BMW prezintă monopostul cu care va debuta în competiția electrică Formula E: motor de 340 de cai putere

Publicat vineri, 14.09.2018 18:51 de Daniel Popescu

BMW a prezentat vineri monopostul iFE.18 cu care va debuta în Formula E. Noul sezon al competiției de monoposturi electrice va începe în luna decembrie.

BMW se alătură începând din acest sezon competiției de monoposturi electrice Formula E, care a devenit în ultima perioadă o adevărată atracție pentru constructorii auto.

Producătorul german a prezentat vineri la Munchen monopostul iFE.18 cu care va participa în sezonul inaugural, iar culorile predominante ale acestuia sub alb și albastru.

Motorul electric al monopostului a fost dezvoltat în colaborare de inginerii diviziei BMW i cu cei ai echipei de Formula E, iar accentul a fost pus pe performanță și eficiență energetică. Pe termen lung, planul germanilor este ca tehnologia dezvoltată în Formula E să ajungă pe modelele de serie.

"Expertiza BMW este în primul rând în inima monopostului. Le-am spus inginerilor care au dezvoltat motorul electric să uite de toate considerentele pe care le-ar avea în mod obișnuit în dezvoltare și să se gândească doar la performanță, eficiență și o masă cât mai scăzută. Când atingem acest punct ne putem gândi cum să integrăm asta ulterior în producția de serie", spune Jens Marquardt, directorul BMW Motorsport.

Regulamentul Formulei E prevede că monoposturile sunt standard pentru toate echipele și sunt dezvoltate de producătorul francez Spark Racing Technology, în timp ce bateriile sunt de asemenea standard și sunt produse de McLaren.

În privința motorului electric, regulamentul prevede că puterea maximă a acestuia este de 250 kW (340 CP).

Pentru sezonul 2018-2019, BMW va folosi o linie de piloți formată din Antonio Felix da Costa și Alexander Sims, amândoi din cadrul programului BMW Motorsport.

Noul sezon de Formula e va începe în 15 decembrie cu o cursă programată în Arabia Saudită, va avea în total 13 curse și se va încheia la New York în 14 iulie 2019.

Via BMW

  • SIMPLE MINDS, vineri, 14.09.2018 19:19

    Inca o veste *trainica* din partea *fauritorilor de bucurii* bavarezi. Parca-i sedea mai bine BMW-ului pe Curva Grande, Kemmel si Parabolica, in alta formula ce-i drept decat prin docurile NYC oferindu-ne nimic altceva decat un bazait insuportabil.Noroc pentru ei,evident , ca-i doar opinia unui profan dintr-o urbe oarecare a Campiei Romane.:-)

  • ferr1, vineri, 14.09.2018 20:09

    Daca ai apucat era V10 si V8 din F1, oare cum poti sa te uiti la Formula E si sa asculti motorul ala care seamana cu o jucarie enervanta? Te uiti la Formula E si iti aduci aminte de masinutele din copilarie, scoteau acelasi sunet. Cei care nu au prins era V10 pot spune ca F E e misto, dar cei care au prins V10-ele ce motive au sa se uite la niste baieti care conduc niste jucarii? Cea mai naspa competitie.

  • SIMPLE MINDS, sâmbătă, 15.09.2018 17:40

    Multumesc pentru ca mi-ati confirmat faptul ca-s un bou ! Asadar trebuia sa priceput de prima oara:-)) ca bmw-ului ii sta mai bine in Grand Place decat pe Blanchimont ,mai bine-n Place Vendome decat pe Mistral ,mai bine-n jurul Domului decat in Seraglio ,mai bine-n Trafalgar Square decat in Maggots si Becketts .