Concursul de Eleganță Sinaia 2019 are loc în acest weekend: un exemplar BMW 327 cumpărat din București în anii '30 revine în România după o jumătate de secol
Concursul de Eleganță Sinaia se va desfășura în 29 iunie într-un cadru special: domeniul Regal Peleș (paradă și jurizare) și Casinoul Sinaia (premiere). Alături de cele 36 de modele înscrise în concurs, BMW Group Classic aduce în fața publicului un exemplar 327 Cabriolet cumpărat în anii '30 din România.
Vești bune pentru pasionații de vehicule istorice. Sâmbătă, 29 iunie, are loc Concursul de Eleganță Sinaia. Competiția beneficiază de un cadru special: Domeniul Regal Peleş şi castelul pentru prezentare, şi paradă și Casinoul Sinaia pentru festivitatea de premiere.
Concursul de Eleganță Sinaia a fost organizat pentru prima dată de Automobil Clubul Regal Român și a avut două ediții inițiale: 1934 și 1935. În era modernă, concursul a ajuns la ediția a noua, iar organizarea a fost preluată de Retromobil Club România.
Anul acesta, pe listele de concurs sunt înscrie 36 de vehicule istorice grupate în opt categorii: Antebelic Sedan, Antebelic Cabriolet, Postbelic Sedan, Postbelic Cabriolet, Postbelic Coupe, Fabricat în România, Legende de mic litraj și Automobile de competiție. Ultimele două categorii amintite anterior sunt introduse în premieră în cadrul ediției din acest an.
Alături de cele 36 de automobile înscrise în concurs, BMW Group Classic aduce la Sinaia un BMW 327 Cabriolet cu "rădăcini" românești. Eduard Ecker s-a născut în România în 22 iunie 1912, iar după absolvirea școlilor de inginerie și arhitectură, acesta reușește să achiziționeze modelul visat: BMW 327 Cabriolet.
Exemplarul a fost cumpărat în anii '30 din showroom-ul din București al companiei Tracta, reprezentantul oficial al mărcii din Germania de la acea vreme. Modelul bavarez era echipat cu un motor cu șase cilindri în linie capabil să ofere 55 de cai putere, iar viteza maximă dezvoltată se oprea în dreptul valorii de 125 km/h.
Conform legendei, singurul lucru de valoare pe care Ecker a reușit să-l salveze de la confiscare în timpul primilor ani de comunism a fost modelul produs de BMW.
La începutul anilor '60 Ecker reușește să reînmatriculeze automobilul (2-B-2763). Mașina adună sute de mii de kilometri în excursiile făcute de acesta, iar la jumătatea anilor '60 primește al cincilea motor (achiziționat clandestin de la un actor român).
Modelul era pregătit pentru o mare aventură: Eduard Ecker cere viză pentru o excursie în Iugoslavia, iar în 1969 reșește să plece din țară alături de exemplarul bavarez. După o serie de aventuri în Italia și Austria, Ecker reușește să ajungă în Germania.
Acesta se ocupă de partea tehnică a mașinii, dar niciodată de caroserie. Ecker a vrut să păstreze astfel povestea aventurilor petrecute împreună. La începutul anilor 2000, donează automobilul către BMW Group Classic care îl păstrează în starea originală.