Volkswagen Golf, cea mai vândută mașină în Europa în primele 3 luni ale anului: Renault Clio și Ford Fiesta completează podiumul

Publicat duminică, 29.04.2018 11:30 de Daniel Popescu

Volkswagen Golf a fost cea mai vândută mașină în Europa în primul trimestru al anului, cu aproape 134.000 de unități, în timp ce Renault Clio a surclasat Ford Fiesta pentru mai puțin de 2.000 de unități.

Preferințele clienților europeni pentru modele nu s-au schimbat radical în primele 3 luni ale acestui an, potrivit datelor compilate de compania de analiză auto Jato Dynamics.

Deloc surprinzător, Volkswagen Golf este în continuare mașina cu cele mai mari vânzări pe Bătrânul Continent, după ce s-a comercializat în 133.959 de unități. Compacta germană nu are practic rival, în contextul în care niciun alt model nu s-a apropiat de pragul de 100.000 de unități.

Totuși, lupta pentru celelalte locuri pe podium a fost una echilibrată între Renault Clio (87.039 unități) și Ford Fiesta (85.483 unități), diferența dintre cele două subcompacte fiind mai mică de 2.000 de unități.

Pe poziția a patra regăsim și primul SUV din top. Astfel, chiar dacă în luna ianuarie a fost depășit la vânzări de Volkswagen Tiguan, Nissan Qashqai a revenit în forță și a încheiat primul trimestru cu 74.985 de unități comercializate, fiind astfel SUV-ul cu cele mai mari vânzări în Europa.

Modelul japonez a reușit să surclaseze și o altă subcompactă populară, Volkswagen Polo (74.392 de unități), care a plătit tribut unui declin de 21% înregistrat în luna martie.

Clasamentul este completat de Peugeot 208 (70.062 de unități) și Skoda Octavia (62.668 de unități), în timp ce Tiguan este pe locul 8 cu 62.479 de unități în fața unor modele precum Ford Focus, Toyota Yaris și Citroen C3. Între timp, Dacia Sandero s-a comercializat în 52.798 de unități.

Tendința clienților de a cumpăra SUV-uri a continuat și în prima parte a acestui an. Acest segment a ajuns să dețină peste o treime din piața de mașini noi (33.5%), în creștere cu 5 puncte procentuale comparativ cu perioada similară a anului trecut. Cu excepția modelelor de segment E și a celor sport, toate celelalte segmente au înregistrări scăderi ale cotei de piață.

Via Jato

  • VW fan, luni, 30.04.2018 12:18

    In ciuda tuturor scandalurilor, clientii din vestul Europei au incredere in vw si in calitatea produselor lor. As fi curios cat la suta dintre Golfuri sunt Diesel.

  • eu, luni, 30.04.2018 16:08

    @VW fan Ce calitate???? Japonezii si Coreenii sunt cu mult in fata VW Ce scandaluri??? Nu mai exista niciun scandal, au fost gasiti vinovati si nu au platit deloc

  • Fonfăitu', luni, 30.04.2018 23:36

    Nu ştiu câţi dintre voi v-aţi urcat sau aţi condus un golf. E maşina "dintr-o bucată". Zici că-i cioplită dintr-un bloc. Toate-s la locul lor şi funcţiomnează uns. Poţi încerca prostirea maselor cu cufureală dar nu poţi schimba percepţia utilizatorilor de rând.

  • Octavian, miercuri, 02.05.2018 10:57

    Golf (cel putin Golf7) este intr-adevar asamblata foarte-foarte bine. Este mult mai bine facuta decat Auris-ul pe care l-am avut in trecut. Cat despre fisisare pot sa spun ca este peste Tiguan. Nu mai vorbesc de T-Roc sau Polo. De aceea se si vinde inca bine.

  • rov, miercuri, 02.05.2018 11:18

    @ carcotasilor care nu iubesc Golf-ul... Toata Europa apreciaza modelul, numai voi le stiti mai bine... Detin de 4 ani un Golf 7 si sunt extraordinar de multumit. In paralel am un e65 din 2008, cumparat in 2011 BMW premium service la 59.000km, care a fost scumpa, capricioasa, mereu are o problema, o eroare, un altenator, un furtun intecoler, un termostat, un senzor de parcare, un rulment, o garnitura la galerie...si are doar 118000 km. Banii pentru revizii si reparatii depasesc costul total cu amortizare al Golf-ului

  • Calingura, vineri, 04.05.2018 11:05

    Sa zicem ca nu as fi avut doar masini noi (cu exceptia Super Novei, dumnezeu sa o odihneasca) si ca nu as fi avut si japoneze si un Golf 7. Hai sa ne uitam, concret, ce ii putem reprosa unui Golf nou. 1. Pretul - nu neaparat - echipate similar, cu reducerea aniversara de 2000 de euro, ajungi la pret de Astra. Pe de alta parte pretul este justificat de materiale. 2. Finisarea - il iau de mana pe oricine de aici si il duc la Opel sa vada portierele din spate. Sau mergem la orice alta marca sa vedem chederele de la usi. Sau mergem la Ford sa ne ingrozim. Sau chiar la Mercedes care si la 60k pune pe consola spate niste plastice oribile. 3. Spatiul interior - uitati-va la orice review comparativ si este suficient. 4. Vizibilitate - nu exista compacta cu vizibilitate mai buna. Pentru simplul motiv ca Golful este o mare cutie. 5. Performante - Asta 150cp vs GolF 130 - uitati-va la timpii la suta si la reprize. Sau cititi review-urile de pe AutoMarket si vedeti care sunt referintele de obicei. 6. Aspect - subiectiv. Nu ar trebui sa ne dam cu parerea 7. Fiabilitate - toti o apa si un pamant dar as clasa VW in prima jumatate - garantia este peste anumite marci, sub altele. Au avut mari probleme cu motorul de 1.4, acum ani buni, dar s-au reparat. Ati auzit povesti de groaza cu Golfuri noi? Ati patit voi ceva cu ele? Eu nu. Pe de alta parte nici la vechi. Ma uit cati proprietari de Golfuri din 1800 sunt, si nu ii vad mai necajiti decat pe cei cu Corole (unde mai pui ca proprietarul de Corolla este prin definitie mai atent cu masina. Nu ca ar fi ea mai buna (vezi tija directie schimbata la 2000km la Corolla mea). Si apoi, vorba lui Rov: cumpara un continent intreg si vin cativa sa spuna ca toti sunt prosti si doar ei s-au prins de smecherie. E aiurea.