Ott Tanak, noul campion mondial de raliuri, se desparte de Toyota: estonianul a semnat cu Hyundai
Ott Tanak a semnat pe o perioadă de doi cu Hyundai. Astfel, pilotul estonian părăsește Toyota, echipa cu care a câștigat primul său titlu de campion mondial de raliuri.
La finalul săptămânii trecute, Ott Tanak, pilotul Toyota, a devenit matematic noul campion mondial în WRC (Campionatul Mondial de Raliuri). Estonianul reușea astfel să oprească dominația de 15 ani a piloților francezi Sebastien Loeb și Sebastien Ogier.
Acum, Ott Tanak a anunțat că se desparte de Toyota, anul viitor urmând să concureze împreună cu Hyundai. Conform oficialilor Hyundai, Tanak a semnat pe o perioadă de doi ani.
"Viziunea pe care Andrea (Adamo, directorul echipei Hyundai) o are este foarte promițătoare și răspunde propriilor mele ambiții pe viitor. Este o onoare să mă alătur echipei în acest moment interesant al carierelor noastre", a declarat Ott Tanak.
Odată cu această mutare, Hyundai a anunțat și componența echipei din 2020. Cel de-al doilea pilot care va avea un sezon complet în culorile Hyundai va fi Thierry Neuville, belgianul fiind unul dintre piloții implicați anul acesta în lupta pentru titlul mondial.
Cea de-a treia mașină pregătită de Hyundai ar urma să fie împărțită de Dani Sordo și de Sebastien Loeb. Totodată, Andrea Adamo a declarat că poartă discuții cu Andreas Mikkelsen și Craig Breen pentru posibile colaborări în 2020.
Decizia luată de Tanak ar putea schimba și parcursul de anul viitor al lui Sebastien Ogier. Francezul mai are un an de contract cu Citroen, însă voci apropiate spun că sunt șanse mari ca Ogier să semneze cu Toyota.
miscarea asta seamana cu ce a facut richard bunrs ( odihnesca-se in pace) cand a plecat la peugeot cu titlul cucerit cu subaru. si acum incepe agitatia pentru piloti: neuville nu cred ca ramane la hyundai acum ca a venit un caampion modial in echipa , si se pare ca makinnen deja ii da tarcoale. iar hyndai ii mai are si pe loeb, sordo, paddon, toti piloti competitivi. locul liber la toyota e tentant si pentru ogier, a carui citroen nu s-a ridicat la nivelul pilotului, dar toyota e prea desteapta sa ia un pilot numai pentru un an, avand in vedere ca ogier a anuntat ca la sfarsit de 2020 se retrage. si din nou ramane numai ford cu elfyn evenas, si in cautarea unei linii de piloti competitive