Versiunea de serie a hypercar-ului Rimac C_Two va fi prezentată în martie 2020: producția va fi limitată la cel mult 50 de unități pe an
Constructorul croat Rimac va prezenta în martie 2020 versiunea de serie a hypercar-ului electric Rimac C_Two de 1.914 cai putere. Producția va începe la sfârșitul acestui an și va fi limitată la 50 de uniați pe an.
Cu aproape doi ani în urmă, la Salonul Auto de la Geneva din 2018, constructorul croat Rimac a impresionat prin prezentarea hypercar-ului electric C_Two.
Fondatorul Mate Rimac a oferit mai multe detalii despre planurile de producție în cadrul unui interviu acordat publicației britanice Autocar. Oficialul Rimac afirmă că versiunea de serie va fi prezentată oficial cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din martie 2020.
Până atunci, producția propriu-zisă va începe înaintea lansării, întrucât Rimac intenționează să realizeze și 25 de unități cu titlu de prototip. Ulterior, producția de serie va demara la sfârșitul anului viitor, iar livrările sunt programate să înceapă în anul 2021.
De asemenea, producția de serie va fi limitată la 40, cel mult 50 de unități pe an, cu atât mai mult cu cât Rimac se va ocupa și de producția hypercarului Pininfarina Battista, pentru care furnizează sasiului și numeroase componente tehnice.
O altă informație interesantă este că numele versiunii de serie va fi diferit de cel al conceptului, însă Rimac nu este încă pregătit să-l dezvăluie publicului.
În versiunea de concept prezentată în 2018, Rimac C_Two are 4 motoare electrice care dezvoltă împreună un vârf de 1914 CP și un cuplu maxim de 2300 Nm, care îi permite să ajungă de la 0 la 100 km/h în numai 1.85 secunde, iar la 300 km/h în numai 11.8 secunde. Între timp, acumulatorul de 120 kWh permite o autonomie maximă de 650 de kilometri.
Via Autocar
Cum mai ziceam p-aici (ca să n-adorm :-)), pe traiectul Rimac-Porsche-Pininfarina... și mai urmează, va profita nu doar Audi de ultimul răcnet tehnologic pe felia EV (care nu ține doar de baterii... dar nu mai dezvolt, c-ar trebui s-o facă AM.) Furnizorul croat de subansamble pretențioase -- mic, dar nu tocmai minuscul -- nu degeaba a fost stimulat (povestea-i lungă) să devină *leading edge*-ul EV-tech european. ...Taman de către marile corporații stimulat, care-s conștiente că-s prea rigid-greoaie pentru unele sarcini specifice R&D. Strict la tema C-Two, clar că-i vorba doar de o *vitrină tehnologică* (la fel ca viitorul Tesla Roadster) cu rol de imagine, dar și EV-prozelitism de-a dreptul prin vectorul *fascinație*. ...Fiindcă timpii sprintului 0-100 km/h, irelevanți oricum în traficul actual sub 5-6 secunde, induc unora prosternație... :-P Și-atunci hop la dealer -- ba nu, pe site-ul BEV-mărcii -- să-mi trag și eu un Zoe-Leaf-etc., că-i p-aproape.