Ford va schimba strategia: gama de sedan-uri va fi restrânsă în favoarea SUV-urilor de performanță și a modelelor off-road

Publicat vineri, 26.01.2018 10:07 de Daniel Popescu

Ford intenționează să reducă cu 10% numărul de modele din gamă și se va concentra pe dezvoltarea unor SUV-uri de performanță și a unor modele off-road, întrucât acestea oferă marje de profit superioare.

Ford a anunțat în această săptămână o reducere semnificativă a afacerilor sale din Europa, după o scădere cu 81% a profiturilor și cu 66% a veniturilor.

Constructorul american se gândește deja la o strategie prin care să genereze mai mulți bani, iar planurile au fost deja trasate: în următorii ani, numărul de modele de pasageri se va reduce cu 10%, în timp ce numărul de SUV-uri va crește cu 10%.

Astfel, Ford se va concentra în special pe dezvoltarea unor SUV-uri de performanță și a unor modele de off-road, ca urmare a faptului că aceste segmente oferă marje de profit semnificativ mai mari.

Numele modelelor care vor fi eliminate din gamă va fi anunțat însă ulterior, pe parcursul acestui an, probabil simultan cu lansarea unor noi SUV-uri. Cert este că, la Salonul Auto de la Detroit de la jumătatea acestei luni, Ford a anunțat deja o ofensivă puternică de modele. Astfel, până în 2022, constructorul american vrea să lanseze 40 de modele noi, dintre care 16 vor fi 100% electrice, iar alte 24 vor reprezenta hibrizi plug-in.

Pentru piața europeană, cel mai important eveniment al anului va fi, cel mai probabil, lansarea noului Ford Focus. De altfel, americanii au început deja o campanie de teasing în acest sens, după ce au publicat la finalul anului trecut o primă imagine cu noua generație sub camuflaj. Imaginea respectivă arată că noul Focus va prelua practic o mare dintre dintre elementele caracteristice de design ale actualei generații, fără modificări majore, astfel că noutățile majore ar putea veni la interior.

Via Automotive News

  • someone, vineri, 26.01.2018 14:39

    ORICAT INCERC, NU POT SA IMI IMAGINEZ UN ECOSPORT DE PERFORMANTA

  • Vali&Vali, vineri, 26.01.2018 15:38

    Un SUV de performanta inseamna a scoate maxim de cuplu si putere dintr-un motor economic si supus unor taxe cat mai mici prin clindree/noxe scazute, cum este cel de un litru. Este usor sa pui doi litri si sa scoti sute de cai si Nm cu noxe si taxe nelimitate! Ori suntem eco ori nu mai suntem!

  • pipo, vineri, 26.01.2018 15:41

    Exact ce spuneam intr-un comentariu anterior (la Mitsubishi Cross parca) , A INEBUNIT toata lumea cu aceste SUV -uri, 4x4-uri !!! Iar constructorii le canta in struna in loc sa-si educe clientii. Totul se v-a intoarce impotriva lor cand clientii v-or fi dezamagiti. Tot ce inseamna 4x4 inseamna :costuri mai ridicate de intretinere, fiabilitate generala mai mica , CONSUM MULT MAI MARE, etc. Si probabil ca toti asteapta sa vada "voinicul oltean" motor de 1 L pus la treaba pe un SUV de-asta 4x4 si o sa-l si laude cu mandrie. Da de consum nu o sa cracneasca nimeni , ce daca consuma 12% in oras , daca in carte scrie 6-7 inseamna ca nu stii tu sa mergi nu ? Sau de fapt "la moda" acum este sa zici ca tu "dehh..mergi mai sportiv" (asa cum i-mi tot spune un bun amic care a "descoperit" consumul real pt. al sau Focus 1L ). Dar ma rog, deviez, ideea este ca acesti constructori (si mai ales Ford) nu sunt pregatiti pt. a trece pe 4x4 toate platformele lor si in primul rand ca si motorizare si transmisie . O sa fie o mare branbureala care o sa se lase cu stat la programare luni de zile pt. service.

  • Coco, duminică, 28.01.2018 09:00

    Îmi este dificil să cred că la tehnică și tehnologia de care dispune Ford la ora actuală poate realiza SUV-uri de performanță și modele off-road adevărate...dar vom vedea și vom analiza

  • Andy, luni, 29.01.2018 15:51

    @Coco La anul relanseaza Bronco care va fi probabil cel mai performant 4x4 in clasa lui. Au know-how si experienta. Principiile realizarii unui off-roader nu s-au schimbat, sunt aceleasi ca acum 30 de ani. Treaba cu tehnologia actuala e relativa, mai ales ca toate componentele unui auto modern din prezent sunt realizate acum de altii, nu de firma constructoare. Cat platesti, atata ai. Vezi Faurecia, firma franceza care tine de PSA si care realizeaza borduri de la cele mai slabe a la C4 Cactus, trecand prin mid gen VW si ajungand pana la cele de Audi care-s laudate de toata lumea. Inclusiv bordul Mustang e realizat de Faurecia SUA, asta ca tot vorbim de Ford.