Producția lui Peugeot 308, întreruptă temporar: asaltați de cererea mare, francezii au rămas fără cutii de viteze
Peugeot a întrerupt temporar producția hatchback-ului 308, întrucât francezii nu au capacitatea de a produce cutii de viteze în ritmul solicitat de clienți.
Peugeot 308 este unul dintre modelele cu cele mai mari vânzări din gama constructorului francez, iar anul trecut s-a comercializat în aproape 160.000 de unități.
Producătorul a anunțat însă ca a fost nevoit să întrerupă temporar producția modelului la uzina de la Sochaux, ca urmare a unei lipse de componente.
Cutiile de viteze manuale pentru 308 sunt produse la uzina de la Valenciennes, care are o capacitate de producție de cel mult 2.400 de unități pe zi. În ritmul actual al cererii pentru Peugeot 308, capacitatea uzinei ar trebui mărita la circa 3.000 de unități pe zi.
Cu toate acestea, politica de reduceri de costuri implementată de Carlos Tavarez are și consecințe negative asupra Grupului PSA Peugeot-Citroen.
Deși a vizitat uzina de la Valenciennes la începutul acestei săptămâni, Tavarez a amânat o decizie cu privire la o investiție în mărirea capacității de producție. Explicația oficială este că Tavarez așteaptă să vadă dacă cererea pentru 308 va fi în continuare suficient de mare pentru a justifica o investiție majoră în cadrul uzinei.
Până atunci, se estimează că Peugeot va "pierde" producția a circa 500 de unități 308 în fiecare zi în care muncitorii nu lucrează.
Problemele uzinei de la Valenciennes ar putea fi influențate și de o decizie recentă a Grupului PSA de a reloca aici producția de cutii de viteze automate din Japonia și China.
Via Caradisiac
-
Edikkk, miercuri, 29.08.2018 20:49
Maşini frumoase şi superioare celor de la VW Dar în urma Tesla... ca toate non electrice
-
Scrooge, miercuri, 29.08.2018 23:48
@Edikkk....ai implinit 12 ani ?
-
inexorabil, joi, 30.08.2018 08:28
Da, a împlinit 12 ani…de când este mafiot “made man”, cu ritualul de rigoare şi tot tacâmul. Din păcate, n-a fost instruit de SRI cu privire la maniera de operare “undercover”. “Edikkk” este o postură asumată conştient, în care emite “judecăţi de valoare” de tip Lorinczi Thomas, adică adolescentine, succinte şi care se vor inatacabile, dar scopul său principal este acela de a “da cu barda” în VAG cam la fiecare postare, fiindcă nu se poate dezminţi în “toyotismul” său consacrat, incarnat. Nu realizează însă că este ridicol de neprofesionist şi de inabil atunci când subiectul abordat de autorul unui articol nu priveşte conglomeratul din Wolfsburg, la care Mafikkk se referă “prin comparaţie”, forţând nota şi, astfel, autodeconspirându-se :) Ca în cazul de faţă. Ce să mai zic? Râdeţi, copii! Ce-i drept, fără Ivanoff-Madalescu-VW s-a apucat de făcut cârnaţi-RahatecaTDI-Edikkk-Mafia, AM ni s-ar părea anost. Yeee!
-
pipo, joi, 30.08.2018 10:26
la un calcul simplu imi iese ca fabrica aia produce vreo 550.000 de cutii pe an la actuala capacitate. Pot intelege ca produce si pt. alte modele dar atunci de ce numai 308-ul are de suferit ? Eu asta nu am inteles din stire, de ce e numai despre 308 .
-
Edikkk, joi, 30.08.2018 12:25
„Mințile luminate discută idei, mințile mediocre discută evenimente, iar mințile mici discută oamenii.” — Eleanor Roosevelt
-
Rudolf D., joi, 30.08.2018 12:51
Sa intelegem ca inexorabil e o minte mica de te-a luat in discutie. Iar ideea (fixa) ca VAG si nemtii in general sunt de rahat te plaseaza intre iluminati?
-
vw s-a apucat de facut carnati, joi, 30.08.2018 17:43
@Rudolf, Inexorabil, scrooge,.... Trebuie sa recunosc ca nemtii stiu sa prinda si sa speculeze vanitatea porcului (romanesc si nu numai) urcat in copac.
-
Edikkk, joi, 30.08.2018 19:40
Vanitatea porcului din fabula Ferma Animalelor , unde unele animale, porcii, doreau şi s-au pus mai sus, mai presus decât alte animale. VW maşina ego-ului românesc care vrea să arate că e superior celorlalţi. Chestia aia stupidă, cu maşina să îi arate clasa socială. Bleah.
