Sistem de propulsie Mild Hibrid

Publicat miercuri, 03.10.2018 17:26

Sistem de propulsie prezent pe mașini convenționale, cu motoare termice, dar cu o serie de elemente de hibridizare de bază. Reprezentat de mașinile fără un motor electric suplimentar: de obicei există un generator sau un agregat asemănător care preia parțial rolul unui motor electric. 

Acest tip de hibrid beneficiază de un pachet de baterii de capacitate redusă care înmagazinează energia recuperată la frânare și pot asista motorul termic în anumite condiții. Pentru a limita intervențiile asupra structurii clasice a sistemului de propulsie convențional, mulți dintre constructorii auto utilizează o baterie clasică de voltaj ridicat (48V în loc de 12V) pentru a realiza funcțiile de asistare a motorului termic și de alimentare a sistemelor tehnologice moderne. În general, mașinile Mild Hybrid nu pot să funcționeze în mod 100% electric. 

Avantajul unui Mild Hybrid este faptul că motorul termic este asistat electric la pornirea de pe loc (rezultă consum redus) și că la viteze de croazieră, când mașina nu are nevoie de putere, motorul termic poate fi oprit, sistemele și tehnologiile de pe mașină fiind alimentate exclusiv electric.


Engleză: Mild Hybrid, Mild-Hybrid, MHV, Mild Hybrid Vehicle, SHVS

Tip de hibrid Tehnologie
Start-Stop
Recuperarea
energiei la
frânare 
Mod de rulare
100% electric
Încărcare
la priză
Motor termic
exclusiv
ca generator
(nu învârte roțile)
Micro hibrid Da Nu Nu Nu Nu
Mild hibrid Da Da Nu Nu Nu
Full Hibrid Da Da Da Nu Nu
Hibrid plug-in Da Da Da Da Nu
Range Extender Da Da Da Da Da