Ford culege roadele noii strategii pentru Ecosport: vânzările SUV-ului produs la Craiova s-au triplat în prima jumătate a anului
Ford Ecosport s-a comercializat în 55.000 de unități în Europa în primele 6 luni ale anului, de aproape trei ori mai mult decât în perioada similară a anului trecut.
Ford a publicat raportul de vânzări pe modele pentru prima jumătate a anului pe teritoriul Europei, iar datele confirmă popularitatea de care se bucură Ecosport pe Bătrânul Continent.
SUV-ul produs la Craiova s-a comercializat în 54.900 de unități și a înregistrat astfel vânzări de aproape trei ori mai mari comparativ cu perioada similară a anului trecut, când a înregistrat 19.800 de comenzi.
Uzina de la Craiova este singura care produce Ecosport pentru piața europeană, astfel că popularitatea în creștere a acestui model are efecte benefice pentru angajați.
Cel mai vândut SUV Ford în Europa rămâne însă Kuga, în condițiile în care acesta a avut 86.500 de clienți în primele 6 luni, în timp ce Ford Edge, un alt SUV al brandului american, s-a vândut în numai 6.500 de unități.
Clasamentul Ford este însă dominat de Fiesta, cu 157.400 de unități, în timp ce Focus s-a oprit la pragul de 115.800 de unități. Astfel, Ecosport a devenit al patrulea cel mai vândut model de pasageri din gama europeană a celor de la Ford, după Fiesta, Focus și Kuga.
Interesant este că Ford a vândut în prima jumătate a anului și 3.300 de unități B-Max, model care a fost scos din producția uzinei de la Craiova încă din toamna anului trecut pentru a-i face loc lui Ecosport.
Cu numai două luni în urmă, Ford a anunțat că va produce un al doilea model la uzina de la Craiova, proiect în cadrul căruia va investi 200 de milioane de euro și va suplimenta numărul locurilor de muncă prin angajarea a încă 1.500 de persoane. Numele momentului și startul producției nu au fost încă anunțate.
Via Ford
Știrea e f. bună pentru acționarii Ford în primul rînd, dar și pt. industria autohtonă - decît lipsă, mai bine bazată pe investiții străine. În altă ordine de idei, Ecosport-ul rămîne o mașină hidoasă (părerea mea, pe care nici al treilea facelift n-o poate schimba), dar se pare că mania SUV-urilor devine obsesivă și cumpărătorii nu mai strîmbă din nas decît la prețuri exagerate. ...Iar Ecosportul, deși nu-i nici eco-, nici sportiv, nici atractiv, are un preț rezonabil pentru cei care vor să privească lumea *de sus*.