Toyota prezintă noua generație Yaris: design modern, dimensiuni mai mici, platformă nouă și sistem hibrid de 1.5 litri
Toyota a publicat primele imagini cu noua generație Yaris, care primește un design modern, dimensiuni mai mici, o platformă nouă și un sistem hibrid cu motor pe benzină de 1.5 litri. Japonezii nu oferă însă date tehnice despre motorizări.
La mai puțin de 24 de ore după o serie de imagini "scăpate" pe internet, Toyota a publicat primele fotografii și detalii tehnice oficiale despre noua generație Yaris.
Hatchback-ul promite să fie unul semnificativ mai atractiv decât până în prezent datorită numeroaselor noutăți propuse.
Noul Yaris este primul model Toyota dezvoltat pe noua platforma GA-B derivată din platforma TNGA și dedicată modelelor de clasa mică. Prin utilizarea acestei platforme, nouă generație Yaris a scăzut în dimensiuni, în contrast cu tactica preferată a constructorilor de a crește dimensiunile.
Prin urmare, lungimea este cu 5 mm mai mică, însă ampatamentul a crescut cu 50 mm, în timp ce înălțimea a scăzut cu 40 mm, însă spațiul pentru cap a rămas identic: scaunele sunt acum mai coborâte și poziționate cu 60 mm mai în spate decât la precedenta generație. Între timp, lățimea modelului este cu 50 mm mai mare pentru a oferi un spațiu suplimentar la interior.
Utilizarea noii platforme a permis celor de la Toyota să poziționeze montantul A mai în spate, astfel că Yaris are acum o estetică mai dinamică ce scoate în evidență în special grila de mari dimensiuni pentru acest segment.
De asemenea, farurile includ acum tehnologie LED și semnalizările pentru schimbarea direcției, care alternează cu luminile de zi.
Pentru interior, Toyota a optat pentru o strategie prin care să ofere cât mai mult spațiu pentru șofer și pasagerul din dreapta. Panoul de instrumente este realizat dintr-un material moale și plăcut la atingere, iar în partea centrală există un sistem de infotainment cu ecran TFT a cărui diagonală nu este precizată. În plus, sistemul Head-Up Display are o diagonală de 10 inch pentru a oferi o gamă cât mai variată de informații.
Opțional, clienții pot alege și sistem de încărcare wireless, volan încălzit și o iluminare specială în jurul cockpit-ului pentru șofer, iar japonezii menționează că dimensiunile volanului sunt mai mici.
Constructorul japonez a fost mai zgârcit în privința datelor despre motorizări. Astfel, știm că Yaris este primul model Toyota care va utiliza a patra generație a sistemul hibrid, iar acesta mizează pe un motor cu 3 cilindri de 1.5 litri derivat din versiunile de 2.0 litri și 2.5 litri care echipează modele precum RAV4 sau Corolla. Toyota nu menționează alte date tehnice despre noul sistem, cu excepția faptului că este cu 15% mai puternic și emite cu 20% mai puțin dioxid de carbon.
Toyota menționează că, pe anumite piețe, Yaris va fi disponibil și cu motoare pe benzină de un litru și 1.5 litri. De asemenea, niponii au introdus și o baterie Li-Ion care este cu 27% mai ușoară decât acumulatorul bazat pe nichel al precedentei generații.
De asemenea, Toyota menționează prezența standard a sistemelor Adaptive Cruise Control și Lane Trace Assist, iar japonezii au integrat și un airbag central și anticipează că noul Yaris va obține cel mai bun rezultat în segment pentru protecția pasagerilor în cazul unei coliziuni laterale.
Detaliile complete despre noul Yaris vor fi anunțate mai aproape de lansarea comercială.
Via Toyota
E o evolutie de design fata de modelul precedent. In timp ce ala era horror, asta e doar urat. Cat despre hibrizii japonezi... :) Despre morti numai de bine. :)) PS: imi place ca sasiul e rosu, galben si albastru. :)