Lexus GS ar putea fi înlocuit pe piața europeană cu Lexus ES: vânzările slabe determină japonezii să schimbe strategia
Presa olandeza susține că Lexus GS va fi eliminat din gama de modele pentru Europa pentru a fi înlocuit de ES, care se comercializează în prezent în SUA, ca reacție la scăderea vânzărilor.
Vânzările de modele premium de mari dimensiuni au fost afectate în ultima perioadă de creșterea de popularitate de a SUV-urilor, iar Lexus are parte de o provocare suplimentară prin prisma concurenței puternice din partea brandurilor germane.
Din aceste motive, japonezii nu sunt mulțumiți de vânzările înregistrate de Lexus GS, iar presa olandeză relatează că oficialii mărcii se pregătesc să ia câteva măsuri. Prima dintre ele vizează înlocuirea lui GS cu noua generație Lexus ES, care va fi prezentată oficial la sfârșitul acestui an sau la începutul lui 2019. Lexus ES este deja comercializat în Statele Unite, însă nu este încă prezent pe piața europeană.
Pe piața din România, Lexus GS se comercializa la prețuri începând de la circa 50.000 de euro, însă modelul nu mai apare în oferta curentă a producătorului pentru țara noastră. Pe de altă parte, GS este în prezent disponibil pentru comandă pe site-ul oficial al mărcii din Germania.
GS și ES sunt modele foarte asemănătoare, însă există unele diferențe. ES (foto, jos) are un preț mai mic, dar și un interior mai generos, cu un spațiu mai mare la picioare pentru pasagerii din spate. De asemenea, GS beneficiază de tracțiune spate și are drept public țintă persoanele interesate de un condus sportiv, în timp ce ES are tracțiune față și se adresează în special celor care caută mai mult confort.
Astfel, prin înlocuirea lui GS și ES, Lexus ar încerca să revitalizeze vânzările în segmentul mare (E) prin atragerea unui public diferit și mai sensibil la preț, în condițiile în care concurența reprezentată de modele precum BMW Seria 5, Audi A6 sau Mercedes Clasa E este foarte puternică.
daaaaa, la aceasta clasa premium, trecerea de la tractiune spate la cea fata trebuie sa fie formula castigatoare. mai ales in combinatie cu V8-ul de 5000. nu exista nici un alt motiv pentru scaderea vanzarilor, doar tractiunea. cateodata nu ma inteleg cum de nu ii inteleg pe cei ce iau deciziile astea.