-
inexorabil, joi, 30.08.2018 22:32
Eu, unul, nu mă simt lezat de mârlănia inechivocă la care s-a dedat acest amator desăvârșit ȋn știința comunicării…Dar trebuie să-mi recunosc amuzamentul pe marginea acestui cameleon social incurabil, subit ȋncărcat cu “spirit”, care citează din personalități, precum orice snob și veleitar “cultural”. Apropo, probabil că a extras (de pe net, de unde altundeva? – vi-l ȋnchipuiți pe ipochimen șoarece de bibliotecă?) diferite maxime & cugetări care i se par “cool” (n-o fi auzit, pesemne, de teoria formelor fără fond), urmărind să stabilească pe care, ȋn ce context și când s-o folosească ȋmpotriva “inamicilor” (care, ȋntr-un fel sau altul, au legătură cu “cazanele nemțești”). Iar acțiunea “la solidar”, ba chiar de “dialog” complementar (el cu “sosia”), la care s-a hazardat nu face decât să confirme profunda alterare mentală și sufletească a omului cu o mie de fețe/identități, deci nu este vorba despre un simplu exces de zel sau de un orgoliu revărsat, pe care le poate manifesta oricare om normal, măcar o dată ȋn viață, și care, evident, pot fi scuzabile. Prin urmare, Billy boy, deja ai depășit orice limită a decenței, dar nu eu sunt vizat de insultă, ci…”porcii” cu VW, pe care, cu această ocazie, mai mult ca sigur, ți i-ai câștigat definitiv ca “prieteni” și ȋn compania cărora, devenind eu insensibil, te voi lăsa (adică nu-ți voi mai lua niciodată apărarea). Și ȋnțelege naibii odată că pledoaria opintită pro-jape & pro-sud-coreene și, diametral opus, propaganda sistematică, agresivă, oarbă și neobosită ȋmpotriva industriei germane de profil nu va determina pe nimeni, NICIODATĂ, să năvălească ȋn showroom-ul vreunei “asiatice”, așa că, dacă cineva vrea să cumpere, de pildă, Toyota, o va face, ȋn mod cert și logic, din proprie convingere, nu fiindcă i-ai fi inoculat sau l-ai fi ȋndoctrinat tu cum că “VW este nașpa și rău”. Ah, scuze, cred că mă adresez unui perete…Uitasem (ce idiot sunt!) că m-am agitat ȋn fel și chip, ani de zile, dar absolut zadarnic, să-ți deschid ochii minții… ”Baftă” ȋn continuare, “pal”. Doar că nu poți să ne prostești, atâta tot. Da, da, știu: sunt “patetic”, “pfff”. Și conștientizez că nu sunt lipsit de hibe, pentru care mă mai critică unul sau altul de pe AM (dacă ȋn mod justificat sau nu…nu vreau să mă pronunț), dar invectiva pură reprezintă și va rămâne – ȋn mod strict, plenar, prin excelență și cu acordul tacit (de ȋnțeles, adică acceptabil, nu blamabil) al redacției, pentru care, precum, de altfel, ȋn cazul oricărei instituții mediatice actuale, deontologia nu prezintă secrete, ȋn sensul că show (chiar și penibil) = consum publicitar și, implicit, = dreptul la viață organică și familială – domeniul tău de afirmare. Vorba aceea: adevărul și dreptatea ȋși văd de treburile lor, iar viața de treaba ei. PS. “Ȋn care unele animale”, nu “unde unele animale”. Frumoasa doamnă limba română nu este o centuristă pe care o racolezi tu cu mașina ta “superioară”. PPS. “Bleah”.
-
inexorabil, joi, 30.08.2018 23:03
Până la urmă, iată că mi-a “scăpat” și mie o greșeală gramaticală. Dar, fiind eu un “porc” (cu Opel), plus “infatuat”, nu mi-o recunosc :D
-
vw s-a apucat de facut carnati, vineri, 31.08.2018 00:09
@ inexorabil Sunt sigur ca stii ce am vrut sa zic. Nu cred ca e cazul tau (tu stii cel mai bine).
-
Edikkk, vineri, 31.08.2018 04:26
Dle Inexorabil, nu luaţi aşa dur ceea ce scriu. Este vorba de o figură de stil despre cei care îşi cumpără, de exemplu, VW Touareg sau Tiguan nou nouţ dar îşi ţin angajaţii cu salariul minim pe economie, sau unii care îşi cumpără VW dintro superioritate aşa închipuită de ei. Nu se referă la toţi clienţii VW cu siguranţă, este doar o figură de stil pentru a critica doar anumite lucruri rele. O altă critică este că dominatia puternică a unui singur grup auto duce la lipsa inovatiei, grupurile auto tratează poluarea foarte superficial dacă nu ignoră complet acest aspect şi îi interesează doar că sunt forţaţi de guverne, standarde de respectat. Le urez tuturor companiilor auto succes dar păcat că doar foarte puţin din ele se implică în a schimba lucrurile în bine. De exemplu, apreciez enorm alianţa Renault Nissan că au maşină electrică fiecare şi investesc în acest domeniu, inclusiv în marketing ale maşinilor electrice ! Leaf şi Zoe. VW cu mult mult mai mulţi bani - NU o face. În schimb sunt prinşi cu cioara vopsită. Despre asta este vorba. Numai bine dle Inexorabil. Scuze dacă v-am ofensat cu ceva.
