de ani pe modelul Bentley S2.

Bentley Mulsanne 6.75 Edition va fi echipat cu elemente de caroserie vopsite în negru și cu schița motorului V8 amplasată pe anumite accesorii cromate. Britanicii au pregătit un logo special și jante de 21 de inch Mulsanne Speed cu finisaje negre.

Pentru interior, britanicii propun accesorii brodate cu logo-ul ediției speciale, o placă amplasată pe consola centrală cu numele modelului și o serie de accesorii disponibile în oferta Mulliner.

Motorul V8 de 6.75 litri produce 537 de cai putere și 1.100 Nm. Până acum, motorul V8 era echipat cu o plăcuță semnată de cel care a asamblat propulsorul, însă pentru ediția specială, britanicii au pregătit o plăcuță semnată de Adrian Hallmark, CEO-ul companiei.

  • tng, marţi, 14.01.2020 17:43

    pacat ca nu se mai fabrica Mulsanne de 6.75L!Poate il inlocuiesc cu unul de 1.0l, in trei cilidri.

  • sgodak, marţi, 14.01.2020 18:10

    Octavia e mai buna cu haion tot celebrii VAG o fac nu are 2,8 tone mai ieftina consuma putin nu crapa sub ea asfaltu pe dej-turda-etc

  • dan_grc, marţi, 14.01.2020 19:38

    Uite asa se duce ultimul model ce rivaliza cu Rolls, cel putin cu vechiul Phantom, Bentley Flying Spur este fenomenal, dar parca nu suficient de aristocrat.

  • Elvira, marţi, 14.01.2020 20:55

    Ala e motor de autobuz! Nu inteleg de ce e nevoie de motoarele astea uriase pe o masina cu care circula de obicei doua persoane.

  • Green_Alex, miercuri, 15.01.2020 08:48

    ALOOO, domnii admini, dormiti! Stiu ca scandalul = trafic dar hai sa pastram macar tonul civilizat, chiar daca ideile vehiculate pot fi offtopic sau exotice.

  • daniel.popescu, miercuri, 15.01.2020 09:52

    @Green_Alex: Am sters comentariile nepotrivite. Pe viitor, va rugam sa pastrati un ton civilizat si sa comentati pe baza subiectului stirii. Va multumim.

  • Rudolf D., miercuri, 15.01.2020 12:43

    @Elvira Pana nu conduci, n-ai cum sa intelegi. Incearca macar cu unul de 3 litri.

  • inexorabil, miercuri, 15.01.2020 14:47

    Totuși, ceea ce nimeni nu poate să "șteargă" sunt...evidențele. Astfel, miza este mai înaltă și, totodată, mai adâncă decât simpla clasificare și concurență a motoarelor: Războiul Lumilor...Automat, al conștiințelor. Iar oricine va încerca să-și păstreze "neutralitatea" va fi absorbit, de fapt, de tabăra adversă...Adevărului. Nu mă miră deloc ce soartă i s-a rezervat celui mai adevărat Bentley. Era de așteptat cu o probabilitate de 100 % ! Căci ce poate fi mai incorect politic decât o platformă dedicată și un motor V8 "handmade", clasic, durabil, mitic... Așadar, a mai sucombat un motor, un model, o marcă, o feerie. Important este însă să rămânem "civilizați". La urma urmei, așa civilizație să tot înghiți (obligatoriu cu apă plată și lămâie).

  • skoda, miercuri, 15.01.2020 15:33

    Asa este, este un motor prea mare si depasit de aceea nu va mai exista si, da este un motor de autobuz, camion, autocar ce vreti voi, si oricum nu va trage nimeni ditamai remorca/rulota cu un Bentley desi ai putea nu o face nimeni

  • emi, miercuri, 15.01.2020 15:48

    o epava dinozauriana luxoasa dar total depasita tehnologic de vremuri...motor conceptie 1960 pfff

  • inexorabil, miercuri, 15.01.2020 18:03

    Alex-Mătasea Broaștei, nu jubila prea tare asupra isprăvii tale "civice", fiindcă în veci de veci vei fi complet depășit (spiritual, intelectual, cultural, moral --- în toate felurile posibile) de fondul problemei "rașchetate". De altfel, puținătatea înțepenită a minții tale (și a afinilor tăi) nu-mi va crea niciodată iluzii...conversaționale. De aceea, propun ca supratitlul de "prea fericiți" să fie transferat de la "învechitul" cler la închinătorii prea devotați ai EMOL.

  • Corocsenie Adrian, joi, 16.01.2020 00:52

    Frumos model a fost si va ramane dar sub Phantom. Asa a fost mereu. RR pr 1 si Bentley pe 2. V8 e mai sportiv dar nu mai rafinat ca V12 aspirat de pe Phantom VII. Caroseria de asemenea...arata mult mai aproape de perfectiune Phantom.