Nissan își arată colții după arestarea lui Ghosn: japonezii vor mai multă putere de decizie în cadrul Alianței cu Renault
Nissan analizează opțiunile prin care poate obține o putere mai mare de decizie în cadrul Alianței cu Renault, ca urmare a concedierii lui Carlos Ghosn după arestarea acestuia.
Nissan a decis la sfârșitul acestei săptămâni să-l concedieze pe Carlos Ghosn din posturile de director și de președinte al consiliului de administrație, ca reacție la arestarea acestuia pentru nedeclararea unor venituri.
Oficialii constructorului analizează acum opțiunile pe care le au la dispoziție pentru a obține o putere mai mare de decizie în cadrul Alianței pe care o au cu cei de la Renault.
În prezent, Renault deține 43% din acțiunile Nissan și are drept de vot în consiliul de administrație al japonezilor. În schimb, Nissan deține doar 15% dintre acțiunile Renault și nu are drept de vot în consiliul de administrație al francezilor. Acest dezechilibru este în prezent cu atât de neplăcut pentru Nissan cu cât producătorul japonez are vânzări globale cu 60% mai mari decât partenerii de Alianță.
După concedierea lui Ghosn, conducerea celor de la Nissan i-a revenit practic CEO-ului Hiroto Saikawa, despre care presa internațională speculează că se află în spatele furnizării unor informații esențiale care au condus la arestarea lui Ghosn.
De altfel, Saikawa l-a criticat dur pe Ghosn pentru încălcarea legislației japoneze și a fost unul dintre cei mai vehemenți opozanți ai proiectului lui Ghosn de a realiza o fuziune între Renault și Nissan. Se speculează că intenția lui Ghosn de a realiza o fuziune între cei doi constructori a generat numeroase nemulțumiri în cadrul conducerii Nissan.
Via Automotive News
Ȋncurcate sunt căile…automobilismului. Ȋmi voi permite să judec din postura de neavizat ȋn evaluarea acestei alianțe. Parcă n-a trecut prea multă vreme (cam un an și jumătate) de când, chiar prin vocea liderului Ghosn, RNM se arăta ȋncrezătoare că va ajunge ȋn vârful piramidei comerciale a lumii…Iar Mafia, prin intermediul identității lui “electrice” (Edikkk), jubila pe AM, asigurându-ne că, la sfârșitul lui 2017, vom avea parte de o surpriză de proporții, deși mult mai optimistul Ghosn indica taman jumătatea anului. S-a adeverit previziunea? Nu, ci RNM s-a plasat pe locul 3, fiind devansată de VAG (cu aproape 300.000 de unități mai multe ȋn dreptul nemților) și de TMC (cca. 40.000…). Din ce-am observat ȋn momentul de față, anul curent va oferi, ȋn mod sigur, un record istoric, pragul de 80 de milioane de unități la nivel mondial fiind deja depășit, mai ales că, nota bene, 2018 ȋncă nu s-a ȋncheiat! Din datele ȋnregistrate, se pare că RNM va “sălta” pe poziția secundă, la mare luptă cu TMC, dar VAG este tot mai adorată de această planetă, fiindcă deja se bucură de un avans de aproape 400.000 de bucăți și mă ȋndoiesc că diferența poate fi anulată până pe 31 decembrie… Apropo, nemții se vaită toată ziua – grație mass-mediei prea permisive – ba ȋncă ȋși pun și cenușă ȋn cap pe marginea viitorului “electric”, dar, ȋn realitate, sufletele lor cântă…Ei au știut perfect, cu mulți ani ȋn urmă, că piatra numită “rezonanța de brand”, odată aruncată ȋn lacul conștiinței colective (atunci când a afirmat că “pământul va fi transformat ȋntr-un uriaș creier”, probabil că maestrul Nikola Tesla a anticipat nu numai fulminanta dezvoltare a tehnologiei, ci și, concomitent, anihilarea discernământului, voinței și personalității, fenomen explicabil prin preceptul de “creier unic”, nu doar “uriaș”, adică fecund), va genera acel prea dezirabil “brainstorming” nu atât ȋn mintea managerilor, cât ȋn mintea clienților…Iar dacă nu ar fi fost niciodată “surprinși ȋn ofsaid” (Dieselgate), indiscutabil că vagiștii ar fi folosit banii “economisiți” (adică amenzile pe care le-ar fi evitat) pentru un și mai susținut ritm de producție… Vă ȋntrebați ce legătură au evenimentele din sânul lui VAG cu ceea ce ȋntâmplă ȋn cadrul lui RNM? Păi, ambiția franco-japonezilor de a se cocoța pe pisc nu se va materializa, câtă vreme nu vor ȋnțelege sau vor crea impresia că nu ȋnțeleg că doar o SOLIDARITATE invulnerabilă (dar nu ȋn spiritul unei moralități zeloase/zemoase – indiferent că justificată! – așa cum procedează ei acum cu Ghosn) va asigura climatul intern necesar funcționării, la turație maximă, a artei de “a se vinde de la sine”. La urma urmei, au sesizat dânșii cumva, ȋn curtea tot mai solidului VAG, că vreun membru al conducerii ȋi reproșează vreunui coleg – ba ȋncă ȋn mod public – “ȋncălcarea legilor” (scrise sau nescrise) ? Ha! Dimpotrivă, chiar dacă toată lumea te percepe exact așa cum ești ȋn realitate (negru), tu trebuie să negi și să vociferezi, cu vehemență neslăbită, subliniind, “fără drept de apel”, că nu ești doar alb, ci și ȋntruchiparea, simbolul purității :) Așadar, “cheia succesului” echivalează pur și simplu cu lacătul pus deliberat pe cutia scrupulelor. De pildă, profiți din plin de oportunitatea și ivirea țapilor ispășitori (Winterkorn, Stadler), după modelul bolșevic, ȋn care pădurea era curățată de uscături (fără sfială, fără secrete, chiar ȋn fața ȋntregului popor…naiv), numai că ȊNTOTDEAUNA numărul celor “neconformi”(chiar și instalați inițial ȋn funcții ȋnalte!) va fi prezentat dinadins cât mai redus cu putință, pe baza principiului “vicierea reală, evidentă și periculoasă presupune cât mai multe surse”.