Ferrari 250 GTO, un nou record pentru cea mai scumpă mașină din lume: 70 de milioane de dolari
Un Ferrari 250 GTO produs în 1963 a fost vândut pentru suma de 70 de milioane de dolari. Acest exemplar a terminat pe poziția a patra în cursa de 24 de ore de la Le Mans din 1963 și a câștigat celebra cursă de anduranță Tour de France din 1964.
Ferrari 250 GTO rămâne visul oricărui colecționar de vehicule istorice, iar în ultimii ani, modelul italian a reușit să bată noi recorduri în ceea ce privește prețul de achiziție. Oficial, cel mai scump Ferrari 250 GTO a fost vândut pentru 38 de milioane de dolari în cadrul unei licitații din 2014.
Dar neoficial, cel mai scump Ferrari 250 GTO a fost vândut în urmă cu câteva zile în SUA. Prețul pe care noul proprietar l-a plătit a fost de 70 de milioane de dolari. Exemplarul vândut a fost produs în 1963 și a concurat și câștigat celebra competiție de anduranță Tour de France în 1964. Mai mult decât atât, mașina nu a fost implicată în niciun accident major, iar multe dintre elementele de caroserie și de interior sunt originale. În plus, acest 250 GTO este vopsit în argintiu și galben și nu în roșu, așa cum ne-am obișnuit.
În 1963 și 1964, exemplarul care acum și-a găsit un nou proprietar a fost folosit de echipa Ecurie Francorchamps și mai apoi de echipa națională de motorsport din Belgia. În 1963, pilotii Pierre Dumay și Leon Dernier au încheiat cursa de 24 de ore de la Le Mans pe poziția a patra. Între 1966 și 1969, Eugenio Baturone concurează cu acest 250 GTO în diverse etape din Spania.
La finalul anilor '80, modelul constructorului italian ajunge pe mâinile francezului Henri Chambon. Fanii au avut ocazia să-l vadă concurând în câteva etape de raliu și evenimente speciale dedicate mașinilor istorice. Nicolaus Springer cumpără mașina în 1997 și timp de doi ani, elvețianul concurează în celebra competiție Goodwood Revival.
În anul 2000, acest 250 GTO este cumpărat pentru suma de 6.5 milioane de dolari și câțiva ani mai târziu ajunge pe mâna specialiștilor din cadrul DK Engineering. Acum, modelul constructorului italian se află în SUA în garajul lui David MacNeil, un colecționar de vehicule istorice și iubitor de modele Ferrari.
Via | Autocar
Supraevaluat din pct. meu de vedere. Sa dai 70 de milioane pt. un fier e prea mult.