Prețurile asigurărilor RCA ar putea crește: noile tarife de referință sunt mai mari cu 100-200 de lei, dar scad pentru mașinile cu motoare de peste 2.5 litri

Publicat joi, 21.03.2019 10:38 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Noile tarife de referință pentru asigurările RCA au fost mărite semnificativ, cu excepția mașinilor cu motoare de peste 2.5 litri, ceea ce ar putea conduce la o creștere a prețurilor solicitate de companiile de asigurări.

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a publicat miercuri un amplu raport cu privire la situația de pe piața asigurărilor RCA. Pe baza numărului și valorii daunelor înregistrate, dar și a altor factori, ASF a calculat și tarifele de referință pentru polițele RCA care vor fi valabile în următoarele 6 luni.

Conform legislației în vigoare, companiile de asigurări nu au dreptul de a percepe tarife mai mari pentru polițele RCA decât tarifele de referință, cu excepția cazurilor în care există argumente solide.

Prin urmare, tarifele de referință pot fi luate ca reper pentru tarifele maxime pe care le vor solicita companiile de asigurări în următoarele 6 luni.

După ce în ultimul an au fost în scădere, tarifele de referință au crescut puternic comparativ cu cele stabilite în luna noiembrie, ceea ce ar putea conduce la o creștere a prețurilor solicitate de companiile de asigurări.

În cazul șoferilor cu mașini cu motoare de până la 1.4 litri, creșterile sunt de circa 100 de lei, însă lucrurile se complică în cazul celor care dețin mașini cu motoare cu capacități cuprinse între 1.4 și 1.6 litri, care vor plăti mai mult cu circa 200 de lei.

De exemplu, pentru categoria de vârstă sub 30 de ani, tariful de referință crește de la 1.049 lei la 1.309 lei, în timp ce pentru șoferii de 31-40 de ani tariful de referință ajunge la 908 lei, în creștere de la 716 lei. În schimb, în cazul șoferilor cu mașini cu motoare de 1.6-2.0 litri, creșterile revin în zona pragului de 100 de lei.

În mod surprinzător, cei mai avantajați vor fi șoferii cu mașini cu motoare de peste 2.5 litri, în cazul cărora vor exita scăderi majore de prețuri. De exemplu, șoferii care au până în 30 de ani vor plăti un tarif de referință de 1.871 de lei, comparativ cu prețul anterior de 2.476 de lei, în timp ce șoferii de 31-40 de ani vor avea de achitat 1.299 lei, în scădere puternică de la 1.688 de lei, cât era tariful de referință anterior.

Capacitate maxima 1200 cmc
Varsta Pret refer.
Pana in 30 ani 969
31-40 ani 665
41-50 ani 685
51-60 ani 665
Peste 60 ani 659

Capacitate 1.201 - 1.400 cmc
Varsta Pret refer.
Pana in 30 ani 1.006
31-40 ani 698
41-50 ani 719
51-60 ani 699
Peste 60 ani 692

Capacitate 1.401 - 1.600 cmc
Varsta Pret refer.
Pana in 30 ani 1.309
31-40 ani 908
41-50 ani 936
51-60 ani 909
Peste 60 ani 900

Capacitate 1.601 - 1.800 cmc
Varsta Pret refer.
Pana in 30 ani 1.339
31-40 ani 929
41-50 ani 957
51-60 ani 930
Peste 60 ani 920

Capacitate 1.801 - 2.000 cmc
Varsta Pret refer.
Pana in 30 ani 1.677
31-40 ani 1.200
41-50 ani 1.236
51-60 ani 1.200
Peste 60 ani 1.189

Capacitate 2.001 - 2.500 cmc
Varsta Pret refer.
Pana in 30 ani 2.036
31-40 ani 1.413
41-50 ani 1.456
51-60 ani 1.414
Peste 60 ani 1.400

Capacitate peste 2.500 cmc
Varsta Pret refer.
Pana in 30 ani 1.871
31-40 ani 1.299
41-50 ani 1.338
51-60 ani 1.299
Peste 60 ani 1.286

Via Hotnews, Raport ASF

  • olteanu, joi, 21.03.2019 10:54

    au constatat ei ca sunt tot mai multe motoare mici ca urmare a downsizeing-ului si ce au zis? Hai sa le luam fraierilor bani mai multi Sunt multe motoare turbo pe benzina si chiar diesel intre 1.2 si 1.6 deci hai pe ei, pe mama lor!

