Volkswagen a început producția lui ID.3: hatchback-ul electric a primit peste 35.000 de pre-comenzi

Publicat luni, 04.11.2019 12:59 de Daniel Popescu

Volkswagen a început luni la uzina de la Zwickau (Germania) producția hatchback-ului electric ID.3, care a primit până în prezent peste 35.000 de pre-comenzi. Primele livrări sunt programate în vara anului 2020.

Volkswagen a anunțat că a început luni producția de serie a modelului electric ID.3 la uzina pe care o deține în localitatea germană Zwickau.

Primul exemplar care a ieșit de pe linia de producție a avut caroseia vopsită în alb, iar evenimentul a avut loc în prezența cancelarului german Angela Merkel.

"ID.3 va avea o contribuție importantă la dezvoltarea mobilității electrice. Mobilitatea individuală curată devine accesibilă pentru milioane de oameni și este o piatră de hotar pentru compania noastră în misiunea de a deveni neutri din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon în 2050", explică Herbert Diess, CEO-ul Grupului Volkswagen.

După investiții totale de circa 1.2 miliarde de euro în reconversia de la mașini cu motoare termice, uzina germană va atinge o producție de 100.000 de unități în anul 2020.

În plus, începând din 2021, producția anuală va crește la 330.000 de unități, astfel că Zwickau va deveni cea mai mare uzina de producție pentru mașini electrice din Europa. În acel moment, uzina va produce 6 modele electrice pentru întregul Grup Volkswagen, iar toți cei 8.000 de angajați ai uzinei vor trece treptat printr-un amplu proces de calificare pentru producția de mașini electrice.

Cu această ocazie, Volkswagen a anunțat că numărul total de pre-comenzi pentru ID.3 a depășit pragul de 35.000 de unități, iar livrările sunt programate să înceapă în vara anului 2020.

Volkswagen ID.3 este echipat cu un motor electric care acționează puntea spate și este disponibil în versiuni de 150 CP sau 204 CP, în timp ce bateria va fi disponibilă în variante de 77 kWh, 58 kWh și 45 kW. Prin urmare, autonomiile oficiale anunțate de producător variază între 330 și 550 de kilometri. Versiunea de bază va avea un preț mai mic de 30.000 de euro în Germania.

Via Volkswagen

  • ACE - Craiova, luni, 04.11.2019 14:30

    A gasit cineva informatia concreta despre GARDA LA SOL a masinii ?!

  • Tatraurs, luni, 04.11.2019 17:59

    Chiar in poza de mai sus ,cea cu masina vazuta din spate pe linia de montaj,ce frumusete de tamburi pe puntea spate,o adevarata revolutie in anul 2020 cum ne-a tot obisnuit Vw.ul.

  • andrei, marţi, 05.11.2019 11:09

    bai da, nici eu nu sunt de acord cu tamburi pe spate. dar stiu de ce sunt, pentru pret mic. am inteles ca prima echipare la id3 1st va pleca in romania de la 36k, cu bateria medie si niste dotari chiar ok (navigatie, parbriz incalzit, volan incalzit etc). 36k inseamna 26k cu ecobonus. se va vinde la greu.

  • Tatraurs, marţi, 05.11.2019 13:04

    @sunt obligati in viitor sa scada media de co2 la masinile vandute si pentru asta scot electrice. Intrebarea e daca o sa si vanda,hyundai "vinde" electrice la noi unde te inscrii pe o lista de asteptare de min doi ani,adica au un model electric asa la misto,sa dea bine la cifre. Pe pariu ca si Vw o sa faca la fel? Ecobonusul n-o sa mai exista din 2020 sau o sa scade foarte mult si oricum un golf e e acum la noi cun6000 euro mai scump ca in Germania,sa te arda la bonus,jmecheri.Tesla 3 care face cu bolta pe id3 are placute spate si nu e cu mult mai scump

  • Hater, marţi, 05.11.2019 13:58

    https://www.sport.ro/virale/un-posesor-de-tesla-a-murit-dupa-ce-manerele-care-se-prezinta-singure-nu-s-au-activat-si-nu-a-putut-deschide.html Pana sa faca tesla cu bolta ar trebuie posesorii sa fie pregatiti sa faca pe ei. Adica vw a bagat 1mld de euro in fabrica de la Zwickau asa la misto?

  • Ciprian, marţi, 05.11.2019 14:32

    Dar v-ati gandit ca poate nu e nevoie de frana pe disc pe spate? Frana pe tambur este eficienta, dar nu se comporta bine atunci cand se incalzeste. La electrice avem frana regenerativa si cred ca nu o sa fie problema cu incalzirea franelor. Gresesc?

  • Tatraurs, marţi, 05.11.2019 14:58

    E eficienta cand e de doua ori mai mare fata de un disc normal si se incalzeste foarte repede,iti fierbe lichidul de frana imediat daca te dai la ea. Am avut masini cu tamburi pe spate,o "placere" sa schimbi sabotii sau s.o uiti pe ploaie/zapada cu frana de mana trasa mai mult timp. Ceea ce face vw e tiganie. @hater,acum cativa ani au murit unii intr-un Tuareg,s.a stricat senzorul de frana si s.a blocat calculatorul,masina accelera singura si fran nu functiona. Si bmw x5 a patit ceva asemanator,renault cu velsatis( a mers 120km pe autostrada in germania) pana a reusit soferul sa smulgatot locasul unde se baga cartela cu mana si s.a oprit masina. Manerele de la Tesla zici?

  • Tatraurs, marţi, 05.11.2019 15:00

    https://www.expatica.com/fr/renault-puts-brakes-on-faulty-cruise-control-claims/

  • Tatraurs, marţi, 05.11.2019 15:03

    https://www.google.com/amp/s/www.consumeraffairs.com/amp/news/florida-police-force-bmw-to-a-stop-after-driver-claims-gas-pedal-got-stuck-021618.html