Electrica Porsche Taycan are priză la clienții Tesla: 50% dintre comenzi vin din partea acestora
Porsche va reuși să atragă spre gama proprie un grup de clienți care până acum nu a avut tangență cu marca germană. Prima sa mașină 100% electrică va aduce clienți dinspre gama Tesla.
Lansarea lui Porsche Taycan, primul model 100% electric din istoria mărcii sportive germane, duce Porsche pe tărâmuri încă virgine din punctul de vedere al clienților. Conform ultimelor informații venite dinspre oficialii constructorului din Stuttgart, jumătate dintre cei care s-au înscris pe listele de comenzi pentru Taycan sunt clienți ai mărcii Tesla, producătorul american situându-se astfel cu mult în fața "tradiționalilor" BMW, Audi și Mercedes-Benz când vine vorba de profilul de client care alege Taycan. Evident, această situație este o premieră absolută pentru Porsche.
Vești bune pentru Porsche și la capitolul producție și comenzi: "Dacă cei care s-au înscris pe listele de comenzi vor cumpăra mașina, primul an de producție este închis", spunea Klauz Zellmer, CEO Porsche America de Nord, la Salonul Auto de la Los Angeles, care a avut loc la finalul lunii noiembrie 2018.
Toate aceste fenomene au loc în contextul în care Porsche nu a prezentat încă versiunea finală de producție a lui Taycan. Știm însă că designul va fi inspirat masiv din cel al conceptului Mission E (foto), că primele livrări vor avea loc în 2020 și că modelul va beneficia de un motor electric de 600 de cai putere și de o autonomie care măsurată în ciclul european WLTP se va apropia de 500 de kilometri. Prețul lui Taycan va fi, conform informațiilor oferite de Porsche, undeva "între Cayenne și Panamera", deci în zona de preț în care se situează astăzi Tesla Model S.
Ulterior lansării, Porsche Taycan va oferi și versiuni de caroserie suplimentare, pe listă aflându-se un crossover al cărui nume propus este Taycan Cross Turismo.
via Cnet