Ford anunță o nouă strategie pentru Europa: 3 modele noi în următorii 5 ani, printre care și SUV-ul electric inspirat de Mustang la sfârșit de 2020

Publicat joi, 27.06.2019 15:50 de Paul Cosma

Ford a anunțat că pregătește 3 modele noi în următorii 5 ani, printre care și SUV-ul electric inspirat de Mustang, a cărui lansare va avea loc la sfârșitul lui 2020. Acestea se vor adăuga la portofoliul Ford, pe lângă Puma, noua generație Kuga și viitorul Explorer plug-in hybrid.

La doar o zi de la lansarea oficială a noului Ford Puma (foto), constructorul a anunțat o nouă strategie și un nou model de business pentru Europa. Pe scurt, obiectivele Ford sunt sporirea profitabilității și a eficienței, respectiv mai multe modele electrice și SUV-uri.

Astfel, Ford vrea să lanseze 3 modele noi în următorii 5 ani, pe listă aflându-se și SUV-ul electric inspirat de Mustang, cunoscut și ca Mach-E. Lansarea lui Mach-E este programată pentru sfârșitul anului viitor.

Ford spune că “numele noi” pe care le pregătește se vor adăuga în portofoliu pe lângă modele precum Puma, noua generație Kuga sau viitorul Explorer plug-in hybrid, ultimul urmând să fie lansat la începutul anului viitor.

Electrificarea este și ea una dintre prioritățile Ford în cursa pentru respectarea țintelor de emisii CO2 care au fost stabilite de Uniunea Europeană. Astfel, fiecare autoturism Ford va avea cel puțin o variantă “electrificată” în viitorul apropiat.

Un alt anunț important este că Ford pregătește “producția unei familii de vehicule electrice pe baterii în Europa”.

Via Ford

  • ACE - Craiova, joi, 27.06.2019 20:46

    Puma electrica olteneasca, cu autonomie min. 500 km WLTP ?! Ar fi SUPER !!!

  • + diplomat cu praz ca optiune , vineri, 28.06.2019 07:48

    Puma electrica olteneasca, cu autonomie min. 500 km WLTP ?! Ar fi SUPER !!! Ha ha ha ha.

  • Liviu, vineri, 28.06.2019 10:33

    @ACE -Craiova Super cum? Nu poti sa zici ca ar fi super. E ca si cand ai spune ca ar fi foarte, sau ca ar fi prea. Tre' sa zici si super cum.

  • Kirotractor, vineri, 28.06.2019 10:46

    Dacă știrea ar fi fost completă, am fi aflat de fapt că Ford nu se simte prea bine. :-) (Lying by omission someone? ;-)) ...Fiindcă amerlocii au anunțat cu aceeași ocazie că vor concedia 12.000 angajați în Europa, adică 23% din cei 51.000 actuali. Mai exact: în afară de cei 1.700 puși deja pe liber în UK, închid 5 uzine (câte una-n Franța și Țara Galilor plus 3 în Rusia), vând una din Slovacia și reduc drastic efectivele la fabricile din Saarlouis (nu degeaba tremură Merkeloaia :-)) și Valencia. Se pare deci că boșii de peste Marea Băltoacă le-au dat un ultimatum ăstora d-aici, ca Ford Europa să nu aibă soarta Opel. P.S. Mă mâncau deștele să disec un pic fenomenul transferului producției... de orice din Vest în noile colonii (retragerile de pe *frontul rusesc* având alte cauze decât cele legate de profit), dar ar fi timp pierdut aiurea. ...Kapitalizmu pare-n orice caz că se *sălbăticește* din nou. :-(

  • daniel.popescu, vineri, 28.06.2019 11:57

    @Kirotractor: Am scris si despre concedierile anuntate de Ford: https://www.automarket.ro/stiri/ford-va-concedia-12000-de-angajati-in-europa-dar-romania-nu-este-92245.html

  • ignis, vineri, 28.06.2019 12:22

    @Kirotractor Nu intra în detalii, pentru că dacă spui ce știi, te vor acuza că faci propagandă pentru ciuma roșie :)). Kapitalizmul este cel mai bun sistem și noi ni-l dorim, ca pro ioropeni ce suntem, pentru că vrem, nu-i așa, o țară ca afară.

  • ACE - Craiova, vineri, 28.06.2019 13:17

    @Liviu Eu spun ca ar fi "SUPER" datorita urmatoarelor aspecte: 1) Un MOTORAS TURBO - indiferent de producator - (DACIA - RENAULT, MERCEDES BENZ, FORD etc.) de 0,9 sau 1 litru si putere 115, 125, 155 CP, ca FIABILITATE pe termen lung, la o masina ce isi doreste sa obtina chiar 5 stele EURONCAP nu arata prea grozav..... 2) In schimb, un vehicul BEV care sa aiba o baterie de cca. 55-60-65-70 kWh, cu un motor electric FOARTE FIABIL si un SISTEM DE COMANDA si TRANSMISIE modern, cu mult mai putine piese in miscare, fara schimburi de ulei, filtre, injectoare, etc.... dar avand o conducere O.K., (gen KIA e-Niro, HYUNDAI Kona EV, TESLA Model S, TESLA Model X, TESLA Model 3, JAGUAR I-Pace s.a.) in mod sigur se va comporta SUPER - pentru o perioada indelungata....... 3) Elon Musk afirma acum cca. doi ani ca, ar putea sa ofere si 1.000.000 km garantie pentru sistemul de actionare si transmitere a energiei din baterie pana la roti, ce echipeaza modelele TESLA. Acest lucru spune .....MULTE !!!!! 4) O masina BEV care reuseste sa asigure peste 500 km autonomie electrica WLTP, dupa o singura incarcare, este destul de potrivita pentru o familie cu 3-4 persoane, in conditiile in care situatia infrastructurii electrice va continua sa se imbunatateasca in mod vizibil, de la an la an iar sentimentul de "range anxiety" va dispare... 5) Pana la urma, fiecare dintre noi cumpara ceea ce isi doreste si ceea ce isi permite. Eu unul, as vrea sa-mi cumpar o electrica si pentru reducerea poluarii AGRESIVE din marile orase, cat mai mult posibil. Iar acest lucru - sunt perfect constient - nu se va putea realiza cat ai bate din palme, mai ales ca multa lume prefera masinile (second hand) IEFTINE dar puternic POLUANTE.....

  • Liviu, vineri, 28.06.2019 13:54

    @ACE -Craiova N-ai inteles. Ideea nu era sa spui de ce ar fi "super", ci sa spui cum anume "super". "Super" de sine statator nu are sens. E "super smecher", "super entuziasmant", "super de rahat" etc. Nu doar "super".