Ford pregătește concedieri în Germania: producția modelului C-Max la Saarlouis va fi încheiată
Ford a anunţat că a început negocierile cu reprezentanţii angajaţilor germani privind potenţiale concedieri la fabrica sa din Saarlouis, în urma deciziei de a renunţa la fabricarea modelului Ford C-Max.
Ford se pregătește de reorganizarea operațiunilor din Europa, iar Germania este una dintre primele țări în care americanii vor să înceapă “curățenia”.
Producătorul a anunțat startul negocierilor cu sindicatele din Germania privind potențiale concedieri la uzina din Saarlous, după decizia de a renunța la fabricarea modelului C-Max.
“Putem confirma că am început discuţii oficiale cu Consiliul angajaţilor cu scopul de a încheia producerea C-Max/Grand C-Max la Saarlouis. Deoarece continuăm să ajustăm producţia la cerere, procesul de consultări va include şi necesare ajustări ale forţei de muncă de la Saarlouis,” se arată într-un comunicat Ford.
La această uzină lucrează peste 6.190 de angajaţi, dar vânzările sunt în scădere iar reglementările mai dure privind emisiile vor necesita investiţii costisitoare.
Planul Ford în vederea restructurării afacerii sale neprofitabile din Europa ar urma să implice renunţarea la unele modele, reducerea locurilor de muncă şi posibil închiderea unor fabrici. Ford are aproximativ 54.000 de angajaţi în Europa şi 24 de unităţi de producţie.
Via Automotive News
Tot vorbeau astia de la Ford ca vor sa colaboreze cu VW, iar cei de la Skoda au nevoie de o fabrica noua. De ce sa construiesti una prin Romania sau Bulgaria cand poti lua una deja construita si cu angajati pregatiti pentru asa ceva si infrastructura sa poti distribui masinile construite. Poate din acelasi motiv pentru care Ford renunta la aceasta fabrica si o pastreaza pe cea de la Craiova?