-
inexorabil, vineri, 31.08.2018 10:29
Eşti alunecos ca un şarpe, Mafia. Pendulezi între două identităţi, dintre care una mă abordează cu “tu”, iar cealaltă cu “dvs.” De râsul curcilor, bre! Vezi Doamne, ca să mă conving eu că sunteţi diferiţi, recte două persoane. Te pricepi să faci din negru alb, dar cum rămâne cu…porcii? Repet, nu pe mine m-ai jignit, Mafikkk. Vrei s-o dregi cumva, dar mi se pare inutil: rămâne epitetul! Ce “lucruri rele” să incriminezi? La o adică, nu le comit toţi? Ia vezi, de pildă, managementul GM din ultimii 50 de ani: o fi plin de bube sau nu? Dar asiaticii tăi mirabili? Chiar n-ai nimic să le reproşezi?! Şi încearcă să mă ocoleşti cu politeţea scremută, circumstanţială. Te voi crede pe cuvânt doar atunci când vei recunoaşte, spăsit, mascarada puzderiei de nick-uri sub care ai postat atâta amar de vreme. Dar sunt sigur că nu vei avea niciodată un asemenea curaj…Dacă ţi l-ai asuma, atunci chiar te-aş respecta, ba încă l-aş mustra numaidecât pe cel (indiferent cine ar fi) care ar îndrăzni să-ţi impute trecutul prezumat iertat. Parol!
-
pipo, vineri, 31.08.2018 13:06
@Edikkk & company : urat mai baieti / fetelor ! foarte urat ! Cred ca ati dezvoltat o problema patologica . Va spun/recomand sincer sa va luati o pauza si sa-ncercati sa va distantati de subiect ( care o fi el , ca nu prea se mai intelege , o fi numai VW, o fi toata Germania..) fiindca prezentati clar simptomele unei probleme patologice - de la fixatia pe un subiect ati trecut la insulte gratuite catre persoane ce ar putea avea legatura cu acel subiect. Eu unul nu inteleg de ce ,eu spre exemplu , daca as avea un Golf ( Skoda Octavia se pune ?) as fi mai porc/mai vanitos/mai superior decat Edikkk care ar avea o Toyota sau o Honda sau o ...ce asiatica vrea el . Dar ma rog, nu vreau sa dezvolt si nici sa intram in polemica si nici sa o luati in nume de rau fiindca sunt convins ca in prezent nu puteti fi receptivi la nici un argument contrar fixatiei voastre . D-aia ma si mira interventiile lui @inexorabil de mai sus. In sfarsit , ca sa revin , luati o pauza si calmati-va.
-
vw s-a apucat de facut carnati, vineri, 31.08.2018 20:34
@pipo Asa e problema mea e una ,,patologica,,. Mie greata de celebrele marci nemtesti si de aroganta cocalarilor ce le coduc. @inexorabil Suntem persoane diferite (daca nu faci diferenta intre noi iti imprumut ochelarii sarpelui). Eu nu agreez autoturismele japoneze prin prisma meseriasilor din service-urile Ro. In schimb nu am vazut in 30 de ani vreun cocalar conducand o japoneza.
-
inexorabil, duminică, 02.09.2018 22:53
Chiar pe niciunul??? Eu am văzut și cu…Volvo, ba chiar și cu Saab! Ȋn fața mea, au coborât niște caricaturi de-astea din…Cadillac Escalade. Nu mai spun de “cefe groase” autohtone, tatuate și cu lanțuri lucioase la gât, localizate la volanul lui Chrysler 300. Fii atent, că ți-am promis mai demult că voi veni cu dovezi (adică fotografii) care ȋi surprind – imposibil de interpretat altfel – pe alde coca & piți ȋn habitaclu de “asiatică”. Poate nu doar un singur caz. Vezi ce memorie elefantină am? Nu uit…Vei suferi atunci șocul vieții tale…De fapt, știi prea bine și tu, ȋn sinea ta profundă, că există și specimene de acest gen, foarte rare, ce-i drept, dar, ȋn mod incontestabil, EXISTĂ! Nu te voi face ȋnsă de ocară pe AM (adică nu voi arăta nimic din acele dovezi), dacă ȋmi ȋmplinești rugămintea. Adică renunță la toate măștile tale de carnaval, postează doar ca, simplu, “Mafia” (și obligatoriu logat) și, astfel, voi fi cuminte și rezonabil :) PS. Chiar ȋn seara asta, mă “presa” ȋn spate, pe interurban, un vitezoman cu Land Rover, flash-uri insistente (deși mă aflam ȋn depășire), tot tacâmul. De fapt, se juca de-a “Fast & Furious” cu un “cinciar”, iar eu m-am nimerit ȋn calea lor. Când am putut reveni pe banda dreaptă, m-am dat calm la o parte și i-am lăsat ȋn legea lor. Așadar, “pal”, axiomatic este faptul că gherțoii nu-și aleg fix aceleași arme (recte nemțești).
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
*Benzu' francez* nu agreeaza Aisin cu opt viteze? Ca parca asta-i fundamental la *premium* !:-)