  • Liviu, joi, 21.03.2019 11:26

    De ce 2000-2500 au cel mai mare pret? :))

  • inexorabil, joi, 21.03.2019 18:43

    Evident că “asiguratorii” nu s-ar mulțumi cu aceste “scoruri” de-a dreptul sfidătoare, realmente jaf la drumul mare, cu concursul (a se citi: complicitatea) “statului”. Dacă ar fi după “inima” lor, n-ar trebui să aibă loc absolut niciun accident, câtuși de neȋnsemnat…Astfel, paradisul financiar le-ar rânji cu gura până la ceafă. Iar dacă, prin absurd, “statul” ar planta câte un agent rutier la fiecare km de drum (nu contează categoria), care să se rotească pe schimburi, ca garda ȋn armată, rezultând permanența postului, astfel ȋncât toți șoferii să-i observe clar și, din cauza asta, să se străduiască să nu comită nicio eroare sau ȋncălcare de regulament, implicit nici accident, atunci dumnezeii RCA ar avea orgasm continuu de atâta fericire. Eventual tot noi să suportăm, din taxele și impozitele noastre, acest ipotetic serviciu “legal” de supraveghere nonstop. Doamne, ce salarii, prime și bonusuri și-ar “trage” băieții dăștăpți…Ȋn atare condiții, tot să vii cu drag la “serviciu”. Fraților, știți ceva? Care să fie, oare, cea mai captivantă descoperire recentă a omenirii? De fapt, este o…redescoperire, numai că, “ȋnainte” (adică vreme de secole), lumea nu prea a ȋnțeles valoarea…BANULUI, alias “comoara” despre care vorbim ȋn fond. Iar banul nu trebuie să fie echivalentul efortului onest, inteligent și creativ, că doar clanul Rothschild n-a ajuns să acumuleze…trilioane de euro MUNCIND, RĂBDÂND și SUFERIND, ȋn sensul cel mai profund al cuvintelor. Fiindcă, atunci când prețuiești și aplici efectiv meritocrația, doar atunci te poți numi CAPITALIST! Bașca te mulțumești mereu cu strictul necesar, deci lăcomia, patima, “foamea” de a strânge oricât de mult ȋți sunt străine nu atât datorită educației sănătoase pe care o primești, cât…ȋn mod nativ. Când afirmasem că sistemul capitalist se ȋntemeiează pe principii creștine, s-au trezit unii să mă persifleze. Și, totuși, ȋntăresc această “teorie” (ditamai adevărul). Mai țineți minte? “Cu tehnică și dibăcie, ajungi ȋn față” (Da Hood Justice – Numa’ una). Ȋn traducere liberă: lipsă de scrupule…Axiomatic, doar prin nesimțire, minciună, viclenie, răutate, trădare și chiar crimă se poate pune temelia “traiului pe vătrai” (apropo, sper că vedeți și voi că, acum, afișele electorale pedalează pe același clișeu…previzibil al “bunăstării” europene, indiferent cine ȋl concepe: PSD, PNL, PMP, USR ș.a.m.d.). Ȋmpotriva acestor racile imposibil de contracarat se ridică așa-zișii luptători anticorupție?! Iar dacă s-ar găsi și indivizi bineintenționați printre ei (caz ȋn care aș exclama: “Mare minune mare!”), sigur nu le-ar lipsi chibzuința, ȋn sensul că ar realiza că n-ar face decât să-l provoace la luptă pe ȋnsuși…sarsailă. Și, când comiți imprudența de a te folosi de mijloace din această lume (care toată ȋi aparține, de fapt și de drept, ȋncornoratului), tu ȋnsuți/ȋnsăți te vei convinge că lupta este pierdută din start pentru tine…Altele se cuvine să fie “armele” oponenților ȋntunericului, recte: mărturisirea și dârzenia Adevărului, ba chiar sacrificiul de sine pentru cauza Adevărului. De ȋnvins prin metode fizice, concrete, o va face, neȋndoielnic, Altcineva…La urma urmei, doar El va putea!

