Strategia pentru relansarea lui Citroen C4 Cactus, pusă la îndoială de analiști: "Vânzările vor fi canibalizate de C3 Aircross"
Noul Citroen C4 Cactus seamănă prea mult cu C3 Aircross, iar segmentul de piață din care face parte este incert, motiv pentru care șansele unor vânzări în creștere sunt limitate, potrivit analiștilor Jato Dynamics.
Citroen a relansat C4 Cactus la sfârșitul lunii octombrie prin reducerea semnificativă a sistemului Airbumps și introducerea suspensiei hidraulice PHC. În plus, francezii au decis să poziționeze modelul drept un hatchback compact care înlocuiește C4, deși anterior era considerat SUV de către oficialii constructorului.
Analiștii de la Jato Dynamics, care realizează numeroase studii despre piață auto, consideră că modelul are în primul rând o problemă de identitate, întrucât dimensiunile sale nu îl încadrează nici ca subcompact, nici ca model compact și nici ca SUV.
"Aspectul lui C4 Cactus se schimbă, însă nu și dimensiunile, iar asta este principala problemă. Este prea lung pentru o subcompactă și prea scurt pentru o compactă. Întrucât nu este nici subcompact, nici compact, nici SUV, s-ar putea să fie dificil să ajungă pe lista clienților", spune Felipe Munoz, analist Jato Dynamics.
În plus, C4 Cactus seamănă foarte mult cu noul SUV Citroen C3 Aircross: cele două modele au același ampatament de 2.600 mm, în timp ce lungimea lui C4 Cactus este cu numai 20 mm mai mare decât cea a lui C3 Aircross. Principala diferență este înălțimea, întrucât C4 Cactus este scund la cei 1.480 mm ai săi decât C3 Aircross (1.640 mm). Prin urmare, este foarte posibil ca principalul rival al lui C4 Cactus să fie C3 Aircross.
"Ambele au aceleași dimensiuni, dar C3 Aircross concurează în segmentul SUV aflat în plină creștere, în timp ce C4 Cactus face parte dintr-un segent în stagnare", a adăugat Munoz.
La lansarea pe piața în 2015, C4 Cactus s-a vândut în peste 82.000 de unități, însă în primele 9 luni ale acestui an vânzările s-au oprit la pragul de 47.000 de unități.
Via Automotive News
Hai mey Munozică, ne leși cu predicțiile astea de Tata Omida...? ...Care seamănă al naibilii de mult cu alea despre deprecierea lui Volvo XC40 vs. everybadea. Mai vb. deci peste 3 ani, hai pa și treci la o muncă de-adevăratelea.