Campionatul Mondial de Raliuri 2019: constructorii au prezentat mașinile și echipajele cu care atacă cele 14 raliuri din calendar
Citroen, M-Sport Ford, Toyota și Hyundai sunt cele patru echipe care se vor duela în 2019 în Campionatul Mondial de Raliuri. Constructorii au prezentat echipajele și mașinile cu care se vor prezenta în cele 14 runde pregătite pentru acest sezon.
Constructorii care anul acesta vor concura în Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) au fost prezenți în cadrul Autosport International Show din Birmingham, Marea Britanie. Și în 2019, lupta pentru titlu se dă între Citroen, M-Sport Ford, Toyota și Hyundai.
La finalul anului trecut, Consiliul Mondial al FIA a decis să aducă o serie de modificări în cadrul WRC. Astfel, campionatul din 2019 include 14 etape, cu o etapă mai mult comparativ cu sezonul trecut, noutatea trecută pe lista FIA fiind raliul din Chile.
Începând cu acest sezon, FIA a decis ca echipele de uzină să aibă la dispoziție doar 42 de zile de teste, cu 13 zile mai puțin față de vechiul regulament. În plus, probele speciale nu vor totaliza mai mult de 350 de kilometri (500 de kilometri în vechea versiune). Pentru a încuraja echipele private să vină în Mondialul de Raliuri cu mașini aproape de cele de top, FIA a decis să împartă campionatul WRC 2 în două grupe. Una dintre acestea va fi dedicată exclusiv piloților de uzină (WRC 2 Pro), iar cea de-a doua se adresează echipelor private.
Citroen în WRC 2019
În 2019, Citroen va miza doar pe două echipaje în WRC. Francezii vor încerca să câștige titlul cu ajutorul următoarelor echipaje: Sebastien Ogier - Julien Ingrassia și Esapekka Lappi - Janne Ferm. Ogier este campionul mondial în exercițiu, iar francezul speră să câștige un nou titlu cu echipa din Satory. Lappi vine după două sezoane în sânul Toyota și își dorește să ajute echipa și să obțină rezultate excelente.
"După ce am învățat foarte multe lucruri de la Jari-Matti Latvala și Ott Tanak, consider că am toate atuurile necesare să-mi îmbunătățesc performanțele dacă reușesc să «fur» câte ceva și de la Seb (n.r. Ogier)", a declarat Lappi.
M-Sport Ford în WRC 2019
M-Sport a avut un sezon 2018 destul de bun. Britanicii nu au mai reușit să câștige titlul destinat constructorilor, însă au reușit să pregătească o mașină excelentă pentru ca Ogier să câștige al șaselea titlu din WRC.
Din păcate pentru M-Sport, pilotul francez a semnat cu Citroen, echipa lui Malcolm Wilson fiind acum gata să debuteze în noul sezon doar cu două mașini. Astfel, britanicii îi vor arunca îl luptă pe Elfyn Evans și pe Teem Suninen.
Toyota în WRC 2019
Pentru sezonul acesta, Toyota a pregătit trei echipaje: Ott Tanak - Martin Jarveoja, Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila și Kris Meeke - Seb Marshall. Astfel, Kris Meeke revine în WRC alături de echipa niponă. Sezonul trecut, Meeke a pilotat un Citreon C3 WRC, însă greșelile majore i-au determinat pe oficialii francezi să renunțe la serviciile acestuia.
"Mi-am dedicat viața raliurilor, iar această ramură a motorsportului mi-a oferit foarte multe, însă nu am simțit că este momentul să mă opresc. Încă sunt de părere că pot mai mult și sper ca în această formulă să obținem performanțe bune", a declarat Meeke în momentul în care și-a anunțat revenirea în WRC.
Hyundai în WRC 2019
Și în 2019, Hyundai va aduce trei mașini la startul etapelor din WRC. Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul și Andreas Mikkelsen - Anders Jaeger vor fi cele două echipaje pe care Hyundai le aruncă în luptă în toate cele 14 raliuri programate. Dani Sordo și Sebastien Loeb vor împărți cea de-a treia mașină pregătită de asiatici.
Conform informațiilor oficiale, Loeb a semnat un contract pe două sezoane cu Hyundai, iar anul acesta va concura în 6 etape, inclusiv în runda de debut de la Monte Carlo.
"Nu am putut refuza propunerea Hyundai, cu 6 etape în WRC în 2019. Proiectul lor m-a sedus, cu o echipă și o mașină care sunt sigur că îmi vor permite să lupt pentru a obține victoria cu numărul 80 în WRC", a declarat Loeb după semnarea contractului.
Și în 2019, fanii Campionatului Mondial de Raliuri vor putea urmări în direct fiecare probă specială a fiecărei runde. Serviciul se numește WRC All Live și este disponibil pe site-ul WRC Plus. Prețul abonamentului este de 8.99 euro/lună sau 89.99 euro/an.
Calendarul Campionatului Mondial de Raliuri 2019
Data | Etapă |
24-27 ianuarie | Monte Carlo |
14-17 februarie | Suedia |
7-10 martie | Mexic |
28-31 martie | Corsica |
25-28 aprilie | Argentina |
9-12 mai | Chile |
30 mai - 2 iunie | Portugalia |
13-16 iunie | Italia |
1-4 august | Finlanda |
22-25 august | Germania |
12-15 septembrie | Turcia |
3-6 octombrie | Țara Galilor |
24-27 octombrie | Spania |
14-17 noiembrie | Australia |
Sunt fanul anglo-americanilor :) AM, sper să veniți cu informații după fiecare etapă de WRC. Evident, prolificitatea mediatică actuală permite culegerea de date dintr-o sumedenie de surse, dar pe mine mă interesează cum analizați voi evenimentele, mai ales că eu, unul, socotesc WRC cea mai importantă/atractivă competiție a motorsportului.