  • lulu, joi, 21.03.2019 19:58

    @inexo, dincolo de reparatiile pentru masini, o mare suma platita de asiguratori se duce pe daune in procesele civile ca urmare a accidentelor unde justitia noastra iubita si libera acorda cu marinimie daune fara numar si fara acoperire sau justificare. Mai mult, aici e si o mafie unde avocatii victimelor intervin la judecatori si suma platita ca daune ramane doar in procent de 30 la suta la victima, restul se intoarce pe relatia avocat intermediar la judecatorul care a dat sentinta. Aici o mare vina o au societatile de asigurare care nu trimit avocati competenti si priceputi la judecarea dosarelor, platesc daunele fara discutie ca doar dau din banii nostrii! Si uite asa se mai scupeste pretul asigurarii.

  • inexorabil, joi, 21.03.2019 21:49

    @lulu, știi ce mi se pare mie dubios? Ȋn ultimii ani, RCA m-a costat ȋn jur de 600 de lei (polița actuală valorează tot atât). Mă uit ȋnsă ȋn acest sinoptic al ASF și constat că mă ȋncadrez aici: capacitate 1801-2000 cmc, vârsta 41-50 ani, adică ar fi posibil să plătesc…1236 de lei (mă rog, “tarif maxim”). Adică dublu! Iarăși trebuie să caut companiile cele mai “ieftine”. “Tarifele de referință au crescut puternic”…Dar nu există și o argumentație financiar-economică la fel de puternică, care să parvină și din partea firmelor (chiar dacă nu sunt ele Puterea legislativă, respectiv autoritatea de reglementare), și din partea “statului” ?! Mi-ai oferit tu o explicație cu implicații judiciare, dar te ȋntreb: este o situație generalizată? Din cauză că se zbat avocații victimelor să smulgă despăgubiri mai mari decât s-ar cuveni s-a ajuns la aceste “cifre” destul de piperate din prezent? Sau sunt valabile și considerațiile mele de ordin moral, expuse mai sus?...

  • lulu, vineri, 22.03.2019 09:10

    eu nu am vrut sa iau apararea firmelor de asigurari, am vrut sa atrag atentia celor care nu stiu sau se fac ca nu stiu, ca o parte din banii platiti de noi pe asigurari se scurg aiurea si daca ei ar ramane toti sau 90% la victime chiar nu ar fi o problema, doamne fereste sa avem vreunul nevoie de acesti bani, problema e ca se intorc la cei care dau sentinta!!! In ceea ce priveste RCA am spus-o mai demult ca scumpirea se datoreaza politicii proaste a firmelor de asigurari care incearca sa acopere lipsa asigurarilor CASCO. sa dau un exemplu, daca prima de asigurari CASCO o pun lunar deoparte fara sa ma ating de bani in 5 ani imi iau inlocuiesc masina sau pot folosi acei bani pentru orice reparatie accidentala a masinii! Cazurile extreme le exclud aici pentru ca sunt destul de rare si aici ma refer la daune totale reale!!! Acum firmele de asigurari ca si bancile pot sustine si ele pe cineva acolo sus la ASF ca sa le favorizeze toate aceste matrapzlacuri dar asta e tara, nu am vazut nici o chemare la demonstratie pe fb pentru asa ceva semn ca mai e multa democratie de invatat!