Mazda CX-30 este cel mai nou SUV al mărcii japoneze: design modern, pachet generos de tehnologii de siguranță și motorizări preluate de pe noul Mazda 3
Mazda a publicat primele imagini și detalii cu noul SUV CX-30. Modelul va fi disponibil în Europa începând cu vara acestui an și va fi poziționat între CX-3 și CX-5. Gama de motoare va fi preluată de pe noua generație Mazda 3, ceea ce înseamnă că viitorul CX-30 va putea fi echipat și cu propulsorul SkyActiv-X cu amprindere prin compresie.
În urmă cu câteva săptămâni, Mazda a publicat o imagine teaser care anunța un nou SUV în gama constructorului nipon. Voci apropiate companiei au spus că japonezii vor aduce la Geneva noul CX-3, în timp ce alte surse susțineau că Mazda va prezenta versiunea europeană a lui CX-4.
Dar producătorul nipon a venit cu o surpriză majoră: noul SUV global CX-30. Gândit pentru a umple golul dintre CX-3 și CX-5, noul SUV dezvoltat de Mazda a fost proiectat având la bază filozofia de design Kodo - Soul of Motion și motto-ul "Jinba Ittai".
Mazda CX-30 mizează pe versiunea modificată a arhitecturii Skyactiv-Vehicle Architecture, platformă utilizată în prezent și de noua generație Mazda 3. Noul SUV CX-30 are o lungime de 4.395 de mm și o lățime de 1.795 de mm, în timp ce ampatamentul măsoară 2.655 de mm. Volumul portbagajului ajunge la 430 de litri.
Reprezentanții Mazda încă nu oferă foarte multe detalii tehnice despre noul CX-30. Știm că sub capotă, SUV-ul va putea fi comandat atât cu motoare diesel, cât și cu propulsoare pe benzină, acestea urmând să fie "împrumutate" de pe modelul de clasă compactă Mazda 3.
De asemenea, CX-30 va putea fi echipat și cu viitorul motor SkyActiv-X. Propulsorul promite 181 de cai putere și 220 Nm și îmbină atât avantajele motoarelor pe benzină, cât și pe cele ale unităților diesel. Motorul dezvoltat de Mazda are la bază tehnologia Spark-Controlled Compression Ignition (SPCCI, aprindere prin compresie controlată prin scânteie) și funcționează cu un amestec sărac în combustibil.
Resursele motorizărilor vor fi puse în valoare cu ajutorul sistemului de tracțiune integrală i-Activ AWD și prin intermediul tehnologiei G-Vectoring Control Plus. În ceea ce privește sistemele de siguranță, japonezii propun noul pachet i-Activsense. Mazda a dezvoltat o versiune modificată a sistemului Driver Monitoring. Acesta folosește o cameră cu infraroșu pentru a monitoriza activitatea șoferului. Sistemul detectează cât de mult sunt deschise pleoapele șoferului la un anumit moment, de câte ori clipește și chiar și poziția gurii, astfel încât să poată determina cu exactitate nivelul de oboseală al celui de la volan. Tot la interior, clienții vor putea comanda noul ecran central cu diagonala de 8.8 inch.
SUV-ul Mazda CX-30 va fi disponibil în Europa începând cu această vară.
Eu nu stiam ca e atata loc intre CX3 si CX5. Adica CX5 este ca dimensiuni in partea inferioara a segmentului (daca nu gresesc). Parca mai bine completau gama cu CX7 sau 9 ca un suv mare lipseste la mazda (cel putin